حضرت معصومه (س)، مهاجری که به سوی امام خود کوچ کرد

حجت‎الاسلام رشیدی‎نسب با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با حرکت از مدینه به سمت طوس، حقیقیت «کوچ به سوی امام» را در عالم به نمایش گذاشتند، گفت: لازمۀ همراهی با نور و کوچ به سمت امام(ع)، «بذل جان» است؛ کاری که کاروانیان حسینی هنرمندانه آن را اجرا کردند.

حجت‎الاسلام رشیدی‎نسب، پژوهشگر حوزۀ قرآن و عترت در گفت‎وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به شدت محبت و علاقۀ میان امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) گفت: وقتی حضرت معصومه (س) از ولیّ زمانۀ خویش جدا شد، قلبش او را به سمت امام رضا (ع) کشاند و از آنجایی که محبت و علاقۀ میان این دو بزرگوار بسیار زیاد بود، امام رضا (ع) به سرعت نامه‎ای به خوهرشان نوشتند و ایشان را نزد خویش خواندند.

این پژوهشگر حوزۀ قرآن و عترت با بیان اینکه امام رضا (ع) در نامه به خواهرشان درخواست حضور سریع و بدون توقف را خواستار شدند، اظهار کرد: وقتی امام رضا (ع) این نامه را می‎‌نویسند، قطعاً در فعل ایشان دلیلی موجه وجود دارد و این حاکی شدت حب ایشان است، این در حالی است که امام رضا (ع) هنگام خروج از مدینه به سمت طوس با ابراز ناراحتی از سفرشان و اینکه برگشتی وجود نخواهد داشت، سفرشان را آغاز کردند.

حضرت معصومه (س)، مهاجری که به سوی امام خود کوچ کرد
وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) با حرکت‎شان از مدینه به سمت طوس، معنا و مفهوم حقیقی «کوچ به سوی امام» را در عالم به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: برای فهم بهتر این حرکت نورانی حضرت معصومه (ع) به روایتی از امام حسین (ع) در هنگام حضورشان در مکه و حرکت به سمت سرزمین کربلا اشاره می‎‌‌کنیم؛ امام حسین (ع) می‎‌فرمایند: «مَنْ‏ كَانَ‏ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا فَإِنِّی رَاحِلٌ مُصْبِحا»، هر کس آماده است را در راه ما «بذل جان» کند و خود را آماده لقاى خداوند سازد، با ما همراه شود، چرا که من ـ به خواست خداوند ـ فردا صبح حرکت خواهم کرد . هر کسی طالب همراهی با نور است،، باید کوچ کند و این امر نیازمند دو شرط است که نخستین آن «بذل جان» است. (بحارالانوار، ج 46، ص 366 و 367)

باید دنیا برایمان حضرگونه باشد؛ نه سفرگونه
حجت‎الاسلام رشیدی‎نسب با بیان اینکه دومین شرط برای کوچ به سمت امام (ع)، «وطن قرار دادن لقاءالله» است، گفت: دنیا باید برایمان حالتی سفرگونه داشته باشد نه حضرگونه، اگر این دو شرط را کسی داشته باشد، یعنی به حجت زمان خود معرفت پیدا کند و به خاطر او کوچ کند، بداند که «مهاجر حقیقی» است که مصداق بارز آن کوچ حضرت معصومه (س) به سوی امام زمانش است، این برخلاف معنای کوچ کردن به معنای امروزی است که از منطقه‎ای به منطقۀ دیگری کوچ کنیم.



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : پنج شنبه 21 مرداد 1395
ردیابی همزمان 100 هدف توسط سامانه "اس 300"

خبرگزاری میزان- اس 300 یکی از پیچیده ترین سامانه‌های ضد موشکی در جهان است. این سامانه در قالب یک سیستم راداری بسیار پیشرفته، قادر به ردیابی همزمان 100 هدف در آسمان است و همزمان می تواند موشک‌های کروز، بالستیک، هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین را در شعاع 120 تا 150 کیلومتری هدف قرار دهد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در یادداشتی نوشت: اس 300 یکی از پیچیده ترین سامانه‌های ضد موشکی در جهان است. این سامانه در قالب یک سیستم راداری بسیار پیشرفته، قادر به ردیابی همزمان 100 هدف در آسمان است و همزمان می تواند موشک‌های کروز، بالستیک، هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین را در شعاع 120 تا 150 کیلومتری هدف قرار دهد.

اس 300 یک سيستم پدافند زمين به هوا است؛ شامل یک پرتابگر موشک سیار که هر 3 تا 5 ثانیه قادر به پرتاب یک موشک است. این موشک می تواند در ارتفاع حداکثر 30 km و برد 150 km به یک هواپیما و یا موشک اصابت و آن را منهدم کند. زمان آماده‌سازی این سامانه حدود 5 دقیقه است و موشک‌های آن از نوع انبارشونده‌ است که-مانند مهمات معمولی-نیاز به نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند.

اس-300 شباهت زیادی با سامانه پدافندی آمریکایی ام ‌آی ‌ام-104 پاتریوت دارد و تنها هواپیماهای فوق‌العاده رادار گریز بی-2 و جنگنده اف-22 توانایی حمله به سامانه اس 300 را دارند. بنابراین سامانه اس 300 اساسا ایران را در برابر حمله اسرائیل و هر کشوری که جنگنده های رادار گریز نداشته باشد، مصون خواهد ساخت.

یک فرمانده بلندپایه نیروی هوایی آمریکا در مصاحبه با دیلی بیست گفت : « وجود سامانه های اس 300 باعث خواهد شد هرگونه اقدام نظامی علیه ایران حتی برای ارتش آمریکا بسیار دشوار و هزینه بر شود.» همچنین پایگاه اینترنتی « بیزینس اینسایدر » در گزارشی با این عنوان که « چرا فروش سامانه های موشکی پیشرفته اس 300 به ایران یک معامله بزرگ و مهم است » نوشت: « این اقدام روسیه به طور بالقوه می تواند باعث تغییر در موازنه قدرت در خاورمیانه شود.»



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
هشدار ایران به طرف های مقابل دراجرای برجام جدی است

سخنگو کمیسیون امنیت ملی:
هشدار ایران به طرف های مقابل دراجرای برجام جدی است
خبرگزاری میزان- نقوی حسینی اظهار کرد: یک سری اقدامات هماهنگ از سوی برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در حال انجام است که ایران نتواند بهره‌برداری لازم را ازنتایج اجرای برجام داشته باشد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه در راستای اجرای برجام، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و حتی اقداماتی فراتر از برجام انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این قرارداد تأکید شده بود که طرف‌های مقابل باید تحریم‌های مختلف علیه ایران از جمله تحریم فروش قطعات هواپیما به ایران را لغو کنند.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای برجام مذاکرات طولانی بین ایران و شرکت بوئینگ صورت گرفت تا هواپیماهایی از این شرکت برای نوسازی ناوگان هوایی کشور خریداری شود، گفت: ولی متأسفانه در طی ماه‌های گذشته شاهد اقدامات زنجیره‌ای از سوی آمریکایی‌ها در راستای مانع تراشی جهت اجرای برجام بوده‌ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در مجلس آمریکا طرح ممنوعیت فروش هواپیما از سوی شرکت بوئینگ به ایران مطرح شده است، افزود: این نیز یکی دیگر از حلقه‌های زنجیرعهدشکنی آمریکا نسبت به تعهداتشان در اجرای برجام است.

وی همچنین به گزارش یکطرفه بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با برجام اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد از سوی برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی اقدامات هماهنگی برای عدم بهره‌برداری ایران ازمزایای برجام در حال انجام است.

این نماینده مجلس به هشدارهای اخیر مقامات کشور به عهدشکنی طرف‌های مقابل در اجرای تعهداتشان بر اساس برجام اشاره کرد و افزود: هشدار ایران در این زمینه جدی است و ایران اگر ببیند که آنها همچنان به عهدشکنی خود ادامه می‌دهند مسیر دیگری را در پیش می‌گیرد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
سیاست و صداقت

صداقت در مقابل سیاست دیگران ، سادگی ست


و سیاست در مقابل صداقت دیگران ، خیانت . . .

                                                                                                                                                                 دکتر علی شریعتی



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
من

شخصیت منو با برخوردم اشتباه نگیر،

شخصیت من چیزیه که من هستم،

اما برخورد من بستگی داره به اینکه :

" تو " کی باشی ...



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
محققان ایرانی هواپیماهایی رادارگریز با بدنه ای از نانو خواهند ساخت

فناوری نانو مدتی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و با بهره مندی از این فناوری شاهد پیشرفت های بسیاری در حوزه های متعددی بوده ایم. در این زمینه در کشور ما هم تحقیقات و نوآوری هایی انجام شده که بسیار حایز اهمیت هستند. اخیراً نیز محققان موفق شده اند با بهره گیری از نانو ذرات در ساختار پوشش بدنه هواپیما ها، پوششی رادارگریز تولید کنند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


همانطور که می دانید رادارگریزی به مفهوم پنهان ماندن یا گریختن از دید رادارها و وسایل آشکارساز است. رادارگریزی فناوری ها و ویژگی های گسترده ای در طراحی را شامل می شود. رادارگریزی از زمان جنگ جهانی دوم مطرح بوده است و امروزه با ورود فناوری نانو، خواص پوشش های جاذب امواج ارتقا یافته و بازدهی جذب آنها افزایش یافته است.

مجری این طرح، کریم اصولی بستان، اظهار کرد که این طرح با هدف استفاده از نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن و الیاف کربنی برای سنتز یک پوشش جاذب امواج راداری اجرا شده است و روش به کار گرفته شده روشی بسیار ساده و کم هزینه است و پوشش سنتز شده نیز از کارایی بالایی برای جذب امواج راداری برخوردار است.


اصولی بستان توضیحاتی نیز در خصوص اکسید آهن مغناطیسی ارایه داد و گفت“

اکسید آهن مغناطیسی یا همان مگنتیت یکی از مواد فرومغناطیس با خاصیت مغناطش نسبتاً بالاست که خواص عالی در جذب امواج الکترومغناطیسی از خود بروز می‌دهد. در این پژوهش از این ماده در ابعاد نانومتری جهت ایجاد لایه‌های نازک بر روی زیر لایه‌های الیاف کربن استفاده شده است؛ استفاده از این ذرات در ابعاد نانومتری موجب افرایش قابل توجه در قدرت جذب این ذرات نسبت ذرات میکرومتری می‌ شود. در طرح حاضر ابتدا نانوذرات مگنتیت با استفاده از روش شیمیایی سنتز شد؛ در ادامه این نانوذرات با استفاده از روش الکتروفورتیک بر روی الیاف کربن فعال شده پوشش داده شد.


به گفته اصولی بستان پارامترهای فرایند سنتز همچون دما و غلظت مواد اولیه و پارامترهای فرایند پوشش دهی از قبیل تناوب و زمان رسوب‌دهی به‌منظور بهینه‌سازی فرایند مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت به‌منظور اندازه‌گیری میزان جذب امواج الکترومغناطیس از آنالیزگر شبکه برداری استفاده شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده بیشترین تلفات این پوشش نانوکامپوزیتی در ضخامت ۱/۷ میلی‌متر، برابر با ۱۱- دسی‌بل در فرکانس ۱۰/۳۷ و ۱۱/۴ گیگاهرتز بوده است.



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است و به‌هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از زحمات مؤمنانه و شبانه‌روزی بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را در گروی حفظ ایمان دانستند و افزودند: ناکامی استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی با وجود انبوه توطئه‌ها و شگردهای گوناگونی که از روز اول علیه انقلاب به کار گرفتند، جز با پشتوانه‌ی «ایمان» ممکن نبود.
رهبر انقلاب، هر اقدامی در تضعیف ایمان مردم و مسئولان را «خیانت» خواندند و گفتند: آن نیروی دفاعی که کشور را در همه‌ی این سال‌ها حفظ کرده، نیروی ایمان است و اگر این سلاح قوی و کارآمد تضعیف شود، آفات فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.
ایشان از همین زاویه، تقویت جنبه‌های معنوی و ایمانی را در وزارت اطلاعات مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است که به‌هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود، بنابراین تقویت عناصر مهمی همچون ایمان و معنویت در این وزارتخانه باید بیش از هر دستگاه دیگری مورد توجه قرار گیرد.
رهبر انقلاب با اشاره به ظرفیت غنی وزارت اطلاعات در برخورداری از نیروها و جوانان مؤمن و انقلابی تأکید کردند: نسل جدید وزارت اطلاعات را همچون گذشته، ارزشی و انقلابی، رشد و ارتقا دهید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وزارت اطلاعات را چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و افزودند: مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی باید به‌طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود.
ایشان، مبانی انقلاب اسلامی را آثار و بیانات صریح امام خمینی (رحمه‌الله) خواندند و تأکید کردند: ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ما است و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات در هر بخشی که می‌تواند پایگاهی برای کمین دشمن و ضربه زدن به نظام اسلامی قرار بگیرد، باید حضور داشته باشد و آن بخش را حوزه‌ی کاری خود بداند.
«نقش وزارت اطلاعات در تحقق اقتصاد مقاومتی» نکته‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب مورد تأکید قرار دادند و گفتند: علاج برون‌رفت از مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است که کارهایی نیز در این زمینه آغاز شده است اما باید نتیجه‌ی کارها در عمل دیده شود.
ایشان همچنین بر نقش وزارت اطلاعات در برخورد و پیشگیری از مفاسد اقتصادی تأکید کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات گزارش جامعی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه بیان کرد.



:: موضوعات مرتبط: رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
نتیجه تفرقه بین مسلمانان



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
اسراعیل +سیدحسن نصرالله



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
تلگرام



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , خانواده , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
پشت پرده کودتا در ترکیه چیست؟

می توان چنین ادعا کرد که در حالی که ما در تهران از ناموفق بودن کودتا سخن می‌گویم هنوز بخش قابل توجهی از ملت ترکیه فکر می‌کنند که کودتا با موفقیت انجام شده است.

دو تحلیل عمده برای حوادثی که رخ داد وجود دارد که گذر زمان در مورد آنها قضاوت خواهد کرد:

1) این کودتا توسط نیروهای جریان گولن در بدنه ارتش سازماندهی شده است. این کودتا پس از آن رخ داد که هفته گذشته برای اولین بار عملیات‌های امنیتی علیه شاخه نظامی این جریان انجام شد. در دو سال گذشته هیچ هفته‌ای بدون عملیات علیه نیروهای این جریان در ساختار قضایی و اطلاعاتی ترکیه وجود نداشته است و صدها نفر به جرم همکاری با جریانی زیرزمینی در درون دولت دستگیر شده بودند. اما برای نخستین بار در هفته گذشته تعدادی از افسران ارتش تحت بازداشت قرار گرفتند. این عملیات جریان را متوجه جدیت دولت در برخورد با خود کرد و جریان را بر آن داشت تا با پیش چشم گرفتن تمام ریسک‌های پیروزی یا شکست کودتای خود دست به کار شود. در واقع جریان نظامی گولن متوجه شده است که با کودتا یا بدون کودتا در هر حال سرکوب و ریشه کن خواهد شد. بنابراین طی یک اقدام متهورانه دست به کودتای این شب زدند. اگر در نظر داشته باشیم که تا چند روز دیگر شورای عالی نظامی در ستاد کلاً نیروهای مسلح قرار بود که تشکیل شود و در این شورا با توجه به تحرکات هفته گذشته بی شک علیه جریان کشف شده گولن در ارتش تصمیماتی قرار بود که اتخاذ شود.

جریان گولن در ارتش در شکل یک هسته مخفیانه با نام "کمیته صلح در جهان" در حال مدیریت اوضاع بود که بر اساس نظریه اول در مورد این کودتا توسط این هسته طراحی، مدیریت و اجرا شده است. مشکل اصلی این هسته پایین بودن درجات نظامی این افراد از سطح عالی ژنرالی بود که با توجه به این مساله بسیاری از کارشناسان نظامی و امنیتی معتقد بودند که در کوتاه مدت امکان کودتای فراگیر توسط گولنی‌ها در ارتش وجود ندارد و آنها در بدترین حالت می‌توانند خرابکاری انجام دهند. افرادی که این اقدامات را یک کودتای واقعی اما ناموفق – تا این مرحله – می‌دانند اقدام بسیار ماهرانه رسانه‌ای و روانی این گروه را دلیلی بر مدعای خود می‌دانند. تیم کودتا کننده در اولین اقدام تلویزیون دولتی را تسخیر کرده و از این طریق با ایجاد رعب در کشور وارد فاز مدیریت صحنه رد کشور شده است. در ادامه با در دست گرفتن ساختمان‌های مدیریت شبکه‌های خصوصی و پخش ماهواره‌ای شبکه‌های بخش قابل توجهی از کشور ار از مشاهده تلویزون محروم کرده و اینترنت را نیز قطع کرده است.

در واقع می توان چنین ادعا کرد که در حالی که ما در تهران از ناموفق بودن کودتا سخن می‌گویم هنوز بخش قابل توجهی از ملت ترکیه فکر می‌کنند که کودتا با موفقیت انجام شده است. از سوی دیگر وقتی در نظر داشته باشیم که ژاندارمری شاخه دوم این کودتا در کل کشور آماده اجرای امر بوده است و نقطه مزیت این نیرو گستردگی آن در سراسر کشور و تسلط بر تمام جاده‌های بین شهرهای کشور می‌توان این فرضیه را تقویت کرد. در مجموعه بنظر می رسد کودتا با هماهنگی آمریکا وعربستان برای همسو سازی بیشتر اردغان در سوریه وعدم تمایل به روسیه طراحی وعملیاتی شد

2) دومین فرضیه بر آن است که این کودتا تنها یک تئاتر سخت و سنگین از سوی اردوغان بوده است تا با استفاده زا شرایط بحرانی ایجاد شده دست به تضعیف ارتش زده و امکان کودتاهای جدی‌ای که می‌توانست در آینده گریبانگیر او شود را از بین ببرد.


این طیف اصلی‌ترین موید این نظریه را فراهم شدن امکان قدرت نمایی بیشتر برای اردوغان به عنوان یک رهبر وحدت بخش و بسیج‌گر اقشار مختلف مردم می‌دانند و معقدند که درخشانتر شدن چهره اردوغان در این مساله به عنوان یک قهرمان ملی نشان میدهد که همه ماجرا تحت نظرات او بوده است و این تنها یک بازی کثیف است.

اگرچه تنها گذر زمان و بررسی سوانح آینده نشان خواهد داد که چه دست‌هایی در پشت پرده این حادثه وجود داشته است اما با در نظر داشتن تجربه حوادث پارک گزی که اکنون پس از دو سال اسناد حمایت بنیاد سوروس از آن در دست است و می توان آن را یک کودتای رنگی علیه اردوغان ارزیابی کرد صرفِ فراهم شدن امکان خودنمایی برای اردوغان را در مورد اهداف طراحی آن مساله نمی توان کافی دانست. در واقع اگرچه در صورت موفقیت اردوغان و حزب حاکم توان اردوغان بیشتر از پیش خواهد شد اما میزان هزینه ای که اردوغان در قبال این مساله متحمل شده است بسیار بالا است. از سوی دیگر در ماه های اخیر اردوغان با طیف های مختلف ارتش وارد مراوده شده و نظر مساعد آنها برای همراهی با خود در مسایل مختلف کشور ار فراهم آورده بود و در میان مدت امکان وقوع کودتا علیه او ممتنع بود.

همچنین اگر در نظر داشته باشیم که اصلی ترین نیروهای عامل در این کودتا نیروی هوایی و ژاندارمری (یعنی نیروهای تحت نفوذ گولن) بوده اند و نه نیروی زمینی که تا کنون همواره وظیفه اصلی کودتاها را برعهده داشته است احتمال صدق گزاره عاملیت جریان گولن بیشتر محتمل است.

در صورت موفقیت کامل ارتش، امنیت و دولت در سرکوب این کودتا و دستگیری تمام عوامل آن می‌توان ادعا کرد که اردوغان در برابر یک خطر بزرگتر با یک خطر کوچک روبرو شد و به گفته خودش این حادثه یک لطف الهی بوده است.

آمار کشتگان و زخمی‌ها هر لحظه در حال افزایش است و نیروی های ضدکودتا که نیروهای زمینی و زرهی ارتش هستند وارد شهرها می‌شوند.


این کودتا ضربه‌ای سخت بر پیکره ملی ترکیه خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
غربی ها به اردوغان هم پیمان حلقه بگوش خود هم رحم نکردند

غربی ها به اردوغان هم پیمان حلقه بگوش خود هم رحم نکردند


غربی‌ها از وقوع کودتا در ترکیه اطلاع داشتند



یک روز قبل از کودتا، دولت فرانسه از تعطیلی دفاتر خود در ترکیه خبر داده بود، این مهم نشانه‌ای از مطلع بودن غربی‌ها از وقوع کودتا در ترکیه است، از سوی دیگر گولنیست‌ها هم که به عنوان کودتاگران از آنها نام برده می‌شود؛ مورد حمایت آمریکا می باشدو رهبر آن سلیلیان سال است که در آمریکا زندگی می کندمی‌باشند؛ بنظر می رسد غربی‌ها اجازه چرخش بیشتر ترکیه به سمت روسیه را ندادند. وحمایت ضعیف اخیر اردغان از مخالفن سوریه را برنتابیدند وبا این اقدام تذکر جدی وعملی بوی دادند



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
تقدیم به شهیدسرلشگر خلبان فریدون ذوالفقاری

منتشر کنید تا ایرانی عزیز قهرمانان واقعی اش را بیشتر بشناسد

تقدیم به شهیدسرلشگر خلبان فریدون ذوالفقاری
او به تنهایی یک نیروی هوایی بود. من به این جمله ایمان دارم و با تمام وجود آن را می گویم مگر میشود از جنگ 8 ساله صحبت نمود و از فریدون صحبت نکرد مگر میشود صحبت از یک عملیات زمینی باشد و پای گردان شناسایی به وسط کشیده شود و از فریدون صحبتی نکرد دوست من کاش موقعیتی پیش می آمد و تو و یار دیرینه ات فانتوم شناسایی پس از سالها از آخرین پروازت روبه روی یکدیگر قرار می گرفتید آن وقت همه به نظاره می نشستند که این غول بی شاخ دم باغیرت چطور در برابر تو تعظیم میکند .
اگر به من باشد میگویم او تو را به خوبی می شناسد و هنوز به انتظار بازگشت توست در آن شیلتر های بتنی ، دوست من فریدون هرگاه نام H3 می آید بی اختیار یاد آن پروازت با فرسیابی قهرمان می افتم که از وسط سرزمین هزار و یک شب خود را به H3 رسانده و از موقعیت جنگنده ها بر روی زمین عکسبرداری نمودی بی اختیار می گویم خدایا فریدون شاهنامه کجا و فریدون من و این مردم سلحشور کجا ...
بغداد، آن شهر را به خاطر داری شهری که نامی ایرانی دارد و به معنای باغ خداست در زبان های قدیمی... شهری که دیگر به تاریخ پر فراز نشیبش افتخار نمیکند و فقط به روز های متعددی می نازد که در آسمانش جولان میدادی و برای خلبانان و پدافندش رجز میخواندی ...
فریدون چقدر جای تو خالیست امروز
با تشکر کهنه سرباز نیروی هوایی



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
داعش = تاعش = تروریستهای اسراعیل درعراق و شام



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
معنای جنگ دروطن چیست؟



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
خوی کاخ نشینی مسئولین

چون امام علی(ع) وارد کوفه شد، گفتندش: کجا فرود می‌آیی؟ آیا به قصر حکومتی می‌روی؟ فرمود: نه! ولی در رُحْبه (میدان شهر و توقفگاه عمومی) توقّفی خواهم داشت.
چون خستگی‌اش درآمد، به وی گفتند: در کدام قصر حکومتی اقامت می‌کنی؟
گفت: «قَصْرُ الْخَبَالِ لاَ تُنْزِلُونِیهِ.»
مرا در کاخ تباهی اقامت مدهید.
سپس در خانه [خواهرزاده‌اش] جَعْدة‌بن هُبَیْره مَخْزومی منزل کرد.


:خوی کاخ نشینی مسئولین=سرطان بدخیم انقلاب! و این سرطان بدخیم از طریق رانت خواری های ویژه و فیشهای نجومی خودش را نمایان
شده است هوشیاران انقلاب بهوش باشند بنظر میرسد بدلیل غفلت بخشی از انقلاب در دست نا اهل افتاده است



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
ایران عزیزم



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395
بیانیه ارتش به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار

بیانیه ارتش به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگارخبرنگاران بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و چراغ راه جامعه هستند

هفدهم مرداد، برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای بیان اهمیت خبر و خبر رسانی و نیز ارج نهادن به تلاش و مسئولیت خبرنگاران بعنوان پرچمداران وادی قلم و آگاهی می باشد.



همزمان با 17 مرداد ماه، سالروز گرامیداشت مقام خبرنگار، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

هفدهم مرداد، برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای بیان اهمیت خبر و خبر رسانی و نیز ارج نهادن به تلاش و مسئولیت خبرنگاران بعنوان پرچمداران وادی قلم و آگاهی می باشد.

بدون شک خبرنگاران، تصویرگران زمان خویش‌ و پرچم‌دار تعهد و وظیفه‌اند که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ "آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه

جامعه کرده اند.

آنها قاصدان امین، راویان صدیق اطلاعات و اخبار و تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و تصویرگر زمان خویش هستند که با سخت‌کوشی بعنوان طلایه‌داران عرصه خبر با طنین حنجره‌های

پاک و تراوش قلم‌های متعهدشان، سعی در آگاهی‌بخشی دارند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت هفدهم مرداد، روز خبرنگار و نکو داشت یاد شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر شهدای خبرنگار، این روز را به تمامی

خبرنگاران متعهد تبریگ گفته و زحمات تمام عزیزان رسانه ای بویژه خبرنگاران را ارج می‌نهد.

شایان ذکر است هفدهم مردادماه روز خبرنگار، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) است که در سال 1377 در مزار شریف افغانستان بدست

نیروهای تکفیری صهیونیستی به شهادت رسید.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
به این حالت نباید روی صندلی بنشینید!

انداختن پاها بر روی هم خطرات فراوانی را برای فرد به دنبال دارد که آگاهی از آنها و تغییر در این شیوه می‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد.


ابراهیمی رییس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:هنگام نشستن، یکی از شیوه‌های مرسوم انداختن پاها روی هم است. خیلی‌ها هم در این حالت احساس راحتی می‌کنند اما این شیوه نشستن

آثار زیان‌‌آوری روی سلامتی دارد.

وی ادامه داد: مواردی همچون خم شدن گردن و کمر، روی هم قرار دادن پاها به صورت ثابت و درازمدت، چرخش زیاد ، فشار به عضلات شکم ازشیوه های نادرست نشستن و قرار دادن پاها روی

هم است.

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه این حالت (روی هم قرار دادن پاها) در درازمدت آثار زیان آوری به همراه دارد، افزود: روی هم انداختن پاها و تحرک زیاد در دراز مدت باعث ایجاد اختلال در

واریس وریدهای پا، چرخش استخوان لگن، درد در ناحیه شکم، گردن ، ستون فقرات و افزایش فشار خون می شود و بر روی اعصاب نیز تاثیرنامطلوبی می گذارد.

انداختن پاها روی یکدیگر برگشت خون به قلب را دچار اختلال می کند و فشار وارده روی یکی از پاها مانع از برقراری جریان مناسب خون می‌شود از این رو احتمال بروز فشار خون و بیماری های

قلبی افزایش پیدا می کند.

ابراهیمی درباره راههای جلوگیری از ایجاد درد در ناحیه کمر و گردن اظهار داشت: برای جلوگیری از درد در ناحیه کمر و گردن باید کمر صاف ، صورت به طور مستقیم و روبه جلو باشد و به صورت

یکسان یر روی هر دو پا فشار وارد شود تا دچار درد نشوید.

وی یاداور شد: ایده‌آل‌ترین روش نشستن روی صندلی به گونه‌ای است که فرد روی صندلی می‌نشیند و دو پای او ‌کنار هم روی زمین قرار می‌گیرد.این شیوه نشستن خیلی کم به چشم می‌خورد

و اغلب سنگینی بدن را روی یک طرف می‌اندازند و پاها به صورت ضربدر روی یکدیگر قرار می‌گیرد.



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
جزایری: حداکثر حقوق فرماندهان نظامی بالاتر از حد مجاز نیست

شهید خبر(شهیدنیوز): سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه حداکثر دریافتی کارکنان و مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح بالاتر از حد مجاز که قانون تعیین کرده است، نبوده، گفت:

سیاست ستاد کل در مورد حقوق‌ها، کاهش فاصله میان حداقل و حداکثر دریافتی‌هاست.


سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت حقوق کارکنان نیروهای مسلح اظهار داشت: حداکثر دریافتی کارکنان

و مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح بالاتر از حد مجاز که قانون تعیین کرده است، نبوده و با توجه به موضوع حقوق‌های نجومی که اخیرا مطرح شده مجددا این مسأله در همه بخشهای نیروهای

مسلح مورد بررسی و بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در مورد برخی مشاغل از جمله اعضای هیأت‌های علمی مراکز دانشگاهی نیز تصمیماتی گرفته شد تا سقف و حداکثر دریافتی‌ها از آنچه قانون تعیین کرده بیشتر نشود.

جزایری با اشاره به اصلاحات بعمل آمده سال های اخیر در حقوق کارکنان نیروهای مسلح تصریح کرد: در نیروهای مسلح در سال گذشته یکبار حقوق کارکنان اصلاح شد که در آن حداقل دریافتی

کارکنان افزایش یافت و در سال جاری نیز بنا داریم این کار را انجام دهیم تا بین حداقل و حداکثر دریافتی ها تعادل بیشتری ایجاد شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان گفت: با اتخاذ تدابیر جدید در ستاد کل نیروهای مسلح امیدواریم با افزایش حداقل دریافتی کارکنان جدید الورود و کسانی که از دریافتی کمتری برخوردارند،

گشایشی در امور معیشتی کارکنان اعم از ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بعمل آید.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
شهرام امیری؛ از آغاز تا فرجام

سخنگوی دستگاه قضادر رابطه با اجرای حکم شهرام امیری گفت: این شخص با توجه به دسترسی‌های اطلاعات سری و بکلی سری نظام با دشمن متخاصم و درجه یک ما یعنی آمریکا ارتباط

برقرار کرده بود، اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده بود که آمریکا در این پرونده از سیستم اطلاعاتی ایران رو دست خورد و به هیچ وجه تصور نمی‌کرد که ایران از ارتباط این فرد با

آنها مطلع باشد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: آنها با برنامه خاص وی را به کشور عربستان بردند و به شکل خاص از این کشور خارج کردند و تصور می‌کردند که همه اینها از چشم سیستم اطلاعاتی ایران

پوشیده است؛ درحالیکه همه این اتفاقات زیر ذره بین اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بود و پس از آنکه این فرد دستگیر شد و طبق قانون با حضور وکیل در جلسات متعدد محاکمه شد و حکم

صادر گردید، حکم دادگاه بدوی از سوی متهم مورد اعتراض قرار گرفت. دیوان عالی کشور هم با وسواس به این پرونده رسیدگی کرد. به این دلیل می‌گویم با وسواس، چراکه جاسوس در پاره‌ای از

موارد حکم اعدام دارد و در پاره‌ای از موارد مشمول حکم حبس می‌شود،. بنابراین دیوان عالی کشور در مواردی که حکم اعدام صادر می‌شود، با وسواس خاص این مسئله را بررسی می‌کند که

در مورد این فرد که در دادگاه بدوی حکم اعدام برایش صادر شده بود و به آن اعتراض کرده بود، دیوان عالی کشور با وسواس به این پرونده رسیدگی و حکم را تایید کرد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
اقدام جالب پوتین به افتخار دیدار با روحانی

دو زندانی ایرانی که حدود سه سال پیش در روسیه دستگیر و به حبس محکوم شده بودند، امروز و در آستانه دیدار رؤسای جمهوری ایران و روسیه آزاد شدند. 

به گزارش افکارنیوز، مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که دو زندانی ایرانی که حدود سه سال پیش در روسیه دستگیر و به 12 و 14 سال زندان محکوم شده بودند،

امروز و در آستانه دیدار رؤسای جمهوری ایران و روسیه آزاد شدند. موضوع آزادی این زندانیان طی دو سال گذشته به صورت مستمر در دستور کار سفارت قرار داشت و در دیدارها و مذاکرات پیگیری

می‌شد.

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
عملیات هوانیروز علیه اشرار در کرمان/ برگزاری 20 رزمایش نزاجا تا پایان سال جاری

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری 20 رزمایش این نیرو تا پایان سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش

در حاشیه رونمایی از سامانه شبیه‌ساز بالگرد 209 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان سال جاری 17

رزمایش تخصصی و 2 رزمایش بزرگ را برگزار خواهیم کرد؛ که با احتساب یک رزمایش پیشین در مجموع 20

رزمایش تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری رزمایش دوم نیروی زمینی منتظر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح هستیم.

امیر پوردستان افزود: 2 رزمایش بزرگ نیروی زمینی در جنوب شرقی کشور و رزمایش دیگری که یک

رزمایش واکنش سریع است، در غرب کشور برگزار می‌شود.

فرمانده نزاجا در خصوص سامانه شبیه‌ساز رونمایی شده نیز گفت: در دنیا چهار الی پنج کشور قادر به

ساخت این سامانه‌ها هستند؛ که امروز این تخصص و توانمندی در مجموعه هوانیروز وجود دارد.

وی عنوان کرد: با افتتاح این شبیه‌ساز مجموعه شبیه‌سازهای هوانیروز در تمام رده‌های پروازی و انواع

بالگردها انجام می‌شود و امروز شاهد آن هستیم که  این شبیه‌ساز قادر است موشک تاو و راکت شلیک کند.

امیر پوردستان افزود: یکی از معضلاتی که ما در هوانیروز داشتیم بحث هزینه‌های شلیک راکت و پرتاپ موشک‌ها بود که با وجود این سامانه شبیه‌ساز در حوزه تیراندازی و پرتاپ موشک‌ها دیگر

مشکلی وجود ندارد، و خلبان می‌تواند فرایند هدف‌گیری و شلیک را با کمک این سامانه به دفعات انجام داده و برای صحنه رزم آمادگی لازم را پیدا کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این سامانه هزینه‌های آموزش را تقلیل داده و بر ظرفیت‌های عملیاتی تهاجمی هوانیروز می‌افزاید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملیات‌هایی که اخیرا هوانیروز در مناطقی در کشور انجام داده است، اظهار کرد: به‌حمدالله امروز مجموعه هوانیروز مجموعه‌ای با نشاط و شاداب است؛ که به

سرعت می‌تواند پاسخگوی نیازهای عملیاتی باشد؛ مثلا برای نمونه در دو سه آتش‌سوزی اخیر، پس از درخواست استانداری‌های ایلام و کرمانشاه، هوانیروز به سرعت بالگردهای خود را جهت

اجرای عملیات به منطقه فرستاد. در زمینه کمک به اطفای حریق پتروشیمی کرمان نیز هوانیروز نقش ارزنده‌ای ایفا کرد.

امیر پوردستان افزود: چندی پیش هنگامی که به جان یکی از نماینده‌های مجلس سوء قصد شد، هوانیروز بنا به درخواست وزارت کشور بلافاصله سه فروند بالگرد خود را به منطقه اعزام کرد؛ که

تمامی منطقه را کاوش کردند.

فرمانده نزاجا همچنین درخصوص حادثه‌ای که دراستان کرمان اتفاق افتاد، اظهار کرد: سه روز قبل در پی تحرکاتی که در استان کرمان انجام شد، نیروی انتظامی از هوانیروز درخواست کمک کرد؛

که پرندگان آهنین‌بال هوانیروز در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منطقه حاضر شدند و پس از تعقیب و گریز تمامی خودروهای اشرار و قاچاقچیان را مورد انهدام قرار داده و آنان را ناکام گذاشتند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 3 مرداد 1395
رونمایی از شبیه‌ساز متحرک بالگرد 209

رونمایی از شبیه‌ساز متحرک بالگرد 209


سامانه شبیه‌ساز متحرک بالگرد تاکتیکی 209 صبح امروز با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده
 
نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

تصاویر/ رونمایی از شبیه‌ساز متحرک بالگرد 209

 
 




:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 3 مرداد 1395
اثرات وای‌فای بر کاهش توانایی ذهن و تغییر الگوی خواب
عضو تیم تحقیقاتی شبکه‌های مخابراتی بیسیم دانشگاه رایرسون کانادا گفت: نگرانیهایی درباره اثرات مقطعی تشعشعات وای فای بر روی الگوی خواب یا توانایی ذهن وجود دارد؛ غیرفعال کردن
مودم در ساعات غیراستفاده، از راهکارهای کاهش اثرات مخرب وای فای است.
به گزارش مشرق، رضا وحیدنیا با اشاره به اینکه هر تشعشعی می‌تواند اثر مقطعی بر انسان داشته باشد، اظهار کرد: به عنوان مثال تأثیر بر روی خواب افراد، سردردهای موضعی و بسیاری
 
از موارد دیگر می‌تواند از تشعشعات مختلف سرچشمه بگیرد؛ از طرفی به نسبتی که میزان تشعشع یک منبع از یک حدی بالاتر رود و مدت زمانی که یک فرد در معرض آن قرار می‌گیرد، بیشتر
 
شود، آسیبهای مخرب‌تری بر روی بدن می‌گذارد.
 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 3 مرداد 1395
واكنش ايران به اظهارات عادل الجبیر

واكنش ايران به اظهارات عادل الجبیر: كودكان كه وزير مي‌شوند، ابتدا پدرانشان را نقد مي‌كنند

اظهارات اخير عادل الجبير، وزير خارجه عربستان، از سوي مقامات كشورمان بي‌پاسخ نماند و با واكنش‌هايي همراه شد.

به گزارش شرق، بهرام قاسمي، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌پایه و تکراری وزیر خارجه سعودی درباره ایران گفت: عادل الجبیر که این روزها
 
سخت سرگرم پاک‌کردن جای پای دخالت‌های سران، مقامات و سازمان‌های رسمی کشورش در عملیات‌های گوناگون تروریستی چند دهه اخیر است، گمان می‌برد با فرافکنی می‌تواند افکار
 
عمومی جهان را از رسوایی‌های بی‌پایان کشورش به عنوان پدر القاعده و داعش منحرف کند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، او افزود: البته ‌درک‌شدنی است که وزیر خارجه سعودی روزهای سختی را در آستانه انتشار گزارش محرمانه ١١ سپتامبر سپری کرده و
 
روزهای سخت‌تری را نیز انتظار می‌کشد. بدون‌تردید ابعاد و تبعات چنین اطلاعات مهمی درباره منابع کشور حامی تروریسم از دیدگاه افکار عمومی دنیا و ملت‌های قربانی تروریسم در
 
سال‌های پس از ١١ سپتامبر ٢٠٠١ مخفی نخواهد ماند.

قاسمی گفت: عادل الجبیر ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگی می‌شود، سخنان مضحکی را درباره کشورمان به زبان می‌آورد که به وی توصیه می‌شود در چنین مواقعی از اظهارنظر اجتناب کند
 
و به عواقب سخنان خود کمی بیشتر بیندیشد.

حميد ابوطالبی، معاون سياسي دفتر رئيس‌جمهوري، نيز به اظهارات اخير اين مقام سعودي واکنش نشان داد و در صفحه توييتر خود نوشت: زمانی که در مدینه «مذکره النصیحه» نوشته و
 
پدران شما افراط و ترور را براساس آن صادر و امام برای دنیا تعیین کردند، شما کودک بودید.

وی افزود: تا به‌زانودرآمدن و اتمام بودجه نفتی شما زمان لازم است. فشار مالی برای هزینه‌های حمایت از ترور، افراط و آدم‌کشی نتیجه می‌دهد.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری تأکید کرد: سه دهه، رابطه پدران شما و ایران دوستانه بوده؛ کودکان که وزیر می‌شوند، ابتدا پدرانشان را نقد می‌کنند؛ این خودبزرگ‌پنداری است. در زمان
 
افزایش هزینه‌های شما در دخالت‌های منطقه‌ای تا رسیدن به نقطه بحرانی‌تان، صبر ما زیاد است؛ برای گفت‌وگو خواهید آمد.

 اين واكنش‌ها در پي آن عنوان شد كه وزير خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبكه خبري يورونيوز با اشاره به توافق هسته‌اي ايران و غرب گفته بود: «نگرانی‌هایی که ما داشتیم و هنوز هم
 
داریم، به پول‌هایی مربوط است که ایران به آن دست خواهد یافت».

 او با تکرار ادعاهای پیشین خود درباره ایران مدعی شد: «آنچه ما می‌بینیم، تداوم حضور ایران در فعالیت‌های خصمانه در حمایت از حزب‌الله لبنان، در سوریه و عراق و در تلاش برای تأمین
 
سلاح برای حوثی‌ها در یمن است؛ بنابراین فکر می‌کنم هنوز نمی‌توان تصمیم گرفت که آیا در رفتار ایران تغییر صورت گرفته است یا نه، البته ما واقعا هیچ تغییری را نمی‌بینیم».


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 3 مرداد 1395
پاسخ کوبنده مشاور قاسم سلیمانی به لفاظی بان‌کی‌مون

مشاور فرمانده سپاه قدس به سخنان اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داد.

 ،سردار سرتیپ "ایرج مسجدی" مشاور فرمانده سپاه قدس، درباره سخنان اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون ایران و تحولات منطقه عنوان

داشت: انچه که مسلم است حضور سپاه پاسداران و نیروی قدس در عراق و سوریه کمک به دولت این کشورها برای مبارزه با تروریست ها و داعش است.


وی افزود: نقش جمهوری اسلامی و نیروی قدس در مبارزه با تروریست ها قانونمند و مشخص است.

مشاور فرمانده سپاه قدس با انتقاد از رویکرد دوگانه غربی ها در مبارزه با تروریسم گفت: مگر ائتلاف ضد برای مبارزه با تروریست ها نیامده و اگر

داعش حضور و مبارزه مشروعیت دارد ، نیروی قدس هم بر همان مبنا و چهارچوب با داعش مقابله می کند.

سردار مسجدی در پایان خاطرنشان کرد: چگونه است که غربی ها ادعا می کنند مبارزه با ائتلاف ضد داعش مشروعیت دارد اما مبارزه نیروی

قدس با تروریسم مشروعیت ندارد.

گفتنی است اخیرا بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد سخنانی را درباره برجام و نیروی قدس مطرح کرد و تلاش نمود ایران را عامل تنش در منطقه معرفی کند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 3 مرداد 1395