هشدار شدیداللحن سپاه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه/”انتقام سخت سپاه” بابت شهدای مریوان در راه است

 

سخنگوی سپاه تشییع شکوهمند شهدای مریوان را پاسخ مردم کردستان به تروریستها و نشانه پیوند از هم ناگسستنی سپاه و ملت دانست و تاکید کرد: مشت آهنین سپاه آماده تحمیل هزینه های مستقیم به حامیان تروریستها است

هشدار شدیداللحن سپاه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه/"انتقام سخت سپاه" بابت شهدای مریوان در راه است

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ دوم رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه به خانواده های معظم آنان و مردم شریف کردستان، که در درگیری اخیر با تروریست های ضد انقلاب در روستای دری در منطقه مرزی مریوان به شهادت رسیدند، اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد سپاه و بسیج همواره سپر حوادث و بلایای فراروی کشور و ملت عزیز ایران بوده اند که یکی از صحنه های شگفت آور در این عرصه، ایثارگری ها و فداکاری‌های رزمندگان پاسدار و بسیجی در مقابله با ضد انقلاب و گروهک های تروریستی تحت حمایت امریکا ،رژیم صهیونیستی و ارتجاع منفور منطقه- به ویژه در کردستان – بوده است.

وی افزود:  نیروی زمینی سپاه طی سال های اخیر به ویژه پس از پدیدار شدن فتنه داعش و تروریسم تکفیری در نقاط پیرامونی کشور، برای مقابله با سناریوها و طرح‌های ضد امنیتی دشمنان علیه ایران اسلامی، همراه با سایر نیروهای امنیتی و دفاعی، حضور موفقی برای تامین امنیت و آرامش مردم عزیز استانهای مرزی در غرب ، شمال غرب و جنوب شرق کشور داشته است و در این راه مقدس حماسه های ماندگاری از ایثار و فداکاری  را ثبت کرده است.

سردار شریف در ادامه مقابله قاطع و وارد ساختن  ضربات مهلک و ویرانگر به  تیم های تروریستی و مزدوران تحت حمایت سازمان های جاسوسی و امنیتی جبهه دشمن  را حاصل نقش آفرینی های هوشمندانه، اشراف اطلاعاتی و آمادگی های همه جانبه سپاه و سایر  نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور قلمداد و تصریح کرد: تلاش دشمنان برای رخنه و نفوذ در کشور و ایجاد ناامنی در استان‌های مرزی به رغم تعدد و پراکندگی اقدامات، با هوشیاری و آمادگی های رزمندگان مستقر در پایگاه های مرزی و نیز همکاری و حمایت های مردم آگاه و غیور بومی منطقه به حمدالله ناکام مانده و تاکنون خسارت ها و هزینه های بسیار سنگینی را متحمل شده است.

سخنگوی سپاه یادآور شد: گروهک های تروریستی و حامیان آنها با دریافت ضربات مهلک و مرگبار از رزمندگان اسلام طی ماه های اخیر، تمامی توانشان را برای عرض اندام و احیای خود با حمله به پایگاه مرزی روستای “دری” در ساعات ابتدایی بامداد روز شنبه( ۳۰ تیرماه )به کار گرفتند که پس از درگیری و به شهادت رسیدن۲ تن از پاسداران عزیز و نیز ۸ تن از نیروهای بسیجی بومی و ۱ نیروی وظیفه  مستقر در این مقر، با تحمل تلفات قابل توجه، متواری و رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیز در حال تعقیب و رهگیری آنها هستند.

سردار شریف پیوند سپاه و مردم را از هم ناگسستنی و وقوع این گونه رخدادها را عامل تعمیق و استحکام این پیوند توصیف کرد و گفت: حضور پرشور و شکوهمند مردم غیرتمند و قدرشناس مریوان و استان کردستان در آیین تشییع پیکرهای مطهر شهدای اخیر نشان داد که تلاش و سرمایه‌گذاری دشمن در ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و نهادهای مدافع انقلاب و کشور، ابتر و شکست خورده  است.

سخنگوی سپاه با تشکر از آحاد مردم شرکت کننده در مراسم تشییع و تدفین شهدای گرانقدر قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و اشاره به آمادگی رزمندگان اسلام برای برخورد قاطع  با هرگونه پدیده ضد امنیتی در مناطق مرزی کشور تاکید کرد: در شرایطی که نفس های تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای کاخ سفید به شمارش افتاده است، به سازمان‌ها و سرویس های اطلاعاتی بیگانه هشدار می‌دهیم انتقام سخت واقعه اخیر در سرلوحه برنامه‌های جاری رزمندگان اسلام قرار داشته و بهتر است از ادامه حمایت و ترغیب گروهکهای جنایتکار تروریستی پرهیز کنند، چرا که در غیر این صورت با مشت آهنین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه و مجبور به پرداخت هزینه‌های مستقیم خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 31 تير 1397
روحانی به شکل بی سابقه ای ترامپ را تهدید کرد

 

دوحه – ایرنا – پایگاه خبری شبکه تلویزیونی لبنانی’الجدید’ ضمن بازتاب سخنان امروز یکشنبه رییس جمهوری ایران در جمع دیپلمات های کشور، نوشت : حسن روحانی به شکل بی سابقه ای دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را تهدید کرد.

به نوشته الجدید، رییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.
این گزارش افزود : روحانی در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی های دیپلماتیک ایران در خارج کشور تاکید کرد که آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.
رییس جمهوری ایران با بیان اینکه هر گاه اتحادیه اروپا قصد نزدیک شدن به ایران را داشت آمریکا با فشار مانع آن شد، گفت :دولت فعلی آمریکا همزمان در حال ستیز با دنیا و منافع ملی خودش است. هیچگاه مثل اکنون نمی شد گفت که کاخ سفید ضد حقوق بین الملل و ضد جهان اسلام و ملت فلسطین است..
به نوشته این پایگاه خبری ، رییس جمهوری ایران در خصوص صادرات نفت کشورش هم گفت : کسانی که کمترین درک از مسایل سیاسی داشته باشند متوجه هستند که امکان توقف صادرات نفت ایران وجود ندارد
رییس جمهور روحانی تاکید کرد : تنگه های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 31 تير 1397
اظهارات تامل برانگیز میلیاردر یهودی از روابط صهیونیست‌ها با رژیم آل سعود

 فعالان فضای مجازی کلیپی را منتشر کردند که در آن بارون روچیلد (از نوادگان همان خانواده‌ای که انگلیس را برای صدور اعلامیه بالفور قانع کرد) درباره روابط بین یهودیان و عربستان سعودی صحبت می‌کند.
در این کلیپ، روچیلد در گفتگویی تلویزیونی درباره آرمان‌هایش با گذشت یکصد سال از بیانیه بالفور صحبت می‌کند و می‌گوید امیدوار است اسرائیل در صلح و آرامش در کنار همسایگان عرب خود زندگی کند. وی همچنین تاکید کرد محقق ساختن چنین مسئله‌ای کاری بس دشوار است.
بارون روچیلد گفت: قطعا یکی از آرزو‌های من روابط مسالمت آمیز با همسایگان اسرائیل است و البته محقق ساختن این مسئله سخت‌ترین کار ممکن است، اما با وجود این و در سایه هرج و مرج موجود در خاورمیانه و اهمیت روابطی که اسرائیل در حال توسعه دادن به آن است نه تنها با اردن بلکه با مصر و البته عربستان سعودی، اگرچه جنگ سنی شیعی مانع اعلام عادی سازی روابط شد، اما این به ما کمک خواهد کرد.
وی افزود: اگر نیاز کشور‌های عربی به حمایت اطلاعاتی ما و همچنین بخشش و کرم اسرائیلی‌ها در ازای سرزمین‌های فلسطینی را در نظر بگیرید، در می‌یابیم که زمینه‌هایی برای خوش بینی وجود دارد، بنابراین من خوشبین هستم.


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
اطلاعات محرمانه ارتش روسیه لو رفت

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فناوری‌های بکارگرفته شده در موشک های مافوق صوت روسیه به خارج از این کشور درز کرده و سازمان امنیت فدرال، تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز جمعه اعلام کرد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه بازرسی در دفتر انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشک های مافوق صوت) را آغاز کردند.


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
شرکت رسانه‌ای سعودی و ایندیپندنت سایت خبری فارسی‌ زبان راه‌اندازی می‌کنند

به نقل از گاردین،روزنامه انگلیسی ایندیپندنت قرار دادی برای راه‌اندازی چهار وب‌ سایت خبری به زبان‌های عربی، ترکی، فارسی و اردو با یک شرکت رسانه‌ای در عربستان که در واقع دستگاه تبلیغاتی آل‌ سعود محسوب می‌شود، امضا کرده است.

ایندیپندنت که گاهی مواضع انتقادی نسبت به سیاست‌های رژیم سعودی دارد، مدعی شده است با وجود این قرارداد به سیاست‌های خودش در زمینه پوشش اخبار مربوط به عربستان سعودی، جنگ یمن و تجارت‌های تسلیحاتی ریاض ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
عاقبت وطن‌فروشی معارضان سوری

عده‌ای از معارضان دولت‌ قانونی سوریه پس از تنگ شدن عرصه بر تروریست‌ها با تجمع در مرز سوریه و رژیم صهیونیستی خواستار اجازه ورود به این رژیم هستند ولی با واکنش نیروهای نظامی مواجه می‌گردند.

عاقبت وطن فروشی+ فیلم معارضان دولت قانونی سوریه و تروریست‌ها که مدت‌ها با آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی همدست شده و برای بر هم زدن امنیت و آرامش مردم سوریه و خاورمیانه اعمال جنایتکارانه و غیرانسانی انجام می‌دادند،  امروز حتی برای حامیان دیروزشان هم ارزشی ندارند.

وطن فروشان سوری مورد حمایت اسرائیل که سالها به نمایندگی از این رژیم جنایتکار، سوریه را به ویرانه تبدیل کردند پس از شکست‌های متوالی از نیروهای مقاومت و ارتش سوریه دچار  آوارگی شدند و با هجوم به سمت مرزهای سوریه با رژیم صهیونیستی قصد ورو به این رژیم را داشتند ولی  نیروهای نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی در بلندگو آنها را تهدید به نزدیک‌تر نشدن به مرز می‌کنند و بلند می‌گویند برگردید.


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
بزرگترین زرادخانه موشکی جهان در کدام کشور است؟+ اینفوگرافی

بزرگترین زرادخانه موشکی جهان در کدام کشور است؟+ اینفوگرافی

 وب‌سایت مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی «‌CSIS» با انتتشار تصاویر اینفوگرافی موشکهای روسیه نوشت مسکو بزرگترین زرادخانه موشکی جهان را در اختیار دارد.

این وب‌سایت تحلیلی با اشاره به اینکه روسیه کنونی وارث زرادخانه عظیم موشکی اتحاد جماهیر شوروی سابق است نوشت:‌ مسکو همچنان بزرگترین قدرت در توسعه انواع موشکها در جهان است و نیروهای راهبردی راکتی روسیه اصلی‌ترین عنصر تشکیل‌دهنده استراتژی نظامی مسکو هستند.

نویسنده این گزارش در ادامه با انتشار تصویر اینفوگرافی انواع موشکهای بالستیک و کروز روسیه و همچنین بیان مشخصات فنی آنها افزود: برنامه نوسازی گسترده روسیه همچنان ادامه دارد و تاکنون انواع مختلف موشکهای بالستیک و کروز با قابلیتهای خیره‌کننده در این کشور ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه روسیه در زمینه تولید موشکهای کروز نقطه‌زن و هدایت‌شونده هم پیشرفتهای چشمگیری داشته است نوشت:‌ مسکو در حال حاضر بزرگترین زرادخانه موشکی جهان را در اختیار دارد.


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
پیشنهاد اغواکننده قطری ها به ستاره پرسپولیس

داستان جدایی وحید امیری از پرسپولیس این روزها جدی تر شده و شرکت نکردن این بازیکن در جلسه با مسئولان باشگاه پرسپولیس شائبه جدایی اش از جمع سرخپوشان پایتخت را تقویت کرد.

در همین ارتباط روزنامه های قطری از پیشنهاد تیم الریان قطر به امیری خبر دادند. روزنامه الوطن نوشت: باشگاه الریان پیشنهاد خود را به صورت رسمی با پرسپولیس مطرح کرده است.

روزنامه العرب نیز مدعی شده است پیشنهاد الریان به امیری اغواکننده است و مسئولان باشگاه قطری منتظر پاسخ این بازیکن ملی پوش هستند.


 



:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از اردوگاه کویر دانشگاه هوایی شهید ستاری بازدید کرد

امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از اردوگاه کویر دانشگاه هوایی شهید ستاری بازدید کرد. فرمانده نهاجا از اردوگاه کویر دانشگاه شهید ستاری بازدید کردامیر سرتیپ حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا امروز چهارشنبه ۲۷ تیرماه با حضور در اردوگاه کویر دانشجویان سال اول دانشگاه شهید ستاری، از روند برگزاری این اردوگاه بازدید کردند. فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از فعالیت‌های روزانه آموزش نظامی، نمایشگاهی و فرهنگی در اردوگاه کویر دانشجویان، ضمن ابراز خرسندی از روند آموزش‌های انجام شده، از فرماندهان و اساتید تقدیر و تشکر کرد. دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری در مدت آموزش به سه اردوگاه کویر (کوشک نصرت)، کوهستان (امامزاده هاشم (ع)) و جنگل (کلاردشت) اعزام می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 27 تير 1397
امیر دادبین و سردار شکارچی با فرمانده کل ارتش دیدار کردند

امیر دادبین و سردار شکارچی با فرمانده کل ارتش دیدار کردندامیر سرتیپ احمد دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ضمن گفت‌وگو در خصوص انسجام‌بخشی و هم‌افزایی در مباحث اجتماعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان و نقش ارتش در تقویت طرح‌های جهادی خاطراتی از دوران دفاع مقدس نیز بیان شد.


 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 27 تير 1397
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق مطرح کرد؛

آمریکا و عربستان قصد دارند با وارد کردن فتنه گران به صف تظاهرات به گروه‌های مقاومت عراقی از نظر امنیتی فشار آورند.

فتنه گری های آمریکا و عربستان در عراقبه نقل از تلویزیون المیادین، سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق با تأکید بر حمایت گروه های مقاومت از مطالبات مشروع تظاهرکنندگان عراقی گفت: آمریکا و عربستان قصد دارند با وارد کردن فتنه گران به صف تظاهرات، گروه های مقاومت عراقی را به لحاظ امنتیتی تحت فشار قرار دهند.

سید جعفر الحسینی در گفتگوی اختصاصی با المیادین درباره دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق با فرماندهان سازمان بسیج مردمی گفت: این دیدار با هدف ایجاد هماهنگی های بیشتر و کمک برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده فتنه گران از تظاهرات مطالبه ای مردم صورت گرفت. مطالبات تظاهرکنندگان عراقی برحق است و بسیج مردمی از خواسته های مشروع آنان حمایت می کند.


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 27 تير 1397
تائيد حكم دو نفر از اعضای گروه تروريستی داعش در کرمان

تائید حکم دو نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در کرمان

احمد قربانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته اند.

وی افزود : محکومین (ع.ب) و (ر.ب) که از اعضای گروهک تروریستی داعش می باشند در سال ۱۳۹۶ پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت بقیه الاعظم علیه السلام در کرمان شناسائی و دستگیر شدند.

این مقام قضائی اعلام کرد: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیائی و تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که در جهت ساخت بمب استفاده می شود کشف گردیده است.

وی گفت: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل و عام مردم بی گناه کرمان را داشته اند که قبل از هراقدام ایذائی دستگیر می شوند.

بیشتر بخوانید:تائید حکم دو نفر از اعضای گروه تروریستی



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 27 تير 1397
سرلشکر موسوی: باید مراقب نفوذی‌ها و جنگ روانی دشمنان باشیم

فرمانده کل ارتش گفت: شمارش معکوس برای پایان عمر دشمنان شروع شده و لحظه به لحظه به افول و زوال نزدیک می‌شوند.

سرلشکر موسوی: باید مراقب نفوذی‌ها و جنگ روانی دشمنان باشیم

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج کوی‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران که شامگاه روز گذشته (پنجشنبه 21 تیرماه) برگزار شد، با بیان این که خداوند بزرگ را شاکریم که نام ما را در فهرست بسیجیان عالم ثبت کرده است، گفت: این شکر متکی به یک اعتقاد عمیق و منطق قوی است. انتظاراتی که خداوند بزرگ از انسان‌ها دارد، در فرهنگ بسیج متجلی است. این نعمت بزرگی است که انسان در مسیر و جریانی قرار گیرد که شفاف‌ترین راه و نزدیک‌ترین مسیر به هدف خلقت انسان و انتظارات خداوند بزرگ از انسان‌هاست.

وی با بیان این که «شیطان هم کار خود را می‌کند و دائم در تلاش است که انسان‌ها را از مسیر الهی باز دارد»، اضافه کرد: بی دلیل هم نیست که شیاطین بزرگ و کوچک این قدر در برابر بسیج با بغض و دشمنی برخورد می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 22 تير 1397
رئیس سازمان عقیدتی ارتش: شیشه عمر آمریکا در تیررس پایگاه‌های مقاومت است

رئیس سازمان عقیدتی ارتش: شیشه عمر آمریکا در تیررس پایگاه‌های مقاومت است

 

حجت‌الاسلام محمد حسنی گفت:‌ شیشه عمر آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی، در تیررس پایگاه مقاومت است. اگر غلط زیادی بکند، شیشه عمرش ریز ریز خواهد شد.
به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام عباس محمد حسنی، نماینده ولی فقیه در ارتش و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج کوی های سازمانی ارتش با قرائت آیه شریفه ای از قرآن کریم که می فرماید: "ای اهل ایمان، سلاح هایتان را برگیرید و گروه گروه یا همگان به سمت دشمن حمله ور شوید." گفت: این یکی از آیاتی است که می تواند در وصف خواهران و برداران بسیجی گفته شود. آن ها همواره سلاح به دست و هوشمندانه، چون سدی پولادین، مقابل دشمن صف آرایی می کنند و نفس او را می گیرند.
 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 22 تير 1397
آیا اسرائیل ابرهای ایران را می‌دزدد؟

یک کارشناس روس و یک صهیونیست پاسخ دادند؛

اذعان تحلیلگر صهیونیست به احتمال دستکاری ابرهای ایران بوسیله اسرائیل

 به نقل از اسپوتنیک، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، اخیرا در یک سخنرانی، تل‌آویو را به دستکاری در شرایط آب و هوایی و سرقت ابرهای ایران متهم کرد. در پی انتشار این خبر، اسپوتنیک با یک کارشناس روس و یک تحلیلگر صهیونیست درباره این مسئله گفتگویی انجام داد.

ولادیمیر سمنوف، معاون موسسه فیزیک اتمسفر در آکادمی علوم روسیه، در پاسخ به احتمال انجام این کار ضمن تایید این مسئله گفت می‌توان به طور محلی در وضعیت آب و هوا دست برد و تغییراتی انجام داد.

وی تصریح کرد: «در حقیقت، برای پراکنده کردن ابرهای باران‌زا و ابرهای عادی، می‌توان از هواپیماهایی با تسلیحات مملو از مواد شیمیایی خاص استفاده کرد.»


 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 22 تير 1397
جمعی از جانبازان حزب الله لبنان با رهبر انقلاب دیدار کردند

جمعی از جانبازان حزب الله لبنان با رهبر انقلاب دیدار کردنددر آستانه سالگرد جنگ سی و سه روزه و پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر رژیم صهیونیستی، جمعی از جانبازان حزب الله دیروز پس از اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب اسلامی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.


 



:: موضوعات مرتبط: رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 22 تير 1397
ارتش یک نیروی مردمی و ولایتمدار است

ارتش یک نیروی مردمی و ولایتمدار است

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ملکوتی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در جمع کارکنان تیپ ارتش جمهوری اسلامی مستقر در آذربایجان شرقی، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حفاظت از ارزش‌های معنوی، از نیروهای نظامی با اقتدار دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: دشمنان هر لحظه به فکر تجاوز به میهن اسلامی هستند اما اقتدار نظامی نیروهای مسلح ایران، باعث شده تا دست به کار خطایی نزنند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: استقلال نیروهای مسلح، عدم وابستگی به صنعت دفاعی بیگانگان و قدرت و توان بالا در حوزه عملیاتی، امتیازهای بی نظیر ارتش ایران در دنیاست.


 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : پنج شنبه 21 تير 1397
فرماندهان نیروهای دریایی ارتش و سپاه با یکدیگر دیدار کردند

فرماندهان نیروهای دریایی ارتش و سپاه با یکدیگردیدار کردند

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با یکدیگر در خصوص تعاملات بین این دو نیرو گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، توسعه تعاملات فی‌مابین در فضای پیچیده امنیتی پیرامون محیط دریایی جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) مبنی بر هم‌افزایی نیروهای مسلح، بر توسعه تعاملات برای افزایش سطح آمادگی و توان رزمی در راستای ظرفیت سازی و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های مشترک نیروهای دریایی ارتش و سپاه تأکید کرد.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 تير 1397
خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور

خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور

 جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی افزود: در ۲ ماه گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور جمع آوری شده و به سلیمانیهعراق ارسال شد.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه ایران در سلیمانیه عراققرارگاه زدند، گفت: سعودی‌ها ۱۳ نفر را مامور کردند که در بازار تهران هر چهسکه و دلار آوردند، خریداری کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این افراد ماموریت داشتند که هر چه سکه و دلار در بازار تهران بوده را حتی ۲۰ درصد بالاتر از قیمت هم خریداری کنند، افزود: سپاه سه نفر از این افراد را دستگیر کرد.

کریمی قدوسی اضافه کرد: مردم از مسئولین می‌خواهند که این افراد محاکمه و مجازات شوند.

وی خطاب به مسئولین گفت: این افراد را اعدام کنید.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 تير 1397
ادعای ترامپ: قایق‌های ایرانی دیگر مزاحم کشتی‌های ما نمی‌شوند!

ادعای ترامپ: قایق‌های ایرانی دیگر مزاحم کشتی‌های ما نمی‌شوند!

 رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال یک توییت مدعی شد مزاحمت قایق‌های تندرو ایرانی برای ناو‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس در دومین سال ریاست‌جمهوری او به صفر رسیده است.

دونالد ترامپ در توییت خود با استناد به آمار ارائه شده از سوی نیروی دریایی آمریکا نوشته است تعداد مواجهه‌های خطرناک میان قایق‌های ایرانی و ناوهای جنگی آمریکا در سال 2015، 2016 و 2017 به ترتیب 22، 36 و 14 مورد بوده اما در سال 2018 به عدد صفر رسیده است.

در واقع ترامپ با ارائه آمار 4 سال اخیر ادعا کرده است که در دو سال اول آن که مربوط به دوره ریاست‌جمهوری اوباما است، روند تقابل میان شناورها یا پهپادهای ایرانی و ناوهای آمریکایی افزایشی بوده اما در دوره او رو به کاهش گذاشته و اکنون به صفر رسیده است.

با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا این احتمال را مطرح نکرده است که شاید کمتر شدن تقابل میان نیروهای ایرانی و ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس به دلیل نزدیک نشدن آنها به آبهای سرزمینی ایران بوده است.

وی پیشتر نیز برای موفق نشان دادن سیاست خود در قبال ایران مدعی شده بود رفتار ایران پس از خروج آمریکا از برجام تغییر کرده و این کشور دیگر به مدیترانه (اشاره به سوریه) نگاه نمی‌کند!


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 تير 1397
دشمن به راهبرد فشار از بیرون و فروپاشی از درون علیه ایران روی آورده است

وزارت دفاع 200 هزار فناوری بروز را در جهت تولید محصولات دفاعی اجرائی می‌کند.

دشمن به راهبرد فشار از بیرون و فروپاشی از درون علیه ایران روی آورده است

وزیر دفاع فشار از بیرون و فروپاشی از درون را یکی از تاکتیک های مهم دشمنان علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد.

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع که امروز سه شنبه 19 تیرماه برگزار شد با تبیین شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران و نقش وزارت دفاع درحرکت نظام در مسیر پیچیده تحولات بین المللی اظهار کرد:‌ امروز ائتلاف پوشالی استکبار،‌ ارتجاع و نفاق به سرکردگی آمریکا در تلاش هستند تا شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را بحرانی جلوه داده و با جنگ روانی و القاء نارضایتی در آحاد جامعه، تئوری فاصله بین نظام و مردم را عملی سازند.

 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 تير 1397
افسران چینی از تیپ ۶۵ نوهد ارتش بازدید کردند

افسران چینی از تیپ ۶۵ نوهد ارتش بازدید کردند

افسران جوان و ارشد وزارت دفاع چین صبح امروز چهارشنبه 13 تیرماه از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بازدید کردند.

 امیر  سیروس امان‌اللهی فرمانده تیپ 65 نوهد ضمن عرض خیر مقدم به هیئت نظامی چینی ، اظهار کرد: تیپ 65 نوهد علاوه بر ماموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی که بر عهده دارد، با در اختیار داشتن آموزشگاه جنگ‌های نامنظم مسئولیت انتقال آموزش به کارکنانی که جهت خدمت در این تیپ انتخاب می‌شوند را دارد.

وی همچنین به دوره‌هایی که در این تیپ به کارکنان ارتش آموزش داده می‌شود اشاره کرد و گفت: در تیپ 65 نوهد دوره‌های چتربازی، سقوط آزاد، تربیت مربی کوهنوردی نظامی، غواصی و قایقرانی، تک تیراندازی، رهایی گروگان، موتورسواری و تازش، عملیات ویژه و همچنین رزم در برف، کویر وسایر آموزش‌های مورد نیاز دیگر به کارکنان آموزش داده می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1397
جزئیات دستگیری سلطان سکه

جزئیات دستگیری «سلطان سکه» از زبان فرمانده نیروی انتظامی/ کشف و ضبط 2 تن سکه از مفسد بزرگ اقتصادی + فیلم

 سردار حسین رحیمیفرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، صبح امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری یکی از مفسدان بازار سکه خبر داد.

رحیمی گفت: فردی که به «سلطان سکه» معروف است، حدود ۲ تن سکه را جمع آوری کرده بود تا در زمان نیاز، آن را در بازار توزیع کند.

گفتنی است؛ ۲ تن سکه تمام بهار آزادی، معادل حدودا ۲۵۰ هزار عدد سکه است.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1397
تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل برای ناآرام کردن ایران

پایگاه اکسیوس گزارش داد آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای افزایش فشار بر ایران، کارگروه مشترکی را برای ایجاد نارضایتی داخلی در کشورمان تشکیل داده‌اند.

تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل برای ناآرام کردن ایران


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1397
امیر سرتیپ صباحی فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب بازدید کرد

امیر سرتیپ صباحی فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب بازدید کرد

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در سفر به استان بوشهر امروز سه شنبه 12 تیرماه از گروه پدافند هوایی خارک و یگان‌های عملیاتی این گروه پدافند هوایی بازدید و میزان آمادگی آنان را مورد ارزیابی قرار داد.

صباحی فرد در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی جنوب گفت: منطقه پدافند هوایی جنوب یکی از حساس ترین مناطق پدافند هوایی کشور است؛ چرا که حراست از آسمان مقدس خلیج همیشه فارس را بر عهده دارد و جزیره خارک هم یکی از جزایر راهبردی است که بخش عمده صادرات نفت کشور از این جزیره انجام می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: در دوران دفاع مقدس هم کارکنان پدافند هوایی با فداکاری مثال زدنی خود از آسمان خلیج فارس و امنیت جزیره خارک حراست کردند و اجازه ندادند امنیت تردد کشتی ها از جزیره خارک و صادرات کشور مختل شود و امروز هم کارکنان پدافند با تمام توان ادامه دهنده راه پیشکسوتان خود هستند.

صباحی فرد در سفر خود به بوشهر با حضور در منزل خانواده دو تن از شهدای دفاع مقدس از مقام شامخ این شهدا تجلیل به عمل آورد.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1397
تاکید سردار سلیمانی به تقویت مسائل اقتصادی برای خدمت به مردم

تاکید سردار سلیمانی به تقویت مسائل اقتصادی برای خدمت به مردم

 صفحه توئیتر منتسب به سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، جمله‌ای از وی که در هجدهمین نشست عمومی «بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی» در بیست و سوم دیماه سال گذشته مطرح شد را بازنشر کرد.

سرلشکر سلیمانی در بخشی از آن سخنرانی که در صفحه توئیتر منتسب به وی باز نشر شده، تاکید می‌کند: «چنانچه قدرت نظام ما در خدمت به مردم در ابعاد قضایی و اقتصادی تقویت شود اگر هم همه دنیا علیه ما توطئه کند نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند چرا که آنگاه ایران ۸۰ میلیون سرباز خواهد داشت».



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1397
ماندن کی روش در ایران قطعی نیست/ ارزش مرد پرتغالی پس از جام جهانی بالا رفت

خبرگزاری فارس: ماندن کی روش در ایران قطعی نیست/ ارزش مرد پرتغالی پس از جام جهانی بالا رفت

یک سایت پرتغالی مدعی شد که تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی ایران قطعی نشده است. 

 به نقل از سایت «dn» پرتغال، مذاکرات کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران به نظر دشوار می رسد و رسیدن به یک نقطه مشترک و مثبت دور از انتظار است.

فدراسیون ایران می خواهد مربی پرتغالی را تا ژانویه 2019 برای مسابقات جام ملت های آسیا نگه دارد. همچنان که مهدی تاج، رئیس فدراسیون ایران در مصاحبه با رسانه های داخلی گفته بود: ما یقین داریم که کارلوس کی روش با ما می ماند.

با این وجود هنوز این توافق نهایی نشده و کار تمام نیست. کی روش می خواهد تا فدراسیون شرایط آمادگی برای مسابقات جام ملت های آسیا را تضمین کند تا به شکلی صحیح این شرایط فراهم شود. این خواسته های کی روش تا الان مهیا نشده است به همین دلیل عملیات توافق نهایی متوقف شد.



:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 12 تير 1397
به وقت جنایت با کارگردانی آمریکا

روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ بود که هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به زمین نشست و طبق برنامه پیش‌بینی شده، قرار بود این هواپیما با شماره پرواز ۶۵۵ به همراه ۲۷۴ مسافر (با ملیت‌های ایرانی، اماراتی، یوگسلاوی، پاکستانی، هندی و ایتالیایی) و ۱۶ خدمه پرواز که در مجموع ۲۹۰ نفر می‌شدند در ساعت ۱۰ صبح به مقصد دبی، امارات متحده عربی پرواز کند. 

حمله به ایرباس ایرانی



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 12 تير 1397
پیام سید حسن نصرالله به دبیرکل انصارالله یمن:‌ ای کاش من همراه شما و زیر پرچم شما می‌جنگیدم

پیام سید حسن نصرالله به دبیرکل انصارالله:‌ ای کاش من همراه شما و زیر پرچم شما می‌جنگیدم

 

 به نقل از  شبکه تلویزیونی المسیره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با درود فرستادن به ارتش و کمیته های مردمی یمن خطاب به عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: ای کاش من همراه شما و زیر پرچم شما می جنگیدم.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیروز خود گفت: «من و همه برادرانم و همه رزمندگان در جهان و همه کسانی که از معادلات نظامی مطلع هستند و تجارب نظامی دارند باید برای تجلیل از آن رزمندگان و آن اهل مقاومت و آن دلاورمردان و برای تجلیل از فرماندهان خردمند و شجاع و ثابت قدم و استوار، سر تعظیم فرود آوریم. این یک حقیقت است و تعارف نیست و برای بالا بردن روحیه نیست بلکه بر عکس من به این رزمندگان می گویم من شرمنده‌ام که در میان شما و همراه شما نیستم. بینی و بین الله زمانیکه این تصاویر و این دلاوری ها و ایستادگی های اسطوره ای را می بینم می گویم ای کاش با شما بودم. من می دانم همه برادرانم نیز همین را می گویند و هر فرد شریفی روی کره زمین همین را می گوید ای کاش با شما بودیم ای کاش می توانستیم با شما باشیم ای کاش می توانستیم یکی از رزمندگان شما بوده و زیر پرچم رهبر عزیز و شجاع باشیم.»



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 9 تير 1397
تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح در دستور کار مجلس است

لایحه تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح در دستور کار مجلس استسیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ناامنی‌های چند روز گذشته در مرزهای شرقی کشور و تلاش تروریست‌ها و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به کشور اظهار کرد: یکی از مسائلی که جمهوری اسلامی طی دهه‌های گذشته بابت آن متحمل هزینه‌های سنگین شده است، قاچاق موادمخدر از کریدور ایران به کشورهای غربی است که برای جلوگیری از این انتقال دچار هزینه‌های مالی زیادی هم شدیم، در حالی که کشورهایی که مورد تهدید هستند، به ویژه کشورهای اروپایی هیچ مشارکتی در جهت مبارزه با این پدیده شوم انجام نمی‌دهند و ایران اسلامی هرسال با تقدیم ده ها شهید و هزینه چند میلیاردی به دلیل اهمیت مرزهای شرقی برای کشور در طول این سال‌ها در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر حضوری قدرتمند و مستمر داشته است



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 9 تير 1397
رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):

فرمانده کل قوا فرمودند: اگر شما ایستادید، نسل‌های آینده به قله دست خواهند یافت؛ آنها به قله می‌رسند اما ایستادگی و افتخار مال شماست. انقلاب، ریشه‌دار و آینده‌دار است به شرط «صبر» و «تقوا».


فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) حضور یافتند مراسم سالانه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) صبح امروز (شنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند و با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کردند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 9 تير 1397
هم‌افزایی هوانیروز سپاه و ارتش موجب بازدارندگی در برابر دشمن است

هم‌افزایی هوانیروز ارتش و سپاه موجب بازدارندگی در برابر دشمن است

امیر  سرتیپ یوسف قربانی در نشست مشترک با فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران که روز شنبه 2 تیرماه در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تاکید سلسله مراتب فرماندهی ارتش همایش هم افزایی و تعامل هوانیروز ارتش و سپاه را برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هدف از این دیدار بررسی راه های  انتقال تجربیات هوانیروز ارتش و هم افزایی در حوزه بالگردی، آموزش، تعمیر و نگهداری، شبیه ساز بود.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 3 تير 1397
موشک‌هایی که هر زمینی را شخم می‌زنند

موضوعی که چند سالی در تمامی محافل بین المللی مطرح می‌شود، بحث موشکی جمهوری اسلامی ایران است. مقامات کشورمان بارها به صراحت اعلام کردند که برنامه موشکی جزو خطوط قرمزی است که به هیچ وجه در مورد آن مذاکره نمی کنند. از نگاه تهران، برنامه موشکی مسئله ای مستقل از برنامه هسته ای و برجام و هر توافق دیگری است و جزو توانایی های نظامی متعارف به حساب می آید که ربطی به توانایی های غیرمتعارف مانند کلاهک هسته ای ندارد.

موشک‌هایی که هر زمینی را شخم می‌زنند



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 3 تير 1397
ترامپ تحریم‌های کره شمالی را تمدید کرد

 سایت کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای یک سال دیگرتحریم‌های ضد کره شمالی را تمدید کرد.

ترامپ با وجود جاری بودن مذاکرات با کره شمالی، وضعیت اضطرار ملی درباره کره شمالی را تمدید کرد تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

یک هفته بعد از آنکه ترامپ گفت کره شمالی دیگر تهدیدی به شمار نمی‌آید، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی "تهدیدی فوق العاده" برای آمریکا محسوب می‌شود!

تکمیلی: پایگاه اینترنتی کاخ سفید همچنین در بیانیه منتشر شده در این باره از تمدید وضع فوق العاده درباره منطقه بالکان برای یک سال دیگر خبر داد.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
آمادگی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته است

آمادگی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته است

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از تیپ 40 متحرک هجومی که امروز جمعه 1 تیر انجام شد، در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ گفت: آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را در عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

حیدری تاکید کرد: امروز روند آمادگی دفاعی و رزمی نیروی زمینی ارتش در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و کارکنان این نیرو با تمام وجود در ماموریت ها حضور پیدا می کنند و حضور ولایت مدارانه و آمادگی رزمی و توان دفاعی  کارکنان، هراسی در دل دشمن انداخته و آن ها را عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع از تحرک بسیار بالایی برخوردار شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات و آموزش های متناسب با نوع تهدیدات دشمن  در اختیار یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع  قرار گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این بازدید از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرار گرفت و دستورات لازم را جهت ارتقاء هرچه بیشتر آمادگی رزمی صادر کرد .

آمادگی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته است



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
ارتش سوریه پایگاه اشغالگران آمریکایی را محاصره کرد

ارتش سوریه پایگاه اشغالگران آمریکایی در تنف را محاصره کرد

 با پاکسازی مناطق گسترده ای از صحرای سوریه (البادیه)، پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق، به محاصره ارتش این کشور درآمد.

منابع میدانی امروز جمعه 1 تیر اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پاکسازی مناطق مرزی با عراق از البوکمال تا التنف از باقیمانده های گروه تروریستی داعش، از همه طرف پایگاه اشغالگران آمریکایی را محاصره کردند.

ارتش سوریه در عملیاتی توانست منطقه ای با ابعاد 45 و 60 کیلومتر از بادیه سوریه تا مرز عراق را از باقیمانده های داعش پاکسازی کند.

این عملیات از هفت کیلومتری جنوب منطقه حمیمه و محورهای ایستگاه دوم و سوم پمپاژ نفت در بادیه سوریه آغاز و به پاکسازی مناطق گسترده ای در بادیه و نوار مرزی سوریه و عراق از البوکمال تا التنف منجر شد.

همچنین بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از صحرای سوریه (البادیه) پس از عملیات گسترده ارتش این کشور در چند روز گذشته علیه گروه تروریستی داعش در حومه های دمشق، حمص و دیرالزور آزاد شد.

نیروهای آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق بدون موافقت دولت سوریه مستقر هستند و از باقیمانده های گروه تروریستی داعشی حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی به عمل می آورند و زیر نظر نیروهای ویژه آمریکا برای آنها پایگاه های آموزشی تاسیس کرده اند به گونه ای که این مناطق ظرف چند ماه اخیر به منطقه آغاز عملیات تروریستی داعش برای حمله به شماری از مراکز و نقاط نظامی در منطقه البادیه سوریه تبدیل شده است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
صالحی: جهان با فروریزی برجام آینده خوفناک خواهد داشت

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:اتحادیه اروپا اگر مخالفت عملی خود را با سیاست‌های آمریکا به اجرا نگذارند، به خاطر فروریزی برجام با آینده خوفناک مواجه خواهد شد.

اتحادیه اروپا اگر با سیاست‌های آمریکا مخالفت نکند با آینده خوفناکی مواجه خواهد شد علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور سفر کرده در پنل تخصصی خاورمیانه در مواجهه با لرزه های چندجانبه که با حضور وزیران خارجه نروژ و عمان برگزار شد حضور یافت.

بیان مواضع و اصول سیاست خارجی ایران در زمینه فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای کشورمان، فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای، نیاز کشور به انرژی هسته‌ای جهت توسعه و پیشرفت، اعتقاد به چارچوب برد- برد در مذاکرات و پایبندی به تعهدات، از جمله مهمترین مطالب صالحی در این نشست بود.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
درخواست آمریکا از عربستان برای نظارت بین المللی بر بندر الحدیده یمن

درخواست آمریکا از عربستان برای نظارت بین المللی بر بندر الحدیده یمن

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت ایالات متحده آمریکا از عربستان سعودی و امارات خواسته با پیشنهاد نظارت بین‌المللی بر بندر الحدیده یمن موافقت کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی روز (جمعه) نوشت ایالات متحده آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی و امارات خواسته است با پیشنهاد طرح نظارت بر بندر «الحُدیده» یمن از سوی سازمان ملل موافقت کنند. این دیپلمات غربی همچنین گفته است که طرف سعودی «نشانه‌های مثبتی» از خود در رابطه با این طرح نشان داده است.

فشار آمریکا به ائتلاف عربستان و امارات بعد از آن صورت می‌گیرد که این ائتلاف بعد از گذشت بیش از یک هفته از حملات شدید برای اشغال بندر مذکور، به نتیجه مقبولی دست نیافت. ائتلاف عربستان در این حمله که گفته می‌شود به ابتکار و مشارکت فعال امارات بوده، از آمریکا و غرب یک هفته مهلت خواسته بود تا کار انصارالله و نیروهای انقلابی یمن در فرودگاه الحدیده را که شریان حیاتی و راه تنفس آن‌هاست، تمام کند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
شناورهای جدید نظامی تا پایان سال رونمایی می‌شوند

شناورهای جدید نظامی تا پایان سال رونمایی می‌شوند

 امیر دریادار امیر رستگاری معاون صنایع دریایی وزارت دفاع صبح امروز شنبه 2 تیرماه در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما با تبریک دستیابی صنایع کشور به توان ساخت موتورهای دیزلی و تأمین قطعات آن گفت: حوزه موتورهای دیزلی به عنوان یکی از مولفه های خود اتکایی و استقلال صنعتی کشورهاست، زیرا حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و نظامی و همچنین مصارف نیروگاهی تحت تأثیر توان ساخت موتورهای دیزلی است.

وی افزود: دستیابی به این صنعت، بسیار حائز اهمیت و استراتژیکی است و حدود ۱۵ کشور این توان را دارند که خوشبختانه متخصصان داخلی کشور ما با اتکاء به توان داخلی، خط تولید بومی برای تولید موتورهای دیزلی را ایجاد کردند.

رستگاری خاطرنشان کرد: در حوزه شناورهای نظامی اقدامات خوبی انجام شده و یکی از پروژه های بزرگ تا پایان سال رسماً رونمایی خواهد شد 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 2 تير 1397
رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردند

پیام مقام‌ معظم رهبری به کاروان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تاکید بر عملکرد عالی ملی‎پوشان در دیدار برابر اسپانیا ابلاغ شد.

رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردندرهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردند.

طی تماس دفتر مقام معظم رهبری با اردوی تیم ملی در روسیه و مدیر کاروان اعزامی، فدراسیون فوتبال، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کاروان و بازیکنان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر اعلام می‌کند:

"بازی دیشب شما عالی بود؛ خدا قوت."



:: موضوعات مرتبط: ورزشی , رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 1 تير 1397