عقب نشینی عراق از مشارکت در تحریم ایران و حذف دلار از مبادلات فیمابین

                                                Ø§Ù„عبادی

       حیدر العبادی؛ نخست وزیر عراق حیدرالعبادی ضمن عقب نشینی از اظهارات پیشین خود، گفت: در تحریم ها علیه ایران همراهی نمی کنیم بلکه دلار را از معادلات ارزی بین دو کشور حذف می کنیم. نخست‌وزیر عراق روز گذشته با اعلام اینکه کشورش در مسئله ایران، تنها متعهد به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی است، عنوان کرد که از همه تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کند. خبرگزاری رویترز به نقل از نخست‌وزیر عراق نوشته که دولت او تنها به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی با ایران متعهد است و نه به کل تحریم‌های آمریکا. نخست‌وزیر عراق، در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد گفت: «در مسئله ایران، تعهد ما عدم استفاده از ارز دلار در مبادلات است، نه پایبندی به تحریم‌های آمریکا.» العبادی هفته گذشته گفته بود: عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است، اما برای محافظت از منافع ملی خود از آنها پیروی خواهد کرد که این موضع گیری، انتقاد جریان‌های مختلف سیاسی از او در عراق را به همراه داشت. بیشتر بخوانید: البغدادی به جای العبادی ؛ اگر حمایت‌های ایران از عراق نبود  ملاحظه: ترامپ هفته گذشته با امضای فرمانی، رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد که تاکنون با مخالفت‌های زیادی رو برو شده و اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان، فرانسه، سوریه و … علیه آن موضع‌گیری کرده‌اند. گرچه عراق ابتدا موضع انفعالی به نفع آمریکا اتخاذ کرده بود، اما موج گسترده مخالفت ها با این موضع ناصحیح، موجب گردید تا ضمن عقب نشینی و تاکید بر عدم مشارکت در تحریم ایران، صرفا دلار از مبادلات فیمابین حذف گردد این امر از یک سو به نفع ایران است و از سوی دیگر گامی در جهت حذف دلار (یعنی تحریم آمریکا) محسوب می شود. نکته خیلی مهم و کلیدی در بحث فوق، به میدان آمدن جبهه بزرگ مقاومت به نفع ایران در جنگ دلار است که موجب شد تا نخست وزیر عراق که یک چهره غربگراست، حرف قبلی خود را پس گرفته و با جریان عمومی عراق همسو شود؛ جالب اینکه حتی وزیر خارجه عراق هم موضعی کاملا مخالف با العبادی اتخاذ کرده و شکاف قابل ملاحظه ای در حاکمیت عراق بر سر چگونگی تعامل با ایران بوجود آمده بود که ظاهراً به نحو مطلوبی سامان داده شده است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
امیر قربانی: امروز در زمینه قطعه سازی توان صادرات داریم/

امروز در زمینه قطعه سازی توان صادرات داریم

 فرمانده هوانیروز ارتش، گفت: در قطعه سازی پیشرفت های بسیاری داشته و امروز توان تامین همه نیاز های خود و حتی صادرات را داریم.    امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش هم افزایی هوانیروز سپاه و ارتش که صبح امروز شنبه ۲۷ مردادماه در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد اظهار کرد: از روزی که مسئولیت هوانیروز به من سپرده شد طرح های ۲۸ گانه با عنوان ولایت را در دستور کار قرار دادیم و همچنین پشتیبانی از نیروهای سپاه و ارتش را انجام می دهیم. وی افزود: امدادرسانی یکی دیگر از اقدامات هوانیروز است، از سوی دیگر در قطعه سازی پیشرفت های بسیاری داشته و امروز توان تامین همه نیاز های خود و حتی صادرات را داریم. قربانی به نقش آفرینی هوانیروز ارتش در دفاع مقدس پرداخت و گفت: هوانیروز در دفاع مقدس، ۱۷ استان را تحت پوشش اورژانس هوایی قرار داد و در مواقع ضروری مانند زلزله و سیل اولین نیرویی بود که در صحنه حاضر شده است. وی در ادامه با اشاره به دلایل برگزاری همایش هم افزایی هوانیروز سپاه و ارتش، تصریح کرد: این همایش در راستای تعامل و هم افزایی و افزایش توان دفاعی و ماموریتی هوانیروز در راستای فرامین مقام معظم رهبری است. در طرح های ۲۸ گانه لبیک اقدامات بسیار مثبتی انجام شده و این طرح ها در راستای ارتقاء تجهیزات و سطح آمادگی نیروها و البته تکریم کارکنان و پیشکسوتان هوانیروز به خوبی انجام شد. ارتقای آموزش کارکنان و تعمیر و تجهیز بالگردها نیز از جمله کارهایی است که انجام شده است. فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به فعالیت های یگان هواپیمایی نزاجا، خاطرنشان کرد: تاکنون تجهیز بالگردهای ۲۱۴ به راکت انداز، تجهیز ۲۰ بالگرد به سامانه دید در شب، تغییر کاربری موشک های برد بلند و پوشش عملیاتی ۱۷ استان کشور را در حوزه اورژانس هوایی به انجام رسانده ایم. وی در پایان تاکید کرد: هوانیروز ضمن انجام ماموریت های محوله، از قرارگاه های نجف اشرف، حمزه سیدالشهدا سپاه و… نیز پشتیبانی می کند. انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
ادای احترام کاربران به آزادگان سرافراز +تصاویر/

 

ادای احترام کاربران به آزادگان سرافراز +تصاویر

 اربران فضای مجازی به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور با انتشار پست‌هایی به آنان ادای احترام کردند و از آنان قدردانی کردند.  بیست و ششم مرداد ماه سال ۶۹ روزی است که در حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه به باد فراموشی سپرده نخواد شد، روزی که اولین گروه از آزادگان سرافراز کشورمان پس از سالها اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به کشور بازگشتند. چه لحظه‌های ناب و دلنشینی بود وقتی که مادری پس از سالها دوری و چشم انتظاری، فرزند آزاده و دلاورش را توامانی که اشک شوق از گونه‌هایش سرازیر می‌شد در آغوش می‌گرفت. خوشا به حال این مادران که پس از مدتی دوری، عزیزان دلشان را دیدند اما مادرانی هم هستند که هنوز هم که هنوز است در حسرت شنیدن خبری از جگرگوشه‌شان هستند، و چه لحظات سختی را می‌گذرانند. کاربران فضای مجازی به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور با انتشار پست‌هایی  به آنان ادای احترام کردند و از فداکاری‌های آنان قدردانی کردند. در ادامه تعدادی از این پست‌ها را مشاهده می‌کنید.        

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
قدرتی بازدارنده به نام توان موشکی

 این موشک‌هاست که مثل دستی بزرگ و بلند، آماده سیلی زدن به کسانی است که قصد سوء استفاده دارند. 

اگر برد موشک‌ها از تل‌آویو کمتر شود تهدید جنگ جدی می‌شود"؛ حسین امیرعبداللهیان، معاون سابق وزارت‌خارجه به تازگی در مصاحبه ای  این جمله را گفت و معتقد است اگر روزی برد موشک‌های ما به حداقل برسد و به تل‌آویو نرسد و تهدیدی برای‌شان نباشیم، این یعنی شروع تهدید جدی جنگ علیه ایران.

قدرتی بازدارنده به نام توان موشکی



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 21 مرداد 1397
اطلاعیه بانک مرکزی درباره تحولات بازار ارز

 

اطلاعیه بانک مرکزی درباره تحولات بازار ارز بانک مرکزی در اطلاعیه ای آخرین تحولات بازار ارز را به منظور آگاهی هم وطنان تشریح کرد.   به نقل از  روابط عمومی بانک مرکزی، با اجرایی شدن بسته جدید ارزی دولت که در روزهای گذشته توسط رئیس کل این بانک اعلام شد، داد و ستد آزادانه ارز توسط واردکنندگان، صادرکنندگان و صرافان با قیمت توافقی در بازار مجاز شده است. بازار ثانویه که بازار عمده فروشی ارز و محلی برای تامین ارز کالاهای مورد نیاز کشور به غیر از موارد اساسی، است با نقش آفرینی همه بازیگران، شکل یافته و نرخ آن بدون مداخله بانک مرکزی در مکانیسم بازار، به دست آمده و به طور طبیعی کشف نرخ در آن ادامه خواهد داشت. همچنین بانک مرکزی بر اساس تکلیف تعیین شده توسط دولت، این اطمینان را به مردم می‌دهد که تمام تقاضاهای کالاهای اساسی و دارو را با نرخ مصوب ۴۲۰۰ تومانی پاسخ دهد و نگرانی از بابت تامین منابع این کالاها وجود نخواهد داشت. همان گونه که در روزهای اخیر براساس بسته سیاستی جدید ارزی، عملیات بازار انجام شده است، صرافی‌ها می‌توانند در قالب بخشنامه‌های بانک مرکزی، اقدام به خرید و فروش ارز کنند. قیمت ارز به دست آمده از مجموع معاملات صرافی ها، به صورت برخط در سایت سنا به آدرس https://www.sanarate.ir قابل مشاهده و در دسترس عموم است. از این رو نرخ سایت مورد اشاره، قیمت داد و ستد آزادانه ارز توسط بازیگران اصلی بازار ارز است. از سوی دیگر، بانک مرکزی اذعان می کند بخشی از تقاضای ارز مربوط به نیازهای طبیعی مردم برای حفظ ارزش دارایی است، که این تقاضا به دلیل کم عمق بودن بازار و معاملات اندک انجام شده در آن، موجب نوسان قیمتی در خارج از بازار متشکل ارزی شده است. بانک مرکزی با درک این تقاضا، در حال تعریف ساز و کاریست که بتواند این تقاضا ها را با توجه به مقتضیات کنونی و راهکارهای قانونی به کمک شبکه بانکی و صرافی ها برآورده سازد تا مردم با آرامش و بدون تحمل مخاطرات در معاملات پرخطر، نیازهای خود را برآورده سازند. ذکر این نکته ضروری است که تجربه چند روز گذشته و میزان معاملات انجام شده که توسط بانک مرکزی رصد می شود نشان می‌دهد که تفاوت معنا داری بین نرخ ناشی از این تقاضا و نرخ های ثبت شده در سامانه سنا وجود ندارد. در عین حال نرخ سنا به دلیل آن که برآمده از معاملات بسیار بیشتر و با عمق بالا بوده است، ثبات قیمتی بیشتری را تجربه کرده است. در پایان خاطر نشان می شود، بدون تردید در حال حاضر قیمت در بازار ثانویه به دلیل نظارت بانک مرکزی و ساز و کار قانونی و عدم وجود مخاطرات ناشی از شناسایی مشتری، پولشویی و مانند آن پایین‌تر از قیمتی است که بعضا توسط اشخاص یا درگاه ها اعلام می‌شود. همچنین در ادامه سیاست های دولت که از سوی وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی در حال انجام است، انتظار می‌رود که بازار ارز به تدریج با عرضه بیشتر روبه رو شده و تعمیق پیدا کند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 21 مرداد 1397
تعویض پرچم گنبد حرم امامین جوادین(ع) /تصاویر

 

به گزارش افکارنیوز، پرچم گنبد مرقد مطهر امام موسی کاظم و امام جواد(علیهما السلام) در آستانه 29 ذی القعده سالروز شهادت امام جواد(ع)، طی مراسمی تعویض شد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 20 مرداد 1397
دستور مهم امام خامنه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام شود

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به رئیس دستگاه قضا تأکید کردند: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد و در مورد اتقان احکام دادگاه‌ها دقت لازم را توصیه فرمائید

دستور مهم امام خامنه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران و انجام برخی جرائم از سوی عده‌ای از اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی در این شرایط همسو با اهداف دشمنان، درخواست کرد اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور و قانون مجازات اسلامی داده شود. در این نامه پیشنهاد شده است که هرگونه تعلیق و تخفیف مجازات اخلال گران و مفسدان اقتصادی ممنوع باشد. رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت و تأکید کردند: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد و در مورد اتقان احکام دادگاهها دقت لازم توصیه شود.

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 20 مرداد 1397
رئیس شورای سیاسی نُجَباء خطاب به سیاسیون عراقی: در کنار ملت و رهبر ایران بایستید؛ همانگونه که ملت ای

در کنار ملت رهبر  ایران بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت شما ایستاد

 رئیس شورای سیاسی النجباء گفت: ترامپ نمی‌تواند مردمی را که با ارادت نظام ولایت‌فقیه را انتخاب کرده‌اند، به زانو دربیاورد.   شیخ علی الاسدی رئیس شورای سیاسی النجباء امروز شنبه ۲۰ مردادماه در واکنش به برخی زمزمه‌های سیاسیون عراقی برای پیوستن به ائتلاف تحریمی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: در کنار ملت مجاهد و رهبری حکیم ایران بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت شما ایستاد. بر اساس این گزارش، رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی النُجَباء در مورد تحریم‌های خصمانه آمریکا با تمجید از روحیه مقاوم ایرانیان در مقابله با استکبار جهانی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور کم خرد آمریکا نمی‌تواند مردمی را که با ارادت کامل نظام ولایت‌فقیه را انتخاب کرده‌اند، به زانو دربیاورد. حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» افزود: تصمیم ظالمانه‌ای که توسط رئیس آمریکا علیه ملت ایران اتخاذ شد، مخالف همه ارزش های انسانی و قوانین بین المللی و اخلاقی است. وی خاطرنشان کرد: ایران از برهه کنونی با اقتدار تمام عبور خواهد کرد؛ همانگونه که موانع قبلی را در سایه هدایت‌های رهبری حکیم و بادرایت پشت سر گذاشته است. عضو بلندپایه نُجَباء خطاب به سیاستمداران عراقی تاکید کرد: ما این تصمیم مفتضحانه را محکوم می‌کنیم و از شما می‌خواهیم که در کنار این ملت مجاهد و رهبر حکیم آن بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت عراق ایستاد هنگامی که این سرزمین توسط نیروهای شر مورد حمله قرار گرفت و ما یاوری جز فرزندان سلمان محمدی نیافتیم.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 20 مرداد 1397
انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور/ ۱۱ تروریست به هلاکت رسیدند

هلاکت ۱۵ عضو یک تیم تروریستی از عناصر ضدانقلاب

 ۱۱ عضو تیم تروریستی از عناصر ضد انقلاب در ارتفاعات کلاشین اشنویه، توسط نیرو‌های سپاه به هلاکت رسیدند. به نقل از روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا، شب گذشته(جمعه شب) یک تیم مجهز تروریستی وابسته بهاستکبار جهانی و سرویس های اطلاعاتی بیگانه که قصد نفوذ به کشور از منطقه مرزی اشنویه برای ایجاد نامنی و انجام اقدامات خرابکارانه را داشت که در کمین رزمندگان غیور و شجاع قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار و طی درگیری سنگین حداقل ۱۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند. با انهدام این تیم تروریستی مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی ضبط و به دست رزمندگان اسلام افتاده است



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 20 مرداد 1397
کارخانه تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط در اصفهان افتتاح شد

 

کارخانه مونتاژ مهمات کالیبر متوسط در اصفهان افتتاح شد

 کارخانجات تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط در صنایع دفاعی اصفهان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.   کارخانجات تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط در صنایع دفاعی اصفهان امروز دوشنبه ۱۵ مردادماه با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد. حاتمی که برای بازدید و سرکشی از صنایع دفاعی وزارت دفاع به اصفهان سفر کرده است در بدو ورود پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در محل یادمان شهدای صنایع دفاعی اصفهان، در نخستین برنامه، کارخانجات تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط صنایع دفاعی اصفهان را افتتاح کرد. حاتمی در این مراسم افتتاح کارخانجات تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط صنایع دفاعی اصفهان را در راستای تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر تقویت همه جانبه بنیه دفاعی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این کارخانه با همت و تلاش جهادی همه کارکنان، مدیران و متخصصان صنایع دفاعی اصفهان راه اندازی شده است. 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
ارتش فرارسیدن روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت

ارتش فرارسیدن روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت

 ارتش طی پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و تهنیت گفت.   ارتش حمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه ۱۶ مردادماه طی پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و تهنیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقائق، پرچم اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته‌اند.   روشنگری، بصیرت، تعهد، بیان حقائق، انتقاد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام در چارچوب دین و اخلاق، تنها بخشی از آرمان‌های شهیدان عرصه اطلاع رسانی است که میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای قشر فرهنگ ساز و خدوم رسانه بر جای نهاده اند تا رسالت خویش را به نحو مطلوب تحقق بخشند.   خبرنگاران، دیده بانان صحنه شفافیت و سلامت اوضاع کشور هستند و رسالت خطیری بر عهده دارند و ۱۷مردادماه سالروز شهادت سنگربان بی سنگری است که با تنها سلاح خود(قلم)، وحشی‌گری گروهک تروریستی طالبان را به تصویر کشید و با خون خود بر مبارزه با متعصبین دینی و افراط‌گرایی تاکید کرد بنابراین سالروز شهادت «محمود صارمی» صرفا یک واقعه تاریخی و مناسبت صنفی نیست بلکه چراغ راهنمایی است برای همه کسانی که به نوعی در حوزه مهم و راهبردی اطلاع‌رسانی درگیر هستند.   بی شک امروز که دشمن کمر بسته تا بتواند به وسیله پروپاگاندای رسانه‌ای ضمن تحقق اهداف شوم خود، موجی از مخالفت‌ها علیه جمهوری اسلامی را راه بیاندازد قطعا افسران جنگ نرم با اگاهی بخشی و انتشار اطلاعات صحیح و دقیق به مردم شریف ایران و جهان و و  ترویج امید در جامعه با ارائه توانمندی‌ها و اقتدار نیروهای مسلح،  در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.   روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم و ارج نهادن به تلاشهای ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روز افزون همگان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارد. انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
اورهال دو فروند جنگنده میراژ و اف۵

 

متخصصان و کارکنان فنی پایگاه شهید حبیبی زهام دو فروند هواپیمای میراژ و اف۵ را اورهال(بازآماد) کردند.

اورهال دو فروند جنگنده میراژ و اف۵ متخصصان پیشکسوت و جوان پایگاه شهید حبیبی زهام مشهد  امروز یکشنبه 14 مردادماه توانستند پس از صرف ۲۵ هزار نفرساعت کار فنی، یک فروند هواپیمای میراژ را اورهال(بازآماد) کنند.

همچنین متخصصان فنی این پایگاه در اقدامی مشابه و با صرف ۱۲۵۰۰ نفرساعت کار فنی یک فروند هواپیمای اف ۵ دوکابینه را اورهال کردند.

گفتنی  است این دو جنگنده پس از تست های عملیاتی به چرخه دفاعی نیروی هوایی ارتش اضافه شدند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
ئین بزرگداشت شهید عباس بابایی برگزار شد

 

آئین بزرگداشت شهید عباس بابایی برگزار شد

 همزمان با سی‌ویکمین سالگرد شهادت خلبان «عباس بابایی»، یادواره این شهید والامقام صبح روز دوشنبه ۱۵ مرداد با حضور خانواده این شهید، در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، امیر «ابراهیم گلفام» جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات ستادکل نیرو‌های مسلح و امیر «فرج‌الله برات‌پور» خلبان بازنشسته نیروی هوایی، از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم هستند.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
«محمد خضر الکبش»کیست؛ با «ذوالفقار» حزب الله آشنا شوید / اهل سنتی که برای مقاومت سنگ تمام گذاشت

  

محمد خضر البکش

اگرچه دشمنانِ حزب‌الله، این جنبش را به طایفه‌گرایی و توسعه‌طلبی با هدف سیطره بر لبنان متهم می‌کنند، اما شواهد امر، از جمله حضور جوانان طایفه اهل سنت در صفوف مقاومت خلاف این اتهامات را ثابت می‌کند.   سرویس جهان مشرق – «ذوالفقار» یکی از ۷ رزمنده مقاومت حزب الله بود که در جریان دفع حمله گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در شهرک «تله العیس» حلب به شهادت رسید.   در زمان شهادت بیش از ۱۹ سال نداشت .. از جمله جوانان اهل سنت لبنان بود که در صفوف مقاومت با خطر تروریسم تکفیری که موجودیت و هویت ملل منطقه را تهدید می کرد، می جنگید.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 10 مرداد 1397
دریادار خانزادی خبر داد: برگزاری رزمایش نیروی دریایی ارتش در آذر ماه

برگزاری رزمایش نیروی دریایی ارتش در آذر ماه

رزمایش دریایی ارتش آذرماه در آب‌های جنوب کشور برگزار می شود. رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش طبق سنوات گذشته، امسال نیز در آذرماه و در آب های جنوبی کشور و دریایی عمان برگزار می شود. به گفته امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایش مشترک نیروهای مسلح نیز در پایان سال جاری برگزار خواهد شد. انتهای پیام

 

 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 10 مرداد 1397
ورود نیروی هوایی یمن به کارزار؛ برگ‌ برنده یمنی‌ها برای ادامه جنگ با آل‌سعود چیست؟!

 ئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: نیروی هوایی یمن به زودی وارد نبرد با متجاوزان سعودی – آمریکایی می شود.  در آخرین روزهای تیرماه بود که نیروهای انصارالله یکی از شرکت های پالایشگاه نفتی آرامکو را با استفاده از پهپاد دور برد “صماد ۲” هدف قرار دادند. در همان روزها بود که محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: نیروی هوایی یمن به زودی وارد نبرد با متجاوزان سعودی – آمریکایی می شود. جنگنده های یمنی به زودی خواهند توانست وارد میدان مقابله با جنگنده های ائتلاف سعودی – آمریکایی و هم پیمان های آن شوند و به این ترتیب ملت یمن می تواند از حریم هوایی خود حفاظت کند. این جملات الحوثی یعنی جنگ یمن وارد فاز جدید شده که عربستان و آمریکا به هیچ وجه حتی فکر آن را هم نمی کردند. پهپاد «صماد ۲ »، سلاح یمنی جدیدی است که در چهارمین سال تجاوز و محاصره آمریکا و عربستان علیه یمن توسط مزدوران سعودی و اماراتی، وارد میدان نبرد شد. این پهپاد یک پرنده دور برد است که توانایی پرواز فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر را دارد و ویژگی مهم آن در نفوذ به حریم هوایی عربستان و عدم ردیابی از سوی رادارها و تجهیزات پیشرفته ارتش آل‌سعود است. حمله یک پهپاد شناسایی به شرکت آرامکو با عمق راهبردی آن، به معنای انتخاب یک هدف راهبردی با ابعاد نظامی و اقتصادی است، به گونه ای که بر همه تصمیم‌های آتی عربستان درباره ادامه تجاوز به یمن تاثیرگذار خواهد بود و همچنین بر طرح گسترده عربستان برای اقتصاد بدون نفت، تاثیرگذار است. 

قدرتی که نادیده گرفتن آن، برای آل‌سعود گِران تمام شد

 



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
داعشی های وطنی روایتی از جنایت‌های وحشیانه داعشی‌های وطنی/ گلوله‌باران غافلگیرانه ۷ نفر توسط جانیان

 

روایتی از جنایت‌های وحشیانه داعشی‌های وطنی/ گلوله‌باران غافلگیرانه ۷ نفر توسط کومله+ عکس

مدتی است که ضد انقلاب‌ها پروژه تطهیر سازی رامین حسین پناهی عضو گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله را کلید زده اند. در هفته‌های اخیر عناصر ضدانقلاب و معاندین با همراهی برخی مزدوران داخلی‌شان در فضای مجازی، پروژه تطهیر و مظلوم جلوه دادن، یک عنصر تروریستی به نام «رامین حسین‌پناهی» عضو گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله را کلید زده‌اند. نام «کومله» را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروهکی تجزیه‌طلب و ضدایرانی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایتکاری چیزی کمتر از داعشی‌ها نداشته و ندارند. اعضای این گروهک در مقطعی بویژه در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمالغرب کشور مرتکب می‌شدند؛ از سربریدن تا شمع آجین کردن و سوزاندن. نگاهی گذرا به جنایت‌ها و شرارت‌های گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله، عمق دشمنی سرکردگان و عناصر این گروهک با مردم ایران و مردم انقلابی کردستان را عیان می‌کند. در ذیل به گوشه‌ای از جنایت کومله‌ای‌ها یعنی همکاران رامین حسین‌پناهی اشاره شده است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
نمایش قدرت موشکی یمن چگونه وحشت را بر عربستان و متحدانش حاکم کرد؟

 

پایتخت‌هایی که از قدرت یمن به لرزه افتادند!ارتش یمن چگونه وحشت را بر کشور های شیخ نشین حاکم کرد؟

 منابع یمنی اخیرا از حمله پهپادی یمنی ها به فرودگاه بین المللی ابوظبی خبر دادند. یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن با اشاره به رونمایی از پهپاد صماد۳ ، اعلام کرد: فرودگاه بین المللی ابوظبی با پهپاد صماد ۳ هدف قرار گرفته است. مسئولان فرودگاه ابوظبی ضمن اذعان به این حمله اعلام کرده اند که تحولات را با همکاری مقامات مربوطه دنبال می کنند. مقامات فرودگاهی ابوظبی مدعی شدند که در فرودگاه و پروازهای آن اخلالی ایجاد نشده است. این حمله خارج از انتظار سعودیها و متحدان متجاوز آنها یعنی امارات متحده عربی در حالی اتفاق افتاد که متجاوزان گمان می کردند یگان های موشکی یمنی دیگر کارایی سابق را نداشته و نمی توانند همچون گذشته مواضع استراتژیک را هدف قرار دهند. با این حال، حمله انجام شده ضمن برهم زدن تمامی معادلات میدانی، نشان داد که عمق استراتژیک دشمن سعودی و تمامی متحدان آن ازجمله امارات متحده عربی در تیررس موشک های پیشرفته و بالستیک یمنی ها است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
روایتی از جنایت‌های وحشیانه داعشی‌های وطنی/ گلوله‌باران غافلگیرانه ۷ نفر توسط جانیان کومله+ عکس

 

روایتی از جنایت‌های وحشیانه داعشی‌های وطنی/ گلوله‌باران غافلگیرانه ۷ نفر توسط کومله+ عکس

در هفته‌های اخیر عناصر ضدانقلاب و معاندین با همراهی برخی مزدوران داخلی‌شان در فضای مجازی، پروژه تطهیر و مظلوم جلوه دادن، یک عنصر تروریستی به نام «رامین حسین‌پناهی» عضو گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله را کلید زده‌اند.

نام «کومله» را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروهکی تجزیه‌طلب و ضدایرانی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایتکاری چیزی کمتر از داعشی‌ها نداشته و ندارند. اعضای این گروهک در مقطعی بویژه در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمالغرب کشور مرتکب می‌شدند؛ از سربریدن تا شمع آجین کردن و سوزاندن.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
هشدار! استرس والدین به فرزندان منتقل می‌شود

 

هشدار! استرس والدین به فرزندان منتقل می‌شود

سید رضا فراهانی اظهار کرد: استرس و اضطراب والدین، مستقیما بر روی دلبستگی و رشد عاطفی-اجتماعی کودک اثرات منفی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه محیط اطراف کودکان را در دوران نوزادی عمدتا والدین به وجود می‌آورند و در این زمان، کودک شروع به ساختن رابطه عاطفی و عمیق با والدین و سایر اعضای خانواده می‌کند، گفت: کودک در این شرایط به راحتی تحت تاثیر وضعیت احساسی و عاطفی و فشار‌های روانی والدین و اطرافیان قرار می‌گیرد.

 



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
عملیات «والفجر۳» در یک نگاه

 

شهر مهران

«عملیات والفجر۳» از جمله عملیات‌هایی است که در قالب عملیات‌های محدود و به منظور جلوگیری از ایجاد رکورد جنگ و در ادامه عملیات‌های مسلم ابن عقیل، محرم، والفجر مقدماتی و والفجرهای ۱ و ۲ طراحی و اجرا شد.

ویژگی عملیات‌های محدود این بود که توانستند تا حدی دشمن را سرگرم کنند تا در سایه آن عملیات بزرگ رزمندگان اسلام در اسفندماه سال ۱۳۶۲ به نام «خیبر» در هور العظیم اجرا شود.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 مرداد 1397
قدرت‌نمایی « الصماد ۲» برای شاهزاده‌های سعودی در آسمان ریاض

 

یمن

پهپادهای یمنی در ۲۰ روز گذشته، هفت عملیات علیه نیروهای شورشی و ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در مناطق اشغالی یمن انجام دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، پهپادهای جنبش مقاومت انصارالله یمن در ۲۰ روز گذشته، هفت عملیات علیه نیروهای شورشی و ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در مناطق اشغالی یمن انجام دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

 در ادامه، جزئیات عملیات های هفت گانه پهپادهای انصارالله را علیه نیروهای شورشی و ائتلاف می خوانید:

 ۱- چهاردهم تیرماه: نخستین عملیات پهپادهای انصارالله به شمار می آید که تجمع فرماندهان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی را در پایگاه نظامی «البریقه» در استان عدن در جنوب یمن هدف قرار دادند.

 به گفته منابع میدانی در این حمله پهپادی، شماری از فرماندهان ائتلاف به همراه نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
شب و روزهای کابوس‌بار برای نتانیاهو فرا رسید

 

قنیطره.jpg

استان قنیطره با تسلیم شدن آخرین گروه های تروریستی در آستانه آزادی کامل قرار گرفت.

 نیروهای ارتش سوریه از ظهر روز چهارشنبه عملیاتی را برای پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش در استان قنیطره و محاصره آنان در جنوب غرب استان درعا (قطع ارتباط با جولان اشغالی) آغاز کردند. 

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند تمامی نقاط آلوده تحت اشغال داعش را در استان قنیطره پاکسازی کنند و عناصر تروریستی را به سمت جنوب غرب استان درعا فراری دهند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
تیم پهپاد نهاجا به مسابقات نظامی قزاقستان اعزام شد به نقل از روابط عمومی ارتش، تیم پهپاد نیروی هوا

 

ادامه انتقال انرژی از محدوده خلیج فارس منوط به تامین امنیت از سوی ایران است

امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامیخطاب به کشورهایی که برای توجیه حضور خود در خلیج فارس، تلاش برای برقراری امنیت در منطقه را عنوان می‌کنند، گفت: اعلام کرده‌ایم که حضور شما نه تنها باعث برقراری امنیت نمی‌شود، بلکه امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه غربی ها با حضور در هر نقطه ای از دنیا ناامنی را همراه خود به ارمغان آوردند، تاکید کرد: اگر بیگانگان خلیج فارس را ترک کنند، امنیت آن برقرار می شود، همچنان که بارها اعلام کردیم برای برقراری امنیت در خلیج فارس نیازی به حضور دیگران نیست و ما امنیت منطقه خودمان را تامین می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بهره مندی از منافع و دستاوردهای حاصل از تامین امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق آن، شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط ایران، شامل همه کشورها می‌شود.




:: موضوعات مرتبط: نظامی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
تیم پهپاد نهاجا به مسابقات نظامی قزاقستان اعزام شد

 

تیم پهپاد نهاجا به مسابقات نظامی قزاقستان اعزام شد

به نقل از روابط عمومی ارتش، تیم پهپاد نیروی هوایی ارتش به عنوان نماینده نیروهای مسلح برای شرکت در مسابقات نظامی روسیه 2018 که به صورت مشترک در 7 کشور برگزار می شود به قزاقستان اعزام شد.

بر اساس این گزارش، تیم پهپاد نیروی هوایی ارتش در این مسابقات در رشته پرنده بدون سرنشین دست پرتاب با کشورهای روسیه،بلاروس،قزاقستان،چین و پاکستان به رقابت خواهد پرداخت.

این مسابقات از تاریخ 8 مرداد ماه به مدت 11 روزو به میزبانی کشور قزاقستان برگزار می شود و تیم پهپاد نیروی هوایی با 9 نفر شرکت کننده و 7 پرنده در این رقابت‌ها حضور دارد.

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
غروب ابدی «فروغ جاویدان» به دست شکارچی بزرگ منافقین

 30 سال پیش در چنین روزی پس از پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش بس با عراق، گروهک منافقین که در طول جنگ نقش ستون پنجم و اهرم فشار بر جمهوری اسلامی ایران را ایفا کرده بودند با خیال اینکه نیروهای مردمی کشورمان از جنگ خسته‌اند به پشتیبانی گسترده ارتش بعث عراق شعار "از مهران تا تهران در سه روز" را سر دادند و با تدارک عملیاتی تحت عنوان فروغ جاویدان به مرزهای غربی و جنوبی کشورمان تجاوز کردند.

غروب ابدی منافقان در عملیات مرصاد به دست صیاد شیرازی

اما رزمندگان کشورمان با حضور گسترده خود در جبهه‌ها با انجام عملیات مرصاد درسی فراموش ناشدنی به خائنان و متجاوزان وطن دادند و غروبی ابدی برای آنان و حامیان ظالمشان رقم زدند.

در پیروزی عملیات مرصاد افراد زیادی اعم از نیروهای مردمی غرب کشور، بسیجیان، ارتش، سپاه و فرماندهان نظامی نقش داشتند اما نقش شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در این میان نقشی ویژه و بی‌بدیل بود و امروز پنجم مرداد سالروز غروب ابدی منافقین بهانه‌ای برای یادآوری ایثارگری این شهید والامقام است.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397
اعتراف تلخ داور ایران-پرتغال/ رونالدو را به خاطر التماس های یک پسربچه اخراج نکردم+ تصاویر

 

  اعتراف تلخ داور ایران-پرتغال/ رونالدو را به خاطر التماس های یک پسربچه اخراج نکردم

بازی ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 هیچگاه از خاطر ایرانی ها پاک نخواهد شد. قضاوت عجیب داور پاراگوئه ای این دیدار و صحنه مشکوکی که به جای نشان دادن کارت قرمز به رونالدو او را با کارت زرد جریمه کرد برای همیشه در کارنامه این داور باقی خواهد ماند. با گذشت چند هفته از جام جهانی انریکه کاسرس داور جنجالی این بازی در یک برنامه تلویزیونی اعتراف تلخی کرد و گفت باید رونالدو را اخراج می کردم اما به خاطر التماس های یک پسربچه از این کار صرف نظر کردم.



:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397
فرمانده هوانیروز ارتش: آماده پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق مرزی هستیم

 

آماده پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق مرزی هستیم

فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد که آماده پشتیبانی از نیروهای ارتشی، سپاهی و نیروی انتظامی در مناطق مرزی هستیم.  امیر یوسف قربانی با بیان اینکه هرجا نا‌‌امنی باشد مطمئن باشید هوانیروز از تمام واحدهای رزمی پشتیبانی خواهد کرد، گفت: صد در صد به عنوان تیم‌های آلرت (هشدار) در مناطق مرزی آماده پشتیبانی از نیروها هستیم. وی افزود: در جریان شرارت تعدادی تروریست‌‌‌های تکفیری در مناطق مرزی احتیاجی به استفاده از بالگرد نبود، ولی ما کاملا آماده پشتیبانی از نیروهای ارتشی، سپاهی و نیروی انتظامی در مناطق مرزی هستیم.  گفتنی است؛  تروریست‌های وابسته به گروهک پژاک ۳۰ تیرماه به یکی از پاسگاه‌های مرزی سپاه در شهرستان مریوان استان کردستان حمله کردند که در اثر آن ۱۱ نفر از نیروهای سپاه و بسیجی بومی منطقه به شهادت رسیدند. پس از آن، سردار شریف سخنگوی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در هشداری شدیدالحن به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه که از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند از انتقام سخت سپاه از تروریست‌ها در آینده نه چندان دور خبر داد



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397
ترامپ مانند یک بچه مدرسه‌ای داد و قال می‌کند/ ایرانی‌ها تسلیم نمی‌شوند

 

خبرگزاری فارس: ترامپ مانند یک بچه مدرسه‌ای داد و قال می‌کند/ ایرانی‌ها تسلیم نمی‌شوند

 معاون سابق وزیر خارجه آمریکا، توئیت اخیر رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران را نشانه ضعف «دونالد ترامپ» خواند و تأکید کرد ایرانی‌ها تسلیم نخواهند شد. «وندی شرمن» معاون سابق وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب در واکنش به توئیت اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران و تهدیداتی که مطرح کرده بود، تأکید کرد که این توئیت بیشتر از روی ضعف «دونالد ترامپ» منتشر شده و ایرانی‌ها نیز قواعد بازی را به خوبی می‌دانند و  تسلیم نخواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397
آنچنان یقه دشمنان را می‌گیریم که خودشان هم باور نکنند/ تفتان، ناوشکن بعدی نیروی دریایی ارتش

آنچنان یقه دشمنان را می‌گیریم که خودشان هم باور نکنند/ تفتان، ناوشکن بعدی نیروی دریایی ارتش

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: در جاهایی آنچنان می‌توانیم یقه دشمنان را بگیریم که خودشان هم باور نکنند. امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه آیین رونمایی از کتاب «مجاهدت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس» که صبح امروز دوشنبه ۱ مردادماه در سالن همایش های ستاد ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه هم‌اکنون ارتش بحث ساخت زیردریایی‌ فاتح و ناوشکن‌های سهند و دنا و ناو شیراز را در دستور کار دارد، گفت: این‌ها نشان‌دهنده اقتدار نظامی ماست. وی در خصوص چگونگی نامگذاری ناوشکن‌های نیروی دریایی گفت: اسم ناوشکن‌ها در نیروی دریایی، اسم قلل معروف ایران است؛ دماوند، البرز، سهند، سبلان و دنا نام‌های ناوشکن‌های ایرانی است که یا ساخته شده‌اند و یا مراحل نهایی ساخت را پشت سر می‌گذارند. قطعا ناوشکن بعدی نیروی دریایی ارتش به نام «تفتان» که یکی از قله‌های معروف کشور در سیستان‌وبلوچستان است نامگذاری خواهد شد. رئیس ستاد ارتش در ادامه در خصوص نامگذاری ناوشکن جماران نیز گفت: برخی می‌پرسند چرا نام این ناوشکن را «جماران» گذاشتید. دلیل این نامگذاری این است که جماران اولین ناوشکن ساخته شده به دست متخصصان توانمند کشور بود و ما می‌خواستیم هر کس ناوشکن را می‌بیند به یاد جماران بیفتد و هر کسی که به یاد جماران می‌افتد امام خمینی(ره) در ذهنش تداعی می‌شود. همان امامی که به ما گفت روی پای خودتان بایستید. سیاری ادامه داد: ناوهای موشک‌انداز نیروی دریایی، اسامی شاهنامه‌ای همچون «پیکان»، «جوشن»، «درفش» و «نیزه» دارد و ناوهای پشتیبانی کننده نیروی دریایی به نام بنادر کشور است همچون ناوهای «بوشهر» و «بندرعباس». وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران موظف است برای ماموریت‌هایی که به آن محول شده، همواره خود را آماده نگه دارد، گفت: ماموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از مرزها، استقلال کشور و انقلاب اسلامی است و ارتش باید توانمندی‌های خود را در عرصه‌های زمینی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی بالا ببرد تا بتواند با توجه به تهدیدات روز، آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته باشد. سیاری افزود: کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدات نیازمند آموزش، تربیت، ارتقای توان و تجهیزات و تاکتیک‌های روز و همچنین انجام رزمایش است. معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه تهدیدات امروز دیگر آن تهدیدات دوران دفاع مقدس نیستند، گفت: ما از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه همواره باید بهره ببریم و از سوی دیگر باید متناسب با تهدیدات روز، خودمان را مهیا کنیم. وی با بیان اینکه ما از ابتدا تا انتهای سال رزمایش‌های متعددی برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: زمانی که من فرمانده نیروی دریایی  ارتش بودم سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ رزمایش برگزار می‌کردیم و این وضعیت در سایر نیروها نیز وجود داشت و مطمئنا امسال هم در ارتش رزمایش‌های متعددی متناسب با مسائل و تهدیدات روز برگزار خواهیم کرد که البته برخی از رزمایش‌ها بنا به مسائل و شرایطی که وجود دارد رسانه‌ای نمی‌شوند. سیاری در پایان با بیان اینکه توان و قدرت مردم ما باید در مقابل دشمنان بیان شود تا دشمنان فکر نکنند ملت ما به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و زیر بار ظلم می‌رود، گفت: ما در جاهایی آنچنان می‌توانیم یقه دشمنان را بگیریم که خودشان هم باور نکنند. انتهای پیام/

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397
پاسخ ایران به تهدیدات آمریکا پشیمان کننده خواهد بود/قدرت اعمال تدبیر در تنگه هرمز را داریم

به عنوان قدرت مسلط در خلیج فارس،ابتکار عمل در تنگه هرمز با ایران است

 

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در بیانیه ای از مواضع و گفتمان انقلابی و مقتدرانه رئیس جمهور کشورمان در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه حمایت کرد. در این بیانیه با اشاره به مواضع جنگ افروزانه هیات حاکمه آمریکا و در راس آنها رئیس جمهور کم خرد این کشور، تاکید کرده است نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت امر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و تدابیر شورای عالی امنیت ملی، هر گونه تهدید و در هر سطحی علیه ملت ایران را با پاسخی کوبنده و پشیمان کننده مواجه خواهند ساخت.h

 

 



:: موضوعات مرتبط: نظامی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397