جمله زیبا...



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 30 تير 1395
یاسیدالکریم ...



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 30 تير 1395
یاسیدالکریم ...

 

پانزدهم ماه شوال المکرّم، شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و عموی پیغمبراکرم(ص) حضرت حمزه سید الشهداء(ع) 

حضرت عبدالعظیم علیه‏السلام در کسب فضایل و معارف و دوستی و اطاعت از اولیا به منزلتی رسیده بودند که در طول

عمر خود، هر یک از سه امام معاصر او(امام‏ رضا، امام‏ جواد و امام تقیعلیه‏السلام ) از وی راضی بودند و رفتار، عقاید و

موضع‏گیری‏های او را تایید می‏کردند.

وقتی برای انجام دادن پاره‏ای وظایف و کسب تکلیف و رهنمود از امام‏هادی علیه‏السلام ، با زحمت فراوان از مدینه به

سامرا مسافرت کرد، چون چشم امام هادی علیه‏السلام به حضرت عبدالعظیمعلیه‏السلام افتاد فرمود: «ای ابوالقاسم

خوش آمدی به‏راستی تو از یاران حقیقی ما هستی».

به‏ جهت همین منزلت و اطمینان بود که امام هادی علیه‏السلام او را وکیل و نماینده خود در شهرری معرفی می‏کند و

 به مردم توصیه می‏فرماید که در حلّ مشکلات دینی خود به ایشان مراجعه کنند».

حضرت عبدالعظیم علیه‏السلام مورد اعتماد امام ‏رضا علیه‏السلام بودند و توصیه‏های ایشان را به شیعیان می‏رساندند.

 روزی امام‏ رضا علیه‏السلام به او می‏فرمایند:«ای عبدالعظیم! سلام مرا به دوستانم برسان و به آنان بگو که شیطان را به خودشان راه و ندهند.

آنان را به راست‏گویی و امانت‏داری و سکوت و ترک مجادله در کارهای بیهوده و دیدار از همدیگر و توجّه به یکدیگر

دستور بده؛چرا که اینها مایه نزدیک شدن به من است.

خود را هرگز مشغول دشمنی با یکدیگر نکنید. من با خود پیمان بسته‏ام که هرکس چنین کند و یکی از دوستانم را به

خشم آورد، از خدا بخواهم که او را در دنیا به شدیدترین صورت عذاب کند و درآخرت نیز چنین کسی را از زیان‏کاران قرار دهد». 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 29 تير 1395
تحویل دهی 8 فروند بالگرد به دستگاه های لشکری و کشوری
در یکصدو بیست و دومین روز از سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با حضور وزیر دفاع 8 فروند بالگرد به دستگاه های لشکری و کشوری تحویل داده شد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در یکصدو بیست و دومین روز از سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 8 فروند بالگرد که کار ساخت و تعمیرات اساسی آن در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است به دستگاه های لشکری و کشوری تحویل داده شد. تحویل دهی 8 فروند بالگرد به دستگاه های لشکری و کشوری بالگردهای نظامی و امدادی تحویل داده شده عبارتند از : 5 فروند بالگرد412EP منطبق با فناوری های روز دنیا برای بهره برداری در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، تعمیر اساسی اولین فروند بالگرد میل 171 و تحویل آن به نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز اتمام ساخت 2 فروند بالگرد 206 و214 كه با انجام مراحل تست پروازی آماده تحویل به نیروی زمینی سپاه پاسداران می باشد. سردار دهقان در مراسم تحویل دهی این بالگردها گفت:این اقدام جهادی كه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و مأموریت وزارت دفاع در پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح و همچنین بهره گیری از ظرفیت های بخش دفاع برای تأمین نیازمندی های بخش غیر نظامی كشور صورت گرفته نشان از توانمندی های بالای متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و عزم آنان برای تأمین نیازمندی های كشور با اتكاء به ظرفیت های بومی است. وزیر دفاع تأكید كرد: بحمدالله این روند به طور مستمر و با جدیت در كلیه صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع در حوزه های دریایی، زمینی، هوایی ، پدافند هوایی، فضایی ، موشكی ، الكترونیك و فناوری های نوین ، با هدف ارتقاء روز افزون توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در جریان است و جنگ روانی و شانتاژ تبلیغاتی دشمنان تأثیری بر این روند پویا ، زنده و رو به رشد نداشته و نخواهد داشت

:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
فتنه دامن آمریکا را گرفت
جای تعجب نیست که تروریسم نفرین شده در یک جا شعله‌ور می‌شود و مناطق بسیاری را در امریکا در می‌نوردد سپس به فتنه نژادپرستی میان سفیدپوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها تبدیل می‌شود. به گزارش مشرق، امریکا جایی را رها نمی کند مگر این که آتش فتنه را در آن جا به پا کند، این کار را با این اعتقاد انجام می دهد که کشورهای دیگر را درگیر آن کشور خواهد کرد اما مصالحش تامین خواهد شد و به منافعش خدمت کرده است. از زمانی که اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید و شبح جنگ سرد پایان یافت دولت امریکا تلاش می کند خودش به تنهایی برای امور جهان تصمیم بگیرد و برای همه تعیین تکلیف کند، گویی که در هر کشوری حق تصمیم گیری دارد. الآن امریکا با مخاطرات و بحران های بسیاری روبه رو است که البته در ایجاد بسیاری از آنها خود ید طولا دارد. تروریسمی که امروزه جهان را تهدید می کند ساخته و پرداخته امریکا است که با جامعه امریکایی به نوعی ارتباط دارد. آیا شکی وجود دارد که داعشی که دنیا را تهدید می کند از حلقه تصمیم گیری های امریکا به دور نبوده به ویژه که خود متولد از رحم القاعده ای است که امریکایی ها آن را به وجود آوردند و از آن حمایت کردند و به آن سلاح و مهمات دادند تا با اتحاد جماهیر شوروی در افغانسان بجنگد. در آن موقع بن لادن، رهبر القاعده ساخت امریکا بود. الآن آتش فتنه بین سیاه پوست ها و سفیدپوست ها در سراسر امریکا شعله ور شده با وجود این که بحران چندان از ساختار جامعه امریکا به دور نیست، اما هر چه باشد امریکا از این پیچ خطرناک عبور کرده و برای اولین بار در تاریخش یک سیاه پوست رئیس جمهور آن است. اگر چه جامعه امریکا با درگیری هایی دست به گریبان است، اما با تهدیدهای بزرگ تری روبه رو است به ویژه اگر دامنه رویارویی ها بیش از این گسترش یابد. جای تعجب نیست که تروریسم نفرین شده در یک جا شعله ور می شود و مناطق بسیاری را در امریکا در می نوردد سپس به فتنه نژادپرستی میان سفیدپوست ها و سیاه پوست ها تبدیل می شود. امریکا همواره از جنبش های جدایی طلبانه و اقلیت ها در جهان زیر شعار آزادی و حقوق بشر حمایت کرده و رویارویی بین سنی و شیعه را تحریک کرده است. زمانی فتنه دامن جهان عرب را گرفت که عراق اشغال شد و بعد از آن نیروی ملت های عربی و اسلامی تحلیل رفت تا این که اکنون می بینیم امریکا تحت عنوان مبارزه با تروریسم وارد همه جا شده است. امریکا اکنون از همان آبشخوری آب می خورد که پیش از این دنیا را وادار کرده بود از آن آب بخورند، امریکا فتنه ها را در همه جا شعله ور می کند با این اعتقاد که دامنه آن به خاکش نمی رسد، تصور می کند با این کار به منافعش در تمامی حالت ها و جوانب آن خدمت می کند، فکر نمی کند کاسه گردی که همیشه سر دیگران را در آن فرو می کند روزی پای خودش بلغزد و خود در آن بیفتد. گروه های تروریستی که الآن در همه جا گسترش یافته، نتایج اشغال عراق است، تجزیه جامعه عراق و درگیری سنی و شیعه ای که در آن جا رخ داده جنگی است که هیچ کس نمی داند تا کی ادامه خواهد یافت و ابعاد آن تا کجا خواهد بود. از زمانی که اخلاق از سیاست رخت بر بست و ظلم و دشمنی همه جا را فرا گرفت دنیا قربانی فتنه ها و ترویسم شده است.

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
تبلیغات جذاب، دام کلاهبرداران سایبری
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: مراقب برخی تبلیغات جذاب در شبکه های اجتماعی باشند و به سایت هایی مراجعه کنند که دارای نماد الکترونیک باشند. به گزارش مشرق، سرهنگ علیرضا آذردرخش در تشریح این خبر گفت: متاسفانه شاهد افزایش تبلیغات دروغین و کذب در فضای مجازی هستیم، تبلیغاتی که با استفاده از مطالب و عناوین جذاب و اغواگرایانه به دنبال کسب درآمد خود می باشند. وی با بیان این که زمینه فعالیت مجرمان در فضای سایبر بسیار گسترده و متفاوت می باشد، افزود: از این رو شما با انواع تبلیغات کالا و خدمات از سوی این مجرمان روبرو هستید، از تورهای گردشگری گرفته تا فروش اجناس عتیقه و انتیک، دارو و حتی کالاهای مجرمانه و ممنوعه را در صفحات و سایتهای مختلف تبلیغ می کنند؛آنهم تبلیغاتی جذاب و وسوسه انگیز که کاربران را به خرید مشتاق می کنند . این مقام مسئول ضمن تاکید بر هوشیاری هموطنان عزیز در مشاهده این گونه تبلیغات، بازدید از سایت های معتبر و دارای اصالت (اخذ مجوزهای لازم) را بسیار مهم دانست و گفت: اگر کاربران نسبت به سایت های مورد بازدید دقت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی می توان جلوی کلاهبرداری این افراد را گرفت. سرهنگ آذردرخش ادامه داد: سایت های معتبر با توجه به سابقه فعالیتی که دارند و مجوزهایی که اخذ کرده اند معمولاً به دنبال کسب و کاری آبرومند خواهند بود. رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به عنوان نمونه به نماد اعتماد الکترونیک اشاره کرد و گفت: سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک به علت نظارتی که بر روی فعالیت خود می بینند سعی می کنند حقوق شهروندان و مشتریان خود را رعایت کرده و از انجام فعالیت هایی که سودجویانه است خودداری می کنند. وی از هموطنان خواست: با مراجعه به وب سایت پلیس فتا و مطالعه مطالب آموزشی، هشدارهای پلیسی و مشاهده ویدئو های آموزشی و پیشگیرانه، اطلاعات خود را نسبت به فضای مجازی افزایش دهند. این مسئول در خاتمه بیان داشت: هموطنان عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند .

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
اعلام زمان ثبت نام «زیارت اربعین» و صدور ویزا
مدیر‌کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به از سرگیری سفر زیارتی به سوریه با نهایی شدن پیوست امنیتی گفت: ثبت‌نام علاقمندان برای زیارت اربعین از مرداد ماه آغاز می‌شود و امیدواریم ویزای عراق در شهریور ماه به دست زائران برسد. به گزارش مشرق، محسن نظافتی درباره آخرین پیگیریها برای از سرگیری سفر زائران ایرانی به سوریه اظهار کرد: بنابر مذاکراتی که با مسئولان گردشگری این کشور داشتیم، قرار بر این شد تا پیوست امنیتی از سوی این کشور ارائه شود و ما نیز بعد از بررسی این پیوست توسط مسئولان کشورمان اقدام به از سرگیری اعزام زائران کنیم. وی ادامه داد: چندی قبل مقامات سوری از آماده شدن این پیوست امنیتی خبر داده بودند و قرار بر این بود تا این پیوست را برای بررسی مسئولان جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند و ما نیز ضمن بررسی پیوست مذکور، از امکانات این کشور برای پذیرش زائران بازدید کنیم اما هنوز منتظر این پیوست هستیم. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سفر زائران کشورمان به سوریه فقط منوط به پیوست امنیتی و تایید شدن آن است که البته باید زیرساختهای اعزام زائر نیز فراهم آید. امیدواریم ویزای زائران اربعین را شهریور تقدیم کنیم نظافتی همچنین درباره سفر زائران کشورمان به عتبات عالیات برای اربعین حسینی اظهار کرد: ثبت‌نام علاقمندان برای زیارت اربعین از مرداد ماه آغاز خواهد شد و امیدواریم ویزا در شهریور ماه به دست زائران برسد تا کارها هر چه زودتر برای اعزام تسهیل شود. وی تصریح کرد: تلاشها برای تسریع در روند صدور ویزا با مقامات عراقی در حال انجام است و امیدواریم این مهم با مساعدت مسئولان این کشور هر‌چه زودتر انجام پذیرد تا ازدحام جمعیت برای دریافت ویزا در روزهای نزدیک به اربعین کاهش یابد. مدیر‌کل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: امیدواریم ویزای زائران سه ماه قبل از اعزام صادر شود و این مهم یکی از درخواستهای ما است تا جمعیت با نظم و دقت بیشتری در این مراسم معنوی و با‌شکوه حضور پیدا کنند.

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
سپاه، محموله خطرناک را کشف کرد/ «جلیقه انتحاری» در کرمان
روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان اعلام کرد؛ سپاه، محموله خطرناک را کشف کرد/ «جلیقه انتحاری» در کرمان این نوع مواد توسط گروهک‌های معاند در عملیات‌های تروریستی علیه گشتی‌های نظامی و تجمعات مردمی استفاده می‌شود. به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، یک محموله مواد منفجره توسط نیروهای اطلاعات سپاه ثارالله سیستان و کرمان، در کرمان کشف و ضبط شد. روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد که در یک عملیات مشترک توسط مراکز اطلاعاتی سپاه ثارالله کرمان و سیستان و بلوچستان یک محموله مواد منفجره، تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری در کرمان کشف و ضبط شد. این نوع مواد توسط گروهک‌های معاند در عملیات‌های تروریستی علیه گشتی‌های نظامی و تجمعات مردمی استفاده می‌شود. /

:: موضوعات مرتبط: نظامی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
حماسه نیروی زمینی ارتش در جزیره مجنون

حماسه نیروی زمینی ارتش در جزیره مجنون

ساعات اولیه روز بیستم و یکم تیرماه سال 1365 شاهد تلاش ناموفق نیروهای عراقی برای بازپس گیری جزیره‌ مجنون و دفاع جانانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر حملات دشمن بود.

به گزارش ایسنا، در عملیات پدافند جزیره مجنون، حمله نیروهای عراقی موجب اشغال مواضعی از نیروهای ایرانی در منطقه جزیره مجنون و دفاع نیروهای خودی موجب بازپس‌گیری منطقه از دست دشمن شد.

حضور نیروهای ایران از سال 1362 با انجام عملیات خیبر در جزیره‌ مجنوه شمالی و جنوبی در داخل هورالعظیم و در نزدیکی محور العماره - بصره برای نیروهای عراقی قابل قبول نبود ولی در عین حال توان آنها برای انجام عملیاتی گسترده و بازپس‌گیری این دو جزیره نیز کافی به نظر نمی‌رسید و بدین ترتیب برای مهیا کردن مقدمات این امر به انجام تک‌های محدود در این منطقه اقدام کردند.

نکته قابل توجه در دفاع نیروهای خودی از جزایر مجنون، شکل خاص پدافند در جزیره‌ مجنوه جنوبی بود که بر روی سه جاده باریک داخل آب به موازات یکدیگر به نام‌های پدغربی، پدشرقی و پد جنوبی انجام می‌شد و این مساله هرگونه فعالیت وسیع و گسترده را از دوطرف درگیری سلب کرده بود.

نیروهای عراقی با استفاده از راه‌های موجود و آتش توپخانه معدود سنگرهای اولیه مستقر بر روی جاده را هدف قرار دادند و تلاش کردند تا با تصرف این سنگرها در امتداد جاده‌های مذکور، خود را به جزیره شمالی برسانند و بدین ترتیب به هدف خود دست پیدا کنند. بر همین اساس عناصری از لشکر 31 پیاده دشمن در ساعت 2 بامداد بیست و یکم تیر ماه 1365 حمله خود را با آتش سنگین به مواضع نیروهای ایران آغاز کرد.

در ساعات اولیه حمله دشمن، بخشی از مواضع نیروهای خودی شامل چند سنگر در پد شرقی توسط دشمن اشغال شد ولی در پاتک نیروهای خودی در روز بعد، مواضع تصرف شده دوباره از اشغال دشمن خارج شد و نیروهای عراقی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در پی این عملیات، همچنین تعدادی از نفرات دشمن کشته و زخمی و مقادیری وسایل و تجهیزات آنها منهدم شد.

جزایر مجنون در داخل هورالعظیم از نقاط مهم و استراتژیک جنگ بود که با انجام عملیات خیبر در روزهای پایانی سال 62 توسط نیروهای ایرانی فتح شد و مبنایی برای نفوذ به خاک عراق در عملیات بدر در سال پس از آن بود.
 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 21 تير 1395
عذرخواهی وزیر اقتصاد از مردم

 به گزارش نامه‌نیوز، 40 روز زمان احتیاج بود تا یک مسؤول بابت حقوق‌های نجومی مدیران از مردم عذرخواهی کند. به گزارش «وطن‌امروز»، عذرخواهی وزیر اقتصاد که روز گذشته در نمایشگاه

بورس و بانک و بیمه انجام شد در حالی است که روحانی چهارم تیرماه گفته بود: «اگر خطایی صورت پذیرد دولت از عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت اما در عین حال متوقع نباشید که

فسادهای گذشته را نیز برای مردم تبیین نکنیم».

بدین‌ترتیب عذرخواهی طیب‌نیا- آن هم بدون لکنت- را باید اعتراف دولت به انجام خطا در زیرمجموعه خود تعبیر کنیم. فیش‌ها و حقوق‌های نجومی مدت‌هاست که در افکار عمومی مطرح است و

همه مسؤولان قول برخورد با آن را داده‌اند اما تنها مدیرعامل چند بانک و رئیس‌کل بیمه مرکزی برکنار شده‌اند و خبری از برخورد با سایر متخلفان نیست. با این وجود عذرخواهی طیب‌نیا می‌تواند

آغاز یک حرکت عملی برای مقابله با حقوق‌های نجومی باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که دیروز بیستم تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی آغاز به کار کرد

، ضمن تشریح آنچه تاکنون وزارت اقتصاد در زمینه‌ برخورد با موضوع فیش‌های حقوقی انجام داده، اظهار کرد: من به عنوان عضوی از دولت در زمینه فیش‌های حقوقی که منجر به رنجش مردم

شده است عذرخواهی می‌کنم و به حساسیت مردم ارج نهاده و ابایی از عذرخواهی بابت قصوری که در جریان ارائه خدمت به مردم رخ داده است ندارم. وی همچنین درباره‌ موضوع فیش‌های

حقوقی اظهار کرد: چالش‌های اخیر مربوط به فیش‌های حقوقی نشان‌دهنده آن است که کاستی‌هایی در نظام دستمزد کشور وجود داشته که نه سیستم پرداختی و نه مدیریت کشور دیگر

تداوم این کاستی‌ها را نمی‌پذیرد و این چالش منجر به اقداماتی از سوی دولت و وزارت اقتصاد برای ساماندهی نظام پرداخت در ایران شد. طیب‌نیا از جمله این اقدامات به تدوین پیش‌نویس

آیین‌نامه ساماندهی دستمزد بانک‌ها و بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی اشاره کرد و گفت: این پیش‌نویس در مردادماه سال گذشته به هیات وزیران ارائه و تصویب شده بود و در فروردین‌ماه برای اجرا

به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال و از آن طریق به دستگاه‌ها ابلاغ شد. همچنین تدوین ضوابط اجرایی ماده ۴۱ بودجه ۱۳۹۵ درباره پرداخت‌ها به شرکت‌های بیمه‌ای و دولتی انجام

گرفت و اقدام دیگر ما تعیین سقف برای دریافتی‌های مستمر و غیرمستمری‌های شرکت‌های دولتی بود. وزیر اقتصاد اضافه کرد: ما وظیفه داشتیم با کسانی که تخلف کرده‌اند قاطعانه برخورد

کنیم، این برخورد در قالب معرفی به مراجع مربوطه و واریز وجوهی که خارج از ضوابط دریافت شده بود به خزانه انجام گرفت و طبق فرمان رئیس‌جمهوری اقدام به تغییر مدیرانی کردیم که

دریافت‌های غیرمتعارف داشتند. وی ادامه داد: برخورد قاطعانه با تخلفات نشان‌دهنده عزم دولت برای زدودن ابهام و حمایت از مدیران خدوم است. طیب‌نیا در ادامه تاکید کرد: هم به دلیل

اعتقادات دینی خود و هم به دلیل مسؤولیت در دولت، نسبت به قضیه ماجراهای فیش‌های حقوقی حساسم و ابایی از عذرخواهی از مردم ندارم. وزیر اقتصاد در بخشی از سخنانش در

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: بورس، بانک و بیمه به عنوان 3 رکن اصلی بازار مالی در نظام تامین مالی کشور‌های مختلف جهان ایفای نقش می‌کنند و بدون تامین مالی کارآمد

امکان دسترسی به رشد اقتصادی بالا ممکن نیست. آسیب‌شناسی عملکرد اقتصادی کشور در سال‌های گذشته نشان می‌دهد ما در این 3 رکن با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم. طیب‌نیا در بخشی

از سخنانش گفت: دولت در سیاست‌های کلی اقتصادی خود که در چارچوب اقتصاد مقاومتی تدوین شده است پس از خروج کشور از شرایط رکود تورمی که گرفتار آن شده بود، رسیدن ب

ه رشد اقتصادی مستمر و فراگیر را مد نظر قرار داده است. او اظهارکرد: هدف کوتاه‌مدت ما رسیدن به رشد اقتصادی به‌رغم کاهش قیمت نفت است، همچنان که در شرایط پسابرجام چشم‌انداز

مناسبی برای تحقق رشد اقتصادی وجود دارد. او تصریح کرد: در بالا بردن رشد اقتصادی مهم است که دستاورد‌های مهار تورم از بین نرود و به رشد اقتصادی دست یابیم که فراگیر باشد و آحاد

مردم از آن بهره‌مند شوند. همچنین هدف میان‌مدت ما رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در طول برنامه ششم توسعه است. اگر نتوانیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی دست پیدا کنیم از رقبا

عقب می‌مانیم و به نیاز‌های شغلی و رفاهی جوانان نمی‌توانیم پاسخ دهیم، این در حالی است که کشور ظرفیت رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر را دارد که لازمه آن اصلاحات ساختاری و

نهادی است و در این راه نباید بگذاریم وفاق ملی به وجود آمده برای رسیدن به رشد اقتصادی بالا تحت‌الشعاع مسائل حاشیه‌ای هرچند مهم قرار گیرد.

مقابله با حقوق‌های نجومی و اخراج کارکنان؟

این روزها علاوه بر اخبار متعدد حقوق‌های نجومی مدیران، شعرهای رنگارنگ مقابله با فیش‌های نجومی هم سر داده می‌شود اما اخراج کسانی که فیش‌های نجومی را منتشر کرده‌اند قطعا

نمی‌تواند به پایان دریافت حقوق‌های نجومی کمک کند. دولتی‌ها در مصاحبه‌های متعدد عنوان کرده‌اند که از انتشار فیش‌های نجومی و افشای حقیقت خوشحالند اما اگر خبر اخراج کارکنان

چند بانک که اقدام به افشای فیش حقوقی مدیران خود کرده‌اند- و خبر آن را فارس منتشر کرده- صحت داشته باشد، باید بگوییم دولت راه را دوباره اشتباه رفته و به جای مقابله با مدیران به

مقابله با کارمندان پرداخته است. اقدام عملی برای مقابله با حقوق‌های نجومی شناسایی مدیران متخلف و برکناری آنهاست نه برکناری کارمندان آنها.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 21 تير 1395
حلب در آستانه آزادی از چنگال تکفیری‌ها

محاصره حلب توسط ارتش سوریه و متحدانش و اذعان سرکرده‌های گروه‌های تروریستی به اوضاع بد این روزها در شمال سوریه، رؤیای ترکیه برای تسلط بر شمال سوریه را بر باد داده و نوید

آزادی قریب الوقوع حلب است.


خبرگزاری فارس: گروه‌های تروریستی در سوریه و بخصوص در حلب بدترین روزهای خود را سپری می‌کنند، ارتش سوریه با تشدید حملات خود در اطراف حلب به دنبال تحکیم حلقه محاصره این

شهر و فراهم کردن تمهیدات عملیات آزادسازی کامل این شهر است که در نهایت با تسلیم شدن تروریست‌های حاضر در مناطق ریف حلب همراه خواهد بود.

سوریه سناریو بزرگی را پیش رو دارد؛ حلب که همیشه رویای آنکارا بوده و به دنبال مداخله نظامی و اعلام منطقه امن و بی طرف در آنجا بود، هم اکنون در چنگ ارتش سوریه است و برخی

ناظران معتقدند که نظام ترکیه این روزها در بدترین شرایط به سر می‌برد و همین قضیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه را به عذر خواهی از روسیه در مقام متحد دمشق کشاند.

پیش از این امکان درخواست تلویحی برای ایجاد منطقه بی طرف در حلب بود اما این روزها دیگر حرف زدن از این مساله هم محال و ممنوع است، پیش از این ایده مداخله نظامی در رسانه‌ها و

بر زبان برخی مسئولین رژیم‌های معادی سوریه جاری بود اما این حرف‌ها هم به تاریخ سپرده شد.

بنابراین قبل از اینکه عملیات نظامی ارتش سوریه برای محاصره حلب آغاز شود، تحولات سیاسی در خصوص حلب هم با سکوت مبهوتانه گردانندگان تروریسم در این منطقه آغاز شده است و

این تحول به 2 دلیل روی داده، نخست هماهنگی عالی بین دمشق، تهران و مسکو و قدرت این سه رکن جبهه مقاومت در ورود هوشمندانه به جنگ سیاسی و دلیل دوم پیشروی ارتش سوریه

و متحدانش در بسیاری از مناطق است و اینکه نقشه عملیاتی حلب را از مدت‌ها قبل آماده کرده بودند اما دستور اجرای این نقشه اخیرا صادر شد.

سوریه و متحدانش می‌خواهند با سیطره بر مهم‌ترین مناطق سوریه پرونده تحولات میدانی را به گونه‌ای خاتمه بدهند که مقدمه ورود به مذاکراتی موفق فراهم شود و در نهایت کفه سیاسی به

نفع طرفی باشد که مساحت بیش‌تری از سوریه را تحت تسط خود دارد، این ماموریت مهمی است که ارتش سوریه و دوستانش در حال اجرای آن هستند.

اما در خصوص معارضان و گروه‌های مسلح وابسته به آنها میزان درخواست‌ها و تلاشهای آنها برای گسیل نیروهایشان در کمک به تروریست‌های حلب و ریف آن بالا رفته است به گونه‌ای که این

گروه‌ها با ارسال تجهیزات نظامی به دنبال بازپس‌گیری مناطق تحت سیطره ارتش سوریه در شمال حلب هستند.

اما به گفته یکی از مسئولین و سرکرده‌های این معارضان مسلح اوضاع در حلب بسیار بد است، بنابراین هنگامی که یکی از مسئولین معارض و دیگر رهبران گروه‌های مسلح اوضاع را بد توصیف

می‌کنند یعنی برای افکار عمومی و رژیم‌های حامی آنها شکست خود را مقدمه‌چینی می‌کنند و اینکه از هم اکنون رژیم‌های حامی آنها باید به دنبال راهی برای برون رفتن از این بحران باشند،

خواه با دولت سوریه بر سر عقب‌نشینی از این مناطق و انتقال به مناطق دیگری که تحت سیطره دیگر گروه‌های مسلح است به توافق برسند یا توافق‌های آشتی امضا کرده یا با ایجاد گذرگاه

های امن اجازه خروج افراد مسلح و معارضان به همراه خانواده‎هایشان به اردوگاه‌های پناهندگان در خارج از سوریه داده شود.

اظهارات رهبران گروه‌های تروریستی در سوریه نشان می‌دهد که شمار کشته‌های آنها بسیار زیاد است به گونه‌ای که برخی از آنها اذعان دارند که عناصرشان بخصوص در نبرد نزدیک اتوبان

کاستیلو در نبری سخت و سنگین به سر می‌برند.

مساله قابل توجه این است که عملیات ارتش سوریه با فاصله زمانی نه چندان زیاد از زمان توافق بین روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس در بسیاری از مناطق سوریه و از جمله حلب آغاز شد پس

آیا این قضیه به معنای توافق روسیه و آمریکا برای بازگشت عملیات نظامی در حلب است تا در مقابل هم به ائتلاف آمریکایی در نبرد نیروهای دموکراتیک سوریه در منبج کمک شود. 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 21 تير 1395
پیغام جدید آمریکا برای آزادسازی سردار اسیر ایرانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از پیغام جدید آمریکایی ها به نیروهای حزب الله برای مبادله چندین تبعه آمریکایی و فرانسوی با دیپلمات های ربوده شده خبر داد. 

به گزارش افکارنیوز، جواد کریمی قدوسی درباره آخرین وضعیت پرونده 4 دیپلمات ربوده شده در لبنان، گفت: در شرایط کنونی چند دلیل قطعی و محکم برای زنده بودن چهار دیپلمات و اسارت آن

 ها در زندان های رژیم صهیونیستی وجود دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، از پیغام آمریکایی ها به نیروهای حزب الله برای مبادله چندین تبعه آمریکایی و فرانسوی با دیپلمات های ربوده شده خبر داد و گفت:

مقامات آمریکایی در پیغام خود اعلام کرده اند که برای مذاکره به منظور تبادل این دو گروه آمادگی دارند، البته بخشی از این مسائل به صورت رسمی در رسانه ها مطرح شده است، به ویژه آنکه

 اخیر سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که خود مسئول پیگیری آزادسازی دیپلمات های ربوده شده است.

کریمی قدوسی در تشریح دلایل دیگر زنده بودن متوسلیان و سه دیپلمات ربوده شده در لبنان، گفت: در دوران دولت سازندگی، چهار نیروی آمریکایی به اسارت لبنان درآمدند، آمریکایی ها به

 حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه پیغام دادند که در صورت آزادی نیروهای آمریکایی؛ چهار دیپلمات ربوده شده از اسارت رژیم صهیونیستی آزاد می شوند.

وی افزود: در نهایت بدون دریافت تضمین کافی از آمریکایی ها، رئیس دولت سازندگی از حزب الله درخواست کرد که نیروهای آمریکایی را آزاد کنند که این موضوع محقق شد و آن ها آزاد شدند،

 اما متأسفانه ایالات متحده مانند موارد دیگر نقض عهد کرد و به تعهدات خود در این رابطه عمل نکرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: قطعا اگر تبادل به صورت فیزیکی صورت می گرفت و دو گروه در یک نقطه مبادله می شدند، امروز متوسلیان در کشور حضور داشت.

سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران،‌ کاظم اخوان عکاس خبرگزاری ایرنا و تقی رستگار مقدم کارمند سفارت در 14 تیرماه

1361 هنگام سرکشی از مناطق لبنان، از سوی عوامل رژیم صهیونیستی ربوده شدند.
 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 21 تير 1395
هتک حرمت بقیع، عاشورای دوم است

آیت‌الله سبحانی:

هتک حرمت بقیع، عاشورای دوم است

آیت الله سبحانی

آیت‌الله سبحانی در نوشتاری به مناسبت ۸ شوال سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع (ع) به دست وهابیون تکفیری تصریح کرد: هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم

است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت و انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری حوزه، نوشتار حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید بدین شرح است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان

این جنایت به گوش جهانیان برسانند.

لشکر جهل و ضلالت، در چنین روزی، با بیل و کلنگ نصب و عداوت به حرم شریف ائمه چهارگانه و دیگر وابستگان خاندان رسالت در بقیع یورش برده و آنها را با خاک یکسان کردند.

 

بار دیگر عمل زشت و نفرت بار متوکل عباسی را در تخریب گنبد و بارگاه حسینی و شخم زدن زمین آن را تکرار کردند «یُریدُونَ لِیُطفِئُوا نُور الله واللهُ مُتِمٌ نُورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرُون »

 

قرآن مجید، مسلمانان جهان را به ترفیع و تکریم بیوتی که مرکز حمد و تسبیح الهی است، دعوت می‌نماید و می‌فرماید:  «فی بُیُوتٍ أَذن الله أَن تُرفَعَ».   جلال الدین سیوطی در کتاب «درّمنثور»

می‌نویسد: پیامبر اکرم (ص) این آیه را در مسجد تلاوت کرد. مردی پرسید مقصود از این «بیوت» چیست؟ پیامبر (ص) فرمود: « خانه‌های پیامبران است». در این هنگام، ابوبکر در حالی که به

خانه حضرت زهرا (س) اشاره می‌کرد، پرسید: آیا این خانه هم از آنهاست؟ حضرت فرمود: « نعم من افاضلها» (یعنی آری از برترین و والاترین آنهاست)

مرقد عسکریین (ع) که به دست همین عاملان ویران گشت، خانه‌های آنان بود که در آن، امامان و مادر گرامی ایشان، خدا را عبادت کرده و به حمد و ثنای او می‌پرداختند. متاسفانه به جای

ترفیع و تعمیر، منهدم گردید.

رسم خردمندان جهان، حتی رسم پیروان شرایع پیشین این بود که قبور بزرگان و پیامبران را تکریم نموده و با ساختن بنا بر قبور آنان، ادای احترام می‌کردند و هم اکنون قبر خلیل الرحمن در

فلسطین اشغالی، و قبور دیگر پیامبران و اوصیای آنان در کشورهای اردن و سوریه و مصر و عراق گواه این مطلب است.

متاسفانه اعراب نجد، از فرهنگ اسلامی دور بوده و به جای عمل به آیه « قُل لا اساَلکُم عَلَیهِ أَجراً إلا المَوَدّهَ فِی القُربی» به دشمنی برخاسته و آثار آنان را همراه با آثار ده‌ها وابسته به خاندان

رسالت و دیگر بزرگان دین، منهدم کردند.

روزی نیست که در حرمین شریفین آثار اسلامی تازه‌ای به بهانه توسعه حرمین نابود نگردد و چیزی نمی‌گذرد که شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره به صورت دو شهر غربی به تمام معنی در آیند.

مسلمانان جهان، از حاکمان نجد و حجاز می‌خواهند حریت و آزادی را به حرمین شریفین باز گردانند و اجازه دهند با نظم و آرامش، محبان اهل بیت (ع) قبور آنان را تجدید بنا کنند و همه طوایف

اسلامی را در انجام فرائض خود در زمان حج و عمره، آزاد بگذارند تا حرم امن الهی برای همه "حرم امن" گردد.»

 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 21 تير 1395
۲ خلبان جنگنده ارتش پس از سقوط در شیراز در سلامت کامل هستند
صبح  دیروز یک فروند جنگنده سوخو24 متعلق به پایگاه هفتم شکاری (شهید عباس دوران) در حوالی شیراز به دلیل نقص در موتور دچار سانحه شد.

 
 مشرق: هر دو خلبان این جنگنده موفق به خروج از هواپیما شدند و در سلامت کامل بسر می‌برند و با بالگرد به شیراز منتقل شده‌اند.این جنگنده ساعت 9 و 20 دقیقه صبح در حوالی روستای
 
قشقاوی در کنار دریاچه بختگان در منطقه خیر شهرستان استهبان استان فارس سقوط کرد.
 
خلبان جنگنده
 

 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 21 تير 1395
السلام علیک یا مسلم بن عقیل :

امروز مصادف با روز ورود حضرت مسلم علیه السلام به کوفه است
حضرت مسلم(علیه السلام) به حسب امر امام حسین(علیه السلام) براى رفتن

به کوفه، با ایشان وداع نمود و به مدینه آمد، بعد از زیارت قبر رسول اکرم(ص) و

خانواده خود با آنان وداع نمود و به همراه دو راهنما عازم کوفه شد. آنان راه را گم

کردند و آب آنان نیز به اتمام رسید که موجب شد آن دو راهنما از شدت تشنگى

وفات کنند. ولى مسلم خود را به روستاى رساند و از آنجا نامه اى به مضمون

استعفاى خود از رفتن به کوفه، براى امام حسین(علیه السلام) فرستاد، در جواب،

حضرت درخواست مسلم را قبول نفرمود و ایشان را امر به رفتن کرد، مسلم با

سرعت به سمت کوفه رهسپار شد، تا اینکه در پنجم شوال سال 61 هجرى

قمرى به کوفه رسید و به منزل مختار رفت. به روایت طبرى به خانه مسلم

بن عوسجه رفت و مردم از شنیدن قدوم مسلم فوج فوج به خدمت ایشان

مى آمدند و ایشان نیز نامه امام حسین(علیه السلام) را براى آنها مى خواند.

مردم از شوق گریه مى کردند و با مسلم بیعت مى کردند تا اینکه هجده هزار نف

ر از اهل کوفه، بیعت کردند.مسلم پس از ورود به کوفه و مشاهده استقبال مردم،

در 11 ذی قعده خطاب به امام حسین علیه السلام نامه ای نوشته و او را به ‏آمدن

به کوفه فرا خواند. اما وقایع بگونه دیگری رقم خورد و مسلم با آمدن ابن زیاد به

کوفه و بی وفایی کوفیان به شهادت رسید.

 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 21 تير 1395
جملات زیبا



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
جملات زیبا



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
جملات زیبا



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
جملات زیبا



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
جملات زیبا



:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
جملات زیبا



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
هدف داعش از تجاوز به حرم امامزاده محمد

 نخست وزیر عراق تاکید کرد که هدف گروه تروریستی داعش از تجاوز به حرم امامزاده محمد فرزند امام هادی (ع)

تکمیل جنایت اخیر منطقه الکراده بغداد و دامن زدن به فتنه مذهبی میان ملتعراق است. 

به گزارش افکارنیوز، حیدر العبادی خاطر نشان کرد که حمله جنایتکارانه به حرم امامزاده محمد در شهر بلد در استان

 صلاح الدین، یکی از حلقه های زنجیره حملات تروریستی در عراق است.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خاطر نشان کرد: دشمن تروریست که همان داعش باشد سعی در تلافی شکست

سخت خود در فلوجه و احساس به پایان خط رسیدن در عراق را دارد وتجاوز اخیر آن در راستای تکمیل جنایت جدیدش

 

در منطقه الکراده (بغداد) و تلاش های آن برای پاشیدن بذر فتنه مذهبی میان اقشار مختلف ملت عراق از طریق از سر

گیری سیاست حمله به اماکن دینی و زائران بی گناه صورت می گیرد.

العبادی از ملت عراق و گروه های سیاسی این کشور خواست که با تقویت وحدت داخلی و یکپارچه سازی صفوف راه را

بر دشمنان فرصت طلب عراقی ببندند تا این کشور به ساحل امن و امان رسیده و از دست جرثومه تروریستی داعش

نجات پیدا کند.

وی افزود که رویارویی امنیتی و نظامی با داعش، باید با مقابله سیاسی همراه شود تا دهان برخی طرف ها که با

اظهارات شان به داعش و حامیان آن اجازه نفوذ در عراق را می دهند، بسته شود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که هدف از حمله تروریستی داعش به حرم امامزاده محمد در شهر بلد، ایجاد ناامنی و

فراهم کردن فرصت برای برخی حامیان این گروه در داخل و به ویژه در عرصه سیاسی برای تداوم حملات علیه دولت و

نهادهای آن است.

وی افزود: این حمله باعث پافشاری بیشتر دولت عراق بر ادامه تلاش ها برای نابودی این گروه تروریستی و ریشه کن

کردن آن از عراق خواهد شد و دولت به تلاش های پیگیر خود برای کسب آمادگی های لازم برای جنگ سرنوشت ساز

در شهر موصل در کنار نبرد با حامیان داعش در داخل ادامه می دهد.

حیدر العبادی تاکید کرد که شاید کارزار سیاسی پیچیده تر از نبرد نظامی باشد؛ چرا که برخی طرف ها که از روند

اصلاحات در کشور متضرر شده اند، تلاش های گسترده ای برای به شکست کشاندن دولت عراق انجام می دهند.

وی در پایان به خانواده های قربانیان حادثه پنجشنبه شب گذشته تسلیت گفت و از خداوند رحمان برای شهدا رحمت

و رضوان و برای مجروحان شفای عاجل را خواستار شد.







 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
داعش سرانجام مرتکب اشتباه مرگبار شد

روزنامۀ واشنگتن پست اقدامات اخیر داعش را حرکتی مرگبار دانست که ممکن است به قیمت نابودی این گروه

تروریستی تمام شود.

به گزارش شریان نیوز،"دیوید اگناتیوس" در مقاله ای با عنوان "اشتباه داعش، ممکن است برای این گروه فاجعه بار

باشد" نوشت: "حملاتِ هفتۀ گذشتۀ داعش به چهار کشور اسلامی، می تواندبرای نخستین بار، به شکل گیری

ائتلافی جهانی علیه این گروه و دیگر گروه های تروریستی منجر شود".

در این مقاله آمده است: "حملات وحشیانۀ داعش به ترکیه، بنگلادش، عراق و عربستان، ممکن است کشورهای

اسلامی و غربی را قانع سازد که با دشمنی مشترک به نام داعش مواجه اند".

اگناتیوس، شکل گیری چنین طرز تفکری را زمینه ساز به وجود آمدن ائتلافی بزرگ و جهانی دانست که می تواند شبیه

ائتلاف دسامبر 1941 پس از ماجرای معروف "پرل هاربر" باشد.

به نوشتۀ روزنامۀ واشنگتن پست، در صورت شکل گیری چنین ائتلافی، طرف های آن، علاوه بر اروپا و آمریکا، ترکیه و

عراق و اندونزی و پاکستان و بسیاری از کشورهایی خواهند بود که در معرض

حملات داعش هستند و اگر عربستان به سبب انفجار مدینه، به این ائتلاف بپیوندند، کشورهایی مانند اردن، مصر،

مغرب و امارات را نیز با خود همراه خواهد کرد.

در این میان، ترکیه نیز که قربانی حملات داعش شده است، ناچار خواهد شد برای پیوستن به ائتلاف جهانی، به

بستن مرزهای خود با سوریه تن دهد و برای این که ناچار به جنگ در دو جبههنشود، با حزب کارگران کردستان، بر سر

میز مذاکره بنشیند.

به این ترتیب، هرچند داعش، با حرکت اخیر خود در حملۀ همزمان به استانبول، داکا، بغداد و مدینۀ منوره سعی داشت

میان غرب و کشورهای اسلامی فاصله بیندازد، اما همین حرکت ممکن

است به شکل گیری ائتلاف جهانیِ مسلمانان و غیرمسلمانان علیه داعش منجر شود تا یک بار برای همیشه به این

"ویروس خشونت" که جهان را گرفتار کرده است، پایان دهند. 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
نشانه‌های سرطان تیروئید که نباید نادیده بگیرید

بیماران معمولا می‌توانند به جای شروع درمان از ترفندهای خاصی برای کنترل سرطان‌شان استفاده کنند و از تشدید آن جلوگیری به عمل آورند.

اگر علائم زیر را دارید، ممکن است سرطان تیروئید گرفته باشید. پزشکان معمولا سرطان تیروئید را حین اولتراسوند، سی‌تی اسکن یا ام‌آرآی تشخیص می‌دهند. بیماران معمولا می‌توانند به جای

شروع درمان از ترفندهای خاصی برای کنترل سرطان‌شان استفاده کنند و از تشدید آن جلوگیری به عمل آورند. اگر هر یک از علائم زیر را در خود می‌بینید، از دکترتان بپرسید که باید چه کنید.


۱. وجود غده در گردن


آقایان اغلب حین اصلاح متوجه این توده‌ها می‌شوند در حالی‌که خانم‌ها هنگام آرایش کردن متوجه‌اش می‌شوند. حدود ۹۰ درصد از غده‌های تیروئید خوش‌خیم هستند، اما اگر یک گره بزرگ در

جلوی گردن خود در زیر سیب آدم دارید، ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشید.


۲. گرفتگی صدا


عصب‌های حنجره، ماهیچه‌هایی را که وظیفه باز و بستن تارهای صوتی را بر عهده دارند، کنترل می‌کنند. این عصب‌ها درست پشت تیروئید قرار دارند. در موارد نادر، غده‌ها، به ویژه اگر سرطانی

باشند، تا سایر نقاط در اطراف تیروئید گسترش می‌یابند و تارهای صوتی را مختل می‌سازند. از این رو، بسیاری از بیمارانی که سرطان تیروئید دارند، فکر می‌کنند صدای‌شان گرفته یا خشن

شده است.


۳. سرفه‌های مزمن


درصد کمی از افراد مبتلا به سرطان تیروئید، دچار سرفه‌های مرموزی می‌شوند که با هیچ یک از علائم دیگر هم‌خوانی ندارد. سرفه ناشی از سرطان تیروئید عفونی نیست. از این رو، بیماران

اغلب از این تعجب می‌کنند که چرا دائم سرفه می‌کنند.


۴. مشکل در بلعیدن


غده‌ها بعضا آنقدر بزرگ می‌شوند که ممکن است عمل بلعیدن یا نفس کشیدن را برای بیمار دشوار سازند. این وضعیت نشان می‌دهد که سرطان بیمار تهاجمی و بسیار بدخیم است. این

وضعیت علی‌رغم اینکه نادر است، بسیار نگران‌کننده است. در این شرایط، همه چیز حاکی از آن است که وضعیت بدتر شده و سرطان به رشد خود ادامه می‌دهد. 



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 19 تير 1395
جمله زیبا

 ج 



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
ماشین خاص علی دایی و پلاک جالبش



:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
واکنش‌های جهانی به حمله انتحاری در مدینه

کشورهای مختلف جهان به حملات تروریستی روز دوشنبه در عربستان واکنش نشان داده و این اقدامات را محکوم کردند.


خبرگزاری فارس: انفجارهای انتحاری روز دوشنبه در مدینه، قطیف و جده عربستان واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و شمار زیادی از کشورها آن‌ها را محکوم کردند.

امارات متحده عربی ضمن محکومیت این حملات، ثبات عربستان را ثبات امارات دانست. «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه این کشور، گفت: «ثبات عربستان، رکن اصلی ثبات امارات و خلیج [فارس] است.»

بحرین، دیگر متحد منطقه‌ای امارات هم در پیامی به ریاض، ضمن تبریک عید فطر به پادشاه عربستان، انفجارهای تروریستی در شهرهای مختلف را محکوم کرد.

دولت اردن هم بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که امان در کنار عربستان می‌ایستد. در این بیانیه انفجارهای تروریستی روز دوشنبه به شدت محکوم شده‌اند.

اتحادیه عرب هم ساعتی بعد از انفجار در نزدیکی مسجد نبوی، اعلام کرد که این گروه انفجارهای عربستان را به شدت محکوم می‌کند.

مفتی مصر هم که در برابر انفجار مرگبار در الکراده عراق که جان بیش از 140 نفر را گرفت سکوت کرده بود، به انفجارهای عربستان واکنش نشان داد و این حملات را «جنایتی پست» و «اقدامی غیرقابل تصور» توصیف کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت انفجارها در عربستان منتشر کرد، گفت که «باید با تلاش‌های عربستان سعودی در مبارزه با تروریسم همکاری کرد.»

این سازمان همچنین تأکید کرده است که باید ریشه اقتصادی و فکری تروریسم را قطع کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم انفجارهای انتحاری در مناطق مختلف عربستان از جمله عملیات تروریستی در نزدیکی مسجد النبی و نیز منطقه قطیف را محکوم کرد.

«بهرام قاسمی» ضمن ابراز همدری با خانواده‌های قربانیان این حوادث گفت: «همانگونه که بارها از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است، تروریسم در هر شکل آن و در هر نقطه از

جهان به شدت محکوم است و باید با جدیت تمام توسط تمامی کشورها با منابع، علل و عوامل آن برخورد قاطع به عمل آید.»

حزب‌الله لبنان نیز دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی در عربستان سعودی را محکوم کرد و مبارزه جدی با تروریسم را خواستار شد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «بمبگذاری در نزدیکی مسجد نبوی نشان می‌دهد تروریست‌ها چطور دین و مقدسات مسلمانان را سبک می‌شمارند. جنایات وحشیانه در ترکیه، عراق،

بنگلادش، لبنان و دیگر کشورها ثابت میکند این وبای همه گیر نیازمند درمان جدی و همبستگی سیاسی و مردمی آشکار جهت ریشه کنی این غده بدخیم است.»

«برت مک گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف تحت رهبری این کشور در واکنش به انفجارهای عربستان در توئیتر نوشت: «نیروهای امنیتی عربستان سعودی هم در خط مقدم مقابله

با تازیانه تروریسم هستند. به قربانیان حملات گزارش‌ده در مدینه و قطیف تسلیت می‌گویم.» 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
وحشت عربستان را فراگرفت/انفجارهای تروریستی به نزدیک مسجدالنبی رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،گزارش‌ها حاکی از وقوع انفجارهایی در شهرهای مدینه و قطیف در عربستان است.

شبکه تلویزیونی الاخباریه گزارش داد یک انفجار انتحاری در نزدیکی مقر امنیتی مسجد النبی در شهر مدینه رخ داده است. 


در این انفجار که شامگاه دوشنبه روی داد دستکم 4 مامور امنیتی و یک بمب گذار کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

احتمال بالا رفتن تعداد تلفات به دلیل وخیم بودن حال مجروحین وجود دارد. 

پیش از این انفجاری نیز در نزدیکی مسجد فرج العمران در شهر شیعه نشین قطیف در شرق عربستان سعودی روی داده بود.

منابع خبری اعلام کردند فرد بمب‎گذار قصد داشت بمب خود را داخل مسجد منفجر کند اما نتوانست وارد مسجد شود و بمب را در نزدیکی آن منفجر کرد.


برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در نزدیکی این مسجد دو انفجار رخ داده است. یکی از این انفجارها باعث نابودی یک خودرو شده است.

این انفجارها در حالی روی دادند که یک بمب گذار دیگر بامداد دوشنبه خود را در نزدیکی کنسولگری امریکا در شهر جده منفجر کرد. 


در این حمله فرد بمب گذار کشته شد و دو مامور پلیس زخمی شدند.

فاصله انفجار با ورودی کنسولگری امریکا حدود 20 متر بوده است.



به گفته شاهدان عینی، انفجار اول حدود ساعت 2:15 بامداد رخ داد و پس از آن پلیس عربستان سه بمب دیگر را در محل وقوع حادثه، به صورت کنترل شده، منفجر کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم ستاد کل

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مقامات عالیرتبه لشکری و کشوری، مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم ستاد کل نیروهای مسلح در محل

این ستاد برگزار شد.


سردار سرلشکر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح که مدت 27 سال ریاست این ستاد را برعهده داشت، در روز 8 تیر ماه با حکم حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای

فرمانده معظم کل قوا جای خود را به سردار سرلشکر محمد باقری داده است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ستاد کل، سردار سرلشکر

سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی معاون هماهنگ کننده ستاد کل، امیر سرلشکر علی شهباری رئیس گروه مشاوران

نظامی رهبر معظم انقلاب، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون اشراف ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطا الله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری

فرمانده کل سپاه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امیر خلبان احمد میقانی جانشین معاونت اشراف ستاد کل، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، امیر پوردستان فرمانده

نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، امیر دهقانی زنگنه فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی،

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، ابراهیم حسن‌بیگی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، سردار

حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل، سردار مصطفی نجار وزیر اسبق دفاع، سردار محمد پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر هدایت لطفیان فرمانده اسبق ناجا در این مراسم حضور دارند.



سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، احکام ایشان در انتصاب سرلشکر باقری به ریاست ستاد کل و سرلشکر فیروزآبادی به مشاورت عالی فرمانده کل قوا را قرائت

کرد.

* سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه خاتم شد

در این مراسم همچنین سردار سرلشکر غلامعلی رشید به حکم فرمانده معظم کل قوا به فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم منصوب شد.

این قرارگاه طراحی و هماهنگی عملیاتی نیروهای مسلح را برعهده دارد.

سرلشکر رشید پیش از این جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود که با حکم رهبر انقلاب جای خود را به امیر سید عبدالرحیم موسوی داد.

* انتصاب جانشین و معاون هماهنگ کننده ستاد کل

علاوه بر این، با حکم فرمانده معظم کل قوا، امیر سید عبدالرحیم موسوی به عنوان جانشین رئیس ستاد کل و سردار علی عبداللهی نیز به عنوان معاون هماهنگ کننده این ستاد منصوب شدند.

امیر موسوی از فرماندهان با سابقه ارتش در رسته توپخانه است که در سالهای دفاع مقدس نیز در همین حوزه به خدمت مشغول بود.

فرماندهی تیپ دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، فرماندهی دانشگاه افسری، فرماندهی قرارگاه شمال شرق آجا، معاونت آموزش نیروی زمینی ارتش، معاونت طرح و برنامه نزاجا،

جانشینی اداره عملیات و ریاست ستاد مشترک ارتش از جمله سوابق امیر سید عبدالرحیم موسوی است.

وی از چهارم شهریور سال 84 تاکنون نیز جانشینی فرمانده کل ارتش و ریاست مرکز مطالعات راهبردی آجا را برعهده داشت.

این فرمانده خوش سابقه و 56ساله اهل قم، دوره دافوس را در سال 76 گذرانده و مدرک دکترای خود را نیز در رشته علوم دفاعی راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده است.

امیر موسوی سابقه 96 ماه حضور در دوران دفاع مقدس را در جبهه‌های غرب و جنوب غرب کشور در کارنامه خود دارد.

سردار عبداللهی نیز پیش از این معاون امنیتی وزیر کشور و معاون آماد و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح بوده است.

* سرلشکر باقری: ارتقای توان نیروهای مسلح و کمک به مستضعفین منطقه مهمترین برنامه رئیس جدید ستاد کل

به گزارش خبرنگار دفاعی فارس، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران، اولویت برنامه های خود در ستاد کل را اجرای

فرامین فرمانده معظم کل قوا در حکم انتصاب عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینها ما در فرآیند کار در سالهای گذشته در نیروهای مسلح و ستاد کل، مسائل متعددی را بازشناسی کردیم از جمله

اینکه برای ارتقای این توانمندی و آمادگی چه اقداماتی باید صورت گیرد.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود:‌ در واقع برنامه نیروهای مسلح بر این اساس تبیین و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.


سردار باقری در ادامه در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط منطقه اولویت کاری شما برای بدنه نیروهای مسلح چه خواهد بود، گفت:‌ ما امروز در شرایط خاصی در منطقه قرار گرفتیم و با

وجود اقتدار بی مثالی که در طی این 37 سال برای جمهوری اسلامی پیدا شده است که به هیچ وجه قابل قیاس با سالهای ابتدایی انقلاب و یا آغاز دوران دفاع مقدس نیست که در داخل

کشورمان و در نزدیکی مراکز استانهایمان باید با دشمنان متجاوز می جنگیدیم.


وی ادامه داد: امروز الحمدالله اقتدار مثال زدنی برای ملت ایران فراهم شده است اما دشمنان ما نیز بیکار ننشسته اند و توطئه های بیشمار، متنوع و تهدیدات گوناگونی برای امنیت کشورمان

ایجاد کرده اند و می کنند که پاسخگویی و آمادگی در برابر آن ها از اولویت های نیروهای مسلح است .


سردار باقری گفت: امنیت در مناطق مرزی و استانهای مرزی،‌ شمال غرب و جنوب شرق کشور ارتقاء یافته و الحمدالله امروز امنیت کاملی مانند مناطق داخل کشور دارند و اقدامات دولتی و

بخش خصوصی به راحتی در آنجا قابل انجام است.


رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ ارتقای آمادگی و دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در فراتر از مرزهای کشور مانند خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس

هند با اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران بحمدالله دنبال شده و بیشتر از گذشته نیز دنبال خواهد شد.


سردار باقری گفت: کمک به مستضعفین منطقه در برابر ظلم و ستم، تجاوزها و تهاجمات تروریستی از اولویت های اول نیروهای مسلح خواهد بود. 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 15 تير 1395
امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد

 با حکم رهبر معظم انقلاب امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، طی حکمی توسط حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد.

پیش از این، سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت.

امیر موسوی سابقه ۹۶ ماه حضور مستمر در مناطق جنگی غرب و جنوب غرب در دوران دفاع مقدس را داشته و از همرزمان سپهبد شهید صیاد شیرازی است.

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به امیر موسوی به شرح ذیل است:

« امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی

بنا به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می کنم.

تلاش مجدانه در هم افزایی توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح با نظر رئیس ستاد کل مورد نظر است.

از تلاش های مخلصانه سردار سرلشکر غلامعلی رشید در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدر دانی می نمایم.

توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسألت دارم.

سیدعلی‌خامنه‌ای

۹۵/۴/۱۳» 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 15 تير 1395
عید فطر



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 15 تير 1395
عید فطر



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 15 تير 1395
میر اسماعیلی : سامانه اس 300 تا پایان سال عملیاتی می شود

امیر اسماعیلی : سامانه اس 300 تا پایان سال عملیاتی می شود



امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران گفت : سامانه موشکی S300 در حال استقرار بوده و محموله های بعدی نیز در حالی ارسال به ایران است.


اسماعیلی از عملیاتی شدن کامل این سامانه در کشورمان تا پایان سال جاری خبر داد. 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
فرمانده ملوانان دستگیر شده آمریکایی در ایران: نمی‌خواستم توافق هسته‌ای به هم بخورد

داستان ۱۰ ملوان آمریکایی که در تاریخ ۲۲ دی ماه از سوی نیروهای یگان دریایی سپاه پاسداران در محدوده آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس دستگیر شدند همچنان ادامه دارد.
عصر ایران: این در حالی است که هفته گذشته نیز کایل موسز، کاپیتان کارگروه فرماندهی ۵۶ نیروی دریایی آمریکا و فرمانده ۱۰ ملوانی که در ماه ژانویه از سوی نیروی دریایی سپاه دستگیر شده بودند، اخراج شد.

واشنگتن‌تایمز به نقل از یکی فرماندهان این تفنگداران دریایی نوشته است: «من بر این باور بودم که پرزیدنت باراک اوباما در آن برهه از من نمی‌خواهد که بر مبنای یک سوءتفاهم یا اشتباه آغازگر یک جنگ با ایران باشم.»

فرمانده ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکا که دی ماه گذشته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های ایران در خلیج‌فارس دستگیر شده بودند به کمیته تحقیق این حادثه گفته است که او نمی‌خواسته با درگیری با نیروهای ایرانی در خلیج‌فارس توافق اتمی در شرف وقوع با ایران را به هم بزند.

فرمانده این تفنگداران دریایی آمریکا به کمیته تحقیق نیروی دریایی گفته است تصمیم به تسلیم شدن به جای درگیر شدن با نیروهای ایران، با این محاسبه از سوی او گرفته شده است که او فکر می‌کرده خطری نیروهای آمریکایی را تهدید نمی‌کند و تلاش‌های دیپلماتیک دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران به خطر نیفتد.

او ادامه داد: «من حدس زدم که این کار (درگیر شدن با نیروهای ایرانی) آغاز یک ریسک خطرناک از جانب من خواهد بود. من این ریسک را پذیرفتم که آنها احتمالا نمی‌خواهند ما را بکشند. من این ریسک (تسلیم) را پذیرفتم چون بر این گمان بودم که ایرانی‌ها به دلیل توافق هسته‌ای در شرف انجام با ما مانند اسرای جنگی برخورد نخواهند کرد.»

اظهارات این فرمانده آمریکایی که در گزارش واشنگتن‌تایمز نامی از او برده نشده – اما در گزارش‌های پیشین نام‌های کاپیتان کایل موسز و اریک راش ذکر شده است – همزمان با اعلام روز پنج‌شنبه اخراج فرماندهان تفنگداران دریایی آمریکا از سوی آدمیرال جان ریچاردسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا، در رسانه‌های آمریکایی بازتاب یافته است.

نیروی دریایی آمریکا، فرمانده ملوانان آمریکایی را به قضاوت و رهبری ضعیف، بی‌انگیزگی و نداشتن روحیه سرسختانه نظامی متهم کرده است. این ارزیابی در پی ماه‌ها بازرسی و بازجویی از این نیروها صورت می‌گیرد که منجر به تنظیم یک گزارش ۱۷۰‌صفحه‌ای از این حادثه شده است.

ملوانان آمریکایی ۱۵ ساعت پس از دستگیری با اقرار به ورود اشتباهی به آب‌های ایران در خلیج‌فارس رها شدند.

انتشار فیلم‌ها و تصاویر این ملوانان آمریکایی بازتابی گسترده در رسانه‌های آمریکایی پیدا کرد. این نیروهای آمریکایی هم اینک متهم شده‌اند بر اساس استانداردهای نیروی دریایی آمریکا عمل نکرده و بیش از اندازه در مقابل نیروهای ایرانی نرمش نشان داده و اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار نیروهای ایران قرار داده‌اند. 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
۱۲ عبارتی که هرگز نباید به افراد افسرده بگویید

افسرده بودن همانند زندگی در جهانی دیگر است که ذهن شما قادر به درک آن نیست. حمایت از یک دوست، در زمان افسردگی، سخت و ناراحت‌کننده است. بسیاری از مردم چیزی نمی‌گویند ولی وقتی حرفی می‌زنند، حرف‌هایشان نادرست است. گفتن عبارات نوع‌دوستانه به یک دوست افسرده، کار ساده‌ای است اما با این کار شما به جای کمک کردن، به او ضربه می‌زنید.
اگر شما بتوانید از گفتن این ۱۲ عبارت اجتناب کنید، بهتر می‏‌توانید زمانی که دوست‌تان بیش از هر وقت دیگر به کمک شما نیاز دارد، از او حمایت کنید. 



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
زمان عید فطر اعلام شد

 
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: احتمالا روز چهارشنبه روز عید سعید فطر خواهد بود.


 به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه 13 تیرماه) برگزار شد، گفت: نظر کارشناسان درباره

رؤیت هلال ماه شوال بر این است که رؤیت هلال در غروب روز دوشنبه بیست و هشتم ماه مبارک بسیار ضعیف و احتمال آن نزدیک به صفر است.

رییس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری افزود: بیش از 150 گروه روز سه‌شنبه مصادف با روز 29 ماه مبارک رمضان برای دیدن ماه هلال ماه شوال اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام موحدنژاد بیان داشت: پیش‌بینی‌ها این است که اگر شرایط مساعد باشد و نتیجه‌ای به دست آید، طبیعتاً چهارشنبه 16 تیر ماه جاری اول ماه شوال خواهد بود و اگر نتیجه‌ای برای

خلاف این به دست آید، توسط ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
حجاج دوباره دچار حادثه شدند

 
حجاج دوباره دچار حادثه شدند/ کشته و زخمی شدن ۵۵ عمره‌گزار


حادثه جاده‌ای برای اتوبوس زائران خانه خدا، میان شهرهای طائف و ریاض عربستان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پرس تی وی، حادثه جاده‌ای برای اتوبوس زائران خانه خدا میان شهرهای طائف و ریاض عربستان 10 کشته و 45 زخمی بر جای گذاشت.

پایگاه خبری «السلق،» گزارش داد در این حادثه، که روز شنبه رخ داده است، همه کشته شدگان، که در میان آنها زنان و کودکان نیز مشاهده می شوند، اتباع مصر و سودان بوده اند.




روز جمعه نیز ازدحام جمعیت زائران در اطراف مسجد الحرام در مکه 18 زخمی برجای گذاشت.

اداره بهداشت شهر مکه اعلام کرد عمره گزاران خانه خدا در این حادثه دچار آسیب دیدگی و علائم خفگی شده‌اند.

این در حالی است که در اثر سهل‌انگاری و سوءمدیریت مقامات سعودی در مراسم حج سال گذشته، حدود 2300 زائر در فاجعه منا کشته شدند.

اگرچه مقامات ریاض آمار رسمی قربانیان فاجعه منا در حج سال گذشته را 700 نفر اعلام کرده‌اند و همچنان بر این آمار اصرار دارند.

فاجعه منا در مناسک حج پارسال خونبارترین حادثه درتاریخ برگزاری مراسم حج بوده است.

دولت سعودی پس از وقوع این فاجعه خونبار از سوی کشورهایی که اتباع آنها در جریان فاجعه منا جان باختند، برای رسیدگی تحت فشار قرار گرفت.

در فاجعه خونبار منا بیش از 400 زائر ایرانی جان باختند.

مذاکرات مقامات ایرانی و سعودی برای حضور زائران ایرانی در حج امسال با کارشکنی و مانع تراشی سعودی‌ها به شکست انجامید و حج تمتع امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار خواهد شد. 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
ناوگروه ارتش نفتکش را نجات داد

حمله ۱۱۵ دزد دریایی به یک نفتکش ایرانی در باب‌المندب/ ناوگروه ارتش نفتکش را نجات داد 

 
ناو ارتش و سپاه

حمله ۱۱۵ دزد دریایی به یک نفتکش ایرانی در باب المندب با حضور به موقع ناوگروه ارتش، ناکام ماند.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، بامداد امروز دوازده فروند قایق دزدان دریایی حامل 115 نفر مسلح که قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را در حوالی تنگه باب المندب داشتند با حضور به موقع ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متواری شدند.

بر اساس این گزارش، دزدان دریایی با همان استعداد و به فاصله 3 ساعت، بار دیگر به سمت نفتکش ایرانی هجوم آوردند که باز هم ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش آنها را ناکام گذاشت.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو جمهوری اسلامی ایران لاوان پس از دفع حمله دو مرحله ای دزدان دریایی به نفتکش ایرانی، این شناور را تا رسیدن به مسیر و منطقه امن اسکورت کرد.

گفتنی است، این ناوگروه اواسط خرداد ماه سالجاری به منظور برقراری تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و نیز اهتزاز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی به مأموریت اعزام شد.

 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 12 تير 1395
پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامه جهانگیری
خبرگزاری میزان- در پی ارسال نامه معاون اول رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب مبنی بر درخواست همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی کشور با دولت در ایجاد انضباط به ویژه در امور مالی و رعایت کامل قوانین و مقررات و حرکت بر مدار قانون، مقام معظم رهبری به نامه جهانگیری پاسخ دادند.
 
تمامی دستگاه‌ها موظفند نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف حساسیت نشان دهند و قاطعانه با موارد تخلف برخورد کنندبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در پی ارسال نامه معاون اول رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب مبنی بر درخواست همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی کشور با دولت در ایجاد انضباط به ویژه در امور مالی و رعایت کامل قوانین و مقررات و حرکت بر مدار قانون، مقام معظم رهبری به نامه جهانگیری پاسخ دادند.

متن کامل پاسخ مقام معظم رهبری بدین شرح است:

« کلیه دستگاه ها موظفند نسبت به پرداخت های غیرمتعارف حساسیت نشان دهند و قاطعانه با موارد تخلف برخورد کنند. دفتر هم موظف است ضوابط مصوب دولت را در مجموعه های وابسته به خود مورد توجه و امعان نظر قرار دهد.»

گفتنی است، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در تاریخ 25/3/95 با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم از ابتدای استقرار، اهتمام ویژه‌ای به ایجاد انضباط بویژه در امور مالی و رعایت کامل قوانین و مقررات و حرکت بر مدار آن داشته است و چنین موضوع مهمی را از جمله مهمترین ماموریت‌های خود تلقی کرده است، به گزارش اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص تحسین رویکرد قانونمدارانه دولت و نیز گزارش‌های دیوان محاسبات که حاکی از این باور اساسی در دولت است، اشاره کرده است.

جهانگیری در بخش دیگری از این نامه یادآور شده است، از اواسط سال گذشته با دریافت اطلاعاتی از برخی پرداخت‌های غیر متعارف که هرچند غالباً مستند به تصمیمات مراجع قانونی است ولی غیر عادلانه و همراه با تبعیض است،‌ موضوع بررسی و مقررات محدود کننده‌ای پیشنهاد گردید که پس از بررسی و تصویب در هیأت وزیران، مقرر شد که در ضوابط اجرایی بودجه سال 95 ذکر شود. علاوه بر این، بندهای محدود کننده دیگری نیز که به شکل سخت‌گیرانه‌ای پرداخت حقوق، مزایا، پاداش و وام در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی را ضابطه‌مند و محدود می‌کند و ذی نفعان را از تصمیم‌گیری درباره خویش بطور کامل منع می‌نماید در ضوابط اجرایی بودجه سال95 به تصویب هیأت وزیران رسید و ابلاغ شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در بخش پایانی نامه مذکور ضمن تاکید بر ضرورت اجرای بند 19 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و رویکرد اساسی دولت در این زمینه و با توجه به اینکه بنگاه‌های دولتی مانند بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی وابسته به دولت در همترازی با بنگاه‌های مشابه تحت مدیریت نهادهای عمومی هستند و ایجاد هرنوع مقرره و انضباطی باید شمولیت فراگیر برای همه بنگاه‌های مشابه داشته باشد، اهتمام و عزم جدی دولت برای رسیدگی و سامان بخشی و اصلاح قوانین و مقررات تبعیض آمیز و رفع کاستی در مقررات و نیز پایان دادن به بی‌انضباطی‌ها و برخورد جدی با تخلفات را یادآور شده و از مقام معظم رهبری درخواست کرده بود که به منظور حمایت از مدیران پاک دست و قانع و حفظ منابع انسانی و پرهیز از رواج حس بی اعتمادی به نظام مدیریت کشور در میان مردم (به دلیل برخی کاستی‌های مزمن و دیرینه) که مغایر امنیت ملی و منافع عمومی جامعه است، رهنمودی مبنی بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای عمومی کشور با دولت در این مبارزه جدی و پرهیز از ترویج و اشاعه رفتارهای تحریک کننده و برخی فضا سازهای رسانه ای صادر فرمایند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 12 تير 1395
رازهای جالب کشف شده محققان از چاه آب زمزم

چاه زمزم در مکه مکرمه و در 20 متری از کعبه واقع شده است و 30 متر عمق دارد و در هر ثانیه 18 لیتر آب از خود بیرون می ریزد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روسیا الیوم، گروهی از دانشمندان برای پی بردن به منبع آب چاه زمزم وارد این چاه شدند ولی قطب نمایی که با خود برده بودند، ازکار افتاد و کار نکرد و قطب نماهای دیگری نیز با خود به داخل چاه بردند ولی هیچ یک از قطب نماها کار نکرد و سرانجام نتوانستند سمت و سوی منابع آب چاه زمزم را تعیین کنند.

دانشمندان سپس دوربین های فیلمبرداری به داخل چاه بردند تا علت کارنکردن قطب نماها را پیدا کنند ولی ناگهان متوجه شدند که اشیائی داخل چاه شدند، لذا چند غواص با بستن کپسول اکسیژن به خود درپی بیرون کشیدن آن اشیاء برآمدند.

غواص ها در چاه آب زمزم ظروف قدیمی و سکه های فلزی و گاه بی نام و نشان و چند تکه مرمر پیدا کردند که نام هایی روی آن نوشته شده بود. 

یکی از مسئولان عملیات بررسی آب چاه زمزم اعلام کرد : چاه زمزم به صورت عمودی است و در پایان امتداد عمودی خود یک مایل به سوی کعبه پیش می رود و این یک مایل شامل سوراخی در یک صخره است، و آب زمزم در همین سوراخ صخره ای جمع می شود.  

مساله عجیب این است که وقتی غواصان نمونه ای از آب چاه زمزم را برای آزمایش بیرون آوردند، معلوم شد که آب این چاه فاقد هر گونه میکروبی است که در آب های عادی یافت می شود .



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 8 تير 1395