خدا یا

 

یادمان باشد 

"خــــــدا" 

میهمان قلبهای وسیع است 

قلبـــــت را 

ازنفرت وکینه پاک کن، 

تا سهم بیشتری از 

حضور "خـــــدا

 

در قلبت داشته باشی

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1395
هر نوع پرنده ای را رصد، کنترل یا ساقط می کنیم/
مشاور عالی سابق فرماندهی کل ارتش در گفت‌وگو با میزان:
 
خبرگزاری میزان- عباسعلی منصوری آرانی با بیان اینکه ما امروز هیچ خلا راداری در سرتاسر مرزهایمان نداریم گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی، حتی تا فاصله های بسیار دورتر از مرزهای خود را نیز رصد می کند.
 
هر نوع پرنده ای را می توانیم رصد، کنترل و یا ساقط کنیم/ خلا مرزی در سرتاسر کشور نداریم
عباسعلی منصوری آرانی مشاور عالی سابق فرماندهی کل ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه خرید سلاح و تجهیزات نظامی در کشور بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع است و تصمیم گیری در این زمینه بر عهده کمیسیون امنیت ملی مجلس نیست عنوان کرد: نیروهای مسلح بر اساس تاکتیک ها، تهدیدات و استراتژی بازدارندگی، اقدام به خرید و یا تولید سلاح ها و تجهیزات نظامی می کنند.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود به جای سامانه دفاعی اس 300، سامانه اس 400 از روسیه خریداری می شد؟" پاسخ داد: لزوما اینگونه نیست که اس 400 نسبت به اس 300 برای کشور ما از قابلیت های یبیشتری برخوردار است؛ این یک مساله نسبی است؛ نیروهای مسلح ما باید خلا های دفاعی و امنیتی کشور را پر کنند؛ حتما سیستم دفاعی و بازدارندگی کشور ما به گونه ای بوده که با دریافت اس  300 آن خلا موجود پر می شد. 
 
این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توان دانشمندان داخلی در موضوع پدافند هوایی به خوبی در اختیار نیروهای مسلح کشور قرار گرفت تصریح کرد: در این زمنیه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و دانشگاههای دفاعی، توانستند نقش مهمی را در تامین امنیت فضا و آسمان کشور ایفا کنند.
 
منصوری آرانی با بیان اینکه ما امروز هیچگونه خلا راداری در سرتاسر مرزهایمان نداریم گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی، حتی تا فاصله های بسیار دورتر از مرزهای خود را نیز رصد می کند.
 
مشاور عالی سابق فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه استراتژی بازدارندگی ما امروز کاملا پاسخگوی نیازهای دفاعی‌مان است یادآور شد: اگر در داخل فضای کشور ما، پرنده ای اعم از موشک، هواپیما و یا پهپادهای رادارگریز و غیررادارگریز ظاهر شوند، ما این قابلیت را داریم که کاملا تحرکات آنها را "رصد"، "ساقط" و یا "کنترل" کنیم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1395
با تزار مهیب ترین و خطرناک ترین بمب اتمی جهان آشنا شوید

با تزار مهیب ترین ،خطرناک ترین و قوی ترین بمب اتمی جهان آشنا شوید .

 tsar bomb  (1) 

میلیتاری نیوز : نمونه ای کاملا واقعی از بمب اتمی An-602 که در سال ۱۹۶۲ میلادی توسط شوروی آزمایش شد هم اکنون برای بازدید عموم در نمایشگاهی در مسکو قرار گرفته است. این نمایشگاه توسط شرکت دولتی «روس اتم» بنا به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس صنعت اتمی روسیه برگزار شد.

بمب اتمی «آ آن ۶۰۲» موسوم به «بمب تزار» در دوره بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۶۱ در اتحاد شوروی طراحی شد. قدرت این نیرومند‌ترین بمب در تاریخ بشریت حدود ۵۸ مگا تن بود که ۳ هزار برابر بیشتر از بمب اتمی آمریکا بود که در سال ۱۹۴۵ به هیروشیما انداخته شد.

نمونه تضعیف شده این بمب با قدرت انفجاری ۵۰ میلیون تن تی. ان. تی، سال ۱۹۶۲ توسط نیروهای شوروی در قطب شمال برای اعلام برتری قدرت شرق به غرب در زمان ریاست جمهوری «نیکیتا خروشچف» آزمایش شد که امواج انفجار آن سه بار دور زمین را طی کرد و در فنلاند شیشه را شکست و موجودات زنده تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری محل نابود شدند.

  

مشخصات ظاهری این بمب:

این آزمایش به تاریخ ۳۰ اکتبر ۱۹۶۱ انجام شد و بمب توسط یک بمب افکن Tupolev 95 حمل می شد که با رنگ های مخصوص ضد حرارت رنگ آمیزی شده بود. بمب از ارتفاع ۱۰٫۵ کیلومتری از سطح زمین رها گشته و به وسیله ی چتری که به ان متصل شده بود سرعت آن کاهش داده شد تا مدت زمان بیشتری وقت برای فرار بمب افکن توپولف روسی فراهم شود. این بمب مهیب سپس در ساعت ۱۱:۳۲ بمب که بیش از ۲۷ تن وزن داشت، پس از پرتاب توسط بمب افکن Tupolev 95  در فاصله ۳۵۰۰ متری زمین منفجر شد.

 .

tsar russian bomb

پس از انفجار حفره‌ای به قطر سه کیلومتر و قدرت تخریب ۱۰۰ درصد موثر در ۵۰۰ کیلومترمربع ایجاد کرد و ارتفاع قارچ انفجاری آن به ۶۸ کیلومتر رسید. اثر گرمای حاصل از انفجار تا فاصله ۲۷۰ کیلومتری از محل انفجار حس شد و حرارت به قدری بالا بود که می توانست تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری باعث به وجود آمدن سوختگی درجه سه بشود!

کار‌شناسان غربی‌‌ همان زمان پیش بینی کرده بودند که انفجار حتی آزمایشی بمب تزار اصلی می‌توانست زندگی بخش وسیعی را در کره زمین نابود کند



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 25 مهر 1395
مشت آهنین مسکو در قبال بی‌عملی غرب در مذاکرات لوزان

مقام نظامی روس: هزینه حماقت را برای حامیان اصلی تروریسم بالا می‌بریم/ بزرگ‌ترین ناو جنگی روسیه و جهان در سوریه پهلوگیری می‌کند

«امروزه کرملین، کشور و ملت سوریه را جزئی از قلمرو و ملت روسیه می داند و نسبت به آن کاملا متعهد است. پیام این کارکاملا روشن است: دخالت نظامی کشورهای دیگر در سوریه – بدون هماهنگی مسکو و دمشق – به منزله تجاوز نظامی به مرزهای روسیه است!»


سرویس بین الملل فردا: با بی نتیجه ماندن مذاکرات لوزان و عدم اراده معارضین مسلح سوری برای تفکیک بین خود و ترویست های وابسته به جبهه النصره (فتح الشام)، مسکو برگه های جدیدی رو می کند تا همزمان با رشادت های جبهه مقاومت و جنگندگی ارتش سوریه، مسأله سوریه و به خصوص شهر حلب طی یکی دو ماه آینده یکسره شود.
 
تغییر معادلات نبرد با ورود تسلیحات فوق پیشرفته جدید روسیه؟ / بزرگ ترین ناو جنگی جهان در سوریه پهلوگیری می کندناو هواپیمابر غول پیکر روس به سمت سوریه در حال حرکت است.
 
 
به گزارش سرویس بین الملل فردا، مسکو در همین راستا و برای نشان دادن دست برتر خود در مذاکرات سیاسی، بزرگ ترین ناو جنگی جهان را همراه با محموله بزرگی از برجسته ترین تسلیحات به سواحل غربی سوریه اعزام کرد. ناو فوق پیشرفته «کوزنیتسف» در کنار ابرناو غول پیکر «پترس کبیر» روز شنبه خاک سوریه را ترک کرده و در مسیر رسیدن به سواحل غربی سوریه قرار دارند.
 
تغییر معادلات نبرد با ورود تسلیحات فوق پیشرفته جدید روسیه؟ / بزرگ ترین ناو جنگی جهان در سوریه پهلوگیری می کندبرای اولین بار در تاریخ معاصر روسیه، نیروی دریایی در این حجم به منطقه عملیاتی جنگی اعزام می شود.
 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 25 مهر 1395
جزئیات دستگیری عوامل شبکه ابتذال در زاهدان

اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اعلام کرد

جزئیات دستگیری عوامل شبکه ابتذال در زاهدان/ جذب افراد با تهدید و ارعاب

۱۱ سرشبکه‌ دستگیر شدند

شناسه خبر: 1213643 سرویس: استانها
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
شبکه ابتذال سیستان

شبکه سازمان‌یافته مدلینگ و ابتذال در زاهدان که پروژه نفوذ فرهنگی و رخنه به اعتقادات جوانان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را کلید زده بود، با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، روابط‌عمومی مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات متلاشی‌سازی شبکه سازمان‌یافته مدلینگ و ابتذال در زاهدان اعلام کرد: پس از ناکامی‌های متعدد گروه‌های معاند نظام از ورود به داخل خاک کشور و انجام عملیات‌های تروریستی، پروژه نفوذ فرهنگی و رخنه به اعتقادات جوانان شیعه و سنی استان را کلید زدند که در این رابطه، با عجیر کردن تعدادی از افراد خودفروخته داخل استان و کشور قصد داشتند تا نسبت به یارگیری از میان مردم این استان نیز اقدام کنند.

هرچند این شبکه غیرقانونی مدلینگ کاملاً به طرز ماهرانه و در پوشش‌های مختلف فعالیت می‌کرد، اما از دید مردم اصیل و بصیر استان پنهان نماند و گزارشات مردمی مختلفی به این مرکز ارسال شد و با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از رخنه فرهنگی دشمنان، عملیاتی‌کردن بیانات مقام معظم رهبری درباره برخورد شدید با هجمه‌های فرهنگی و احترام به خواست مردم، بررسی این پرونده به‌طور ویژه در دستور کار سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان قرار گرفت.

کلیه افراد این شبکه سازمان یافته مدلینگ پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی صبح 24 مهرماه دستگیر، احضار و مورد ارشاد قرار گرفتند.

این شبکه مدلینگ با جذب تعداد زیادی از دختران و پسران به‌طور غیرقانونی و زیرزمینی، آن‌ها را اغفال کرده و در حالت‌های مختلف از آن‌ها تصویربرداری داشته است و خوراک تبلیغاتی برخی از مجلات و شبکه‌های مجازی مدلینگ بین‌المللی را تهیه می‌کرده است.

گردانندگان این شبکه مدلینگ، در ابتدا با وعده حقوق‌های هنگفت، جوانان را جذب خود می‌کردند اما پس از سوءاستفاده از آنها، افراد جذب شده را با تهدید و ارعاب مجبور به همکاری می‌کردند که در نهایت 11 نفر از سرشبکه‌های این تیم که در زاهدان مستقر بودند در عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) مرکز اطلاعات سپاه سلمان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

همچنین بیش از 50 نفر در این رابطه احضار و مورد ارشاد قرار گرفتند و تعداد 3 باب آتلیه زیرزمینی از آنها کشف و پلمپ شد.

فراهم‌کردن فساد و ترویج ابتذال و فحشا در جامعه به‌ویژه جوانان در شبکه های مجازی و آتلیه‌های زیرزمینی، رواج مدلینگ و عکاسی‌های غیرمجاز و انتشار آن در فضای مجازی در جهت کسب درآمد نامشروع و غیراخلاقی از جمله جرائم این گروه است.

شایان ذکر است تمام صفحات مجازی فعال این شبکه در فضای مجازی توسط سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه استان مسدود و از دسترس خارج شد.

برخی از افراد دستگیر شده این تیم به‌طور ناخواسته و از روی جهل و ناآگاهی از نوع فعالیت این گروه وارد تیم آن‌ها شده بودند که پس از دستگیری متوجه اشتباه خود شدند.

در پایان ضمن قدردانی از مردم ولایت مدار سیستان و بلوچستان که همواره یار و یاریگر فرزندان خود در مرکز اطلاعات سپاه سلمان بوده‌اند به اطلاع می‌رساند شماره تلفن 114 به‌طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات و اخبار شما مردم انقلابی و متعهد است.

 

 

اخبار مرتبط



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 25 مهر 1395
عقده‌گشایی جان کری درباره توان دفاعی ایران مشکل کاخ سفید را حل نمی‌کند

 

 
سردار جزایری

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: عقده‌گشایی وزیر خارجه آمریکا درباره توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران مشکل کاخ سفید را حل نمی‌کند.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سیدمسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه ایالات متحده طی مصاحبه با یکی از رسانه‌های غربی و ارائه توصیه‌های شیطانی به ایران اظهار کرد: جنگ‌های خونین در عراق، افغانستان، سوریه، یمن، ادامه اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین، جنگ رژیم بعثی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران، منازعات لبنان، بحرین و سایر حوادث و وقایعی که هر یک به‌گونه‌ای هزاران کشته و مجروح و خرابی‌های پایان‌ناپذیر را به‌همراه آورده است تنها بخشی از عملکرد هیئت حاکمه شیطانی آمریکا در منطقه و فراتر از آن به شمار می‌آید.

وی افزود: حضور آمریکا در منطقه غده سرطانی بدخیمی است که تنها راه علاج آن خارج نمودن این غده چرکین و اخراج آمریکا از منطقه می‌باشد.

سردار جزایری با بیان اینکه «عقده‌گشایی وزیر خارجه آمریکا در مورد توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، مشکل کاخ سفید را حل نمی‌کند» تصریح کرد: چنانچه ایالات متحده بخواهد از بن‌بست منطقه رهایی یابد تنها چاره آن است که با قبول خطای راهبردی و پذیرش مسئولیت هزاران اقدام جنایتکارانه منطقه را ترک کند و ملت‌های حاضر در جنوب غرب آسیا را از شر طاغوت اعظم و شیطان بزرگ رهایی بخشد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: در ایران هیچ‌کس به آمریکا اجازه نمی‌دهد بدعهدی‌هایش را با مسائل دفاعی و منافع مقاومت گره بزند.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 25 مهر 1395
«شاه ماهی» در تور امنیتی ایران

فشار واشنگتن برای آزادی سیامک نمازی وارد دور تازه ای شد

سیامک نمازی

قدس آنلاین / فرجام علوی : کاخ سفید به دیپلماسی بیوه محمد علی کلی فقید- بوکسور مسلمان و محبوب- رو آورد، این بار برای آزادی دو تن دیگر از مهره های دوتابعیتی که در ایران دوره مجازات زندان شان را می گذرانند؛ برای باقر و سیامک نمازی، پدر و پسری که تا پیش از این -بارها و بارها- نام شان رسانه ای شده است.اما اهمیت این دو –خاصه پسر- برای کاخ سفید در چیست؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش کلیدی باید کمی به گذشته سفر کنیم.

بیانیه رسمی

آبان 94 است که اد رویس، رئیس کمیته مناسبات خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه ای منتشر می کند که در آن، از بازداشت سیامک نمازی ابراز نگرانی شده و خواستار آزادی اوست. در همان روزها بود که برجام وارد مرحله اجرا شده بود و قانونگذار آمریکایی از جان کری-وزیر خارجه- می خواست تا در دیدار با جواد ظریف-همتای ایرانی اش- مساله پنج آمریکایی زندانی در ایران را مطرح کند. بعدها مشخص شد، در همان بازه از زمان، مذاکراتی به موازات مذاکرات هسته ای میان دو کشور در جریان بوده که در نهایت به آزادی جیسون رضاییان- معروف به شاه ماهی- و چند آمریکایی دیگر انجامید. هرچند شاید آمریکایی ها انتظار داشتند، نمازی ها- پدر و پسر- نیز جزو آن چند آمریکایی/ایرانی آزاد شده باشند اما اراده امنیتی در تهران به گونه دیگری رقم خورده است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 25 مهر 1395
واقعه کربلا

واقعه کربلا یا واقعه عاشورا نبرد و شهادت حسین بن علی(ع) امام سوم شیعیان، به همراه یاران کم تعدادش در مقابل لشکری از اهالی کوفه در روز دهم محرم سال ۶۱ق که برای یزید خلیفه دوم اموی می‌جنگیدند. واقعه کربلا دل‌خراش‌ترین فاجعه تاریخ اسلام نزد مسلمانان، به ویژه شیعیان است. شیعیان همه ساله در سالروز آن، مراسم سوگواری بسیار گسترده‌ای برگزار می‌کنند.

این واقعه با مرگ معاویه (۱۵ رجب ۶۰ق) و شروع حاکمیت فرزندش یزید آغاز شد. حاکم مدینه تلاش کرد از امام حسین برای یزید بیعت بگیرد. حسین بن علی برای گریز از بیعت، شبانه از مدینه به طرف مکه حرکت کرد. در این سفر خانواده امام، شماری از بنی هاشم و برخی از شیعیان همراه امام(ع) بودند.

امام حسین(ع) حدود چهار ماه در مکه ماند. در این مدت دعوت‌نامه های اهالی کوفه به دست ایشان رسید. با توجه به احتمال کشته شدنش در مکه به دست عاملان یزید و نیز دعوت کوفیان، امام روز ۸ ذی الحجه راهی این شهر شد. امام پیش از رسیدن به کوفه، از شهادت مسلم و پیمان‌شکنی کوفیان باخبر شد و پس از آنکه حر بن یزید راه را بر ایشان بست، به سمت کربلا رفت و در آنجا با لشکر عمر بن سعد روبه‌رو شد. عمر بن سعد از سوی عبیدالله بن زیاد به فرماندهی منصوب شده بود.

دو سپاه در روز دهم محرم معروف به روز عاشورا با هم جنگیدند. در این جنگ امام حسین، برادرش عباس بن علی، فرزند شش ماهه‌اش علی اصغر و ۱۷ نفر از بنی هاشم و بیش از ۵۰ نفر از یارانش شهید شدند. برخی مقتل نویسان شمر بن ذی الجوشن را قاتل امام حسین دانسته اند. لشکریان عمر بن سعد، با اسب‌های خود بر بدن کشته‌شدگان تاختند. عصر روز عاشورا سپاه یزید به خیمه‌های بازماندگان حمله کرد و خیمه‌ها را آتش زد. شیعیان این شب را شام غریبان می نامند. امام سجاد(ع) به علت بیماری درگیر جنگ نشد و زنده ماند و به همراه حضرت زینب و سایر زنان و بچه‌ها اسیر سپاه کوفه شد. سپاهیان عمر بن سعد سرهای شهیدان را به نیزه زدند و به همراه اسیران به کوفه نزد عبیدالله بن زیاد و از آنجا به شام نزد یزید بردند. 



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 18 مهر 1395
اگر اینترنت خانگی دارید حتماً این دو نکته کوتاه را بخوانید

عصر ایران - این روزها، اغلب ما در خانه هایمان اینترنت پرسرعت داریم.
این که امواج وای‌فای چه آثاری بر روی سلامتی انسان دارند، هنوز محل بحث و جدل است و تحقیقات ادامه دارد.
عقل حکم می کند که منتظر نتایج پژوهشگران - که گاه ضد و نقیض هم هستند - نباشیم و درباره اینترنت های خانگی دو نکته را مد نظر قرار دهیم:
1 - زمانی که با اینترنت کار نمی کنیم، مودم را حتماً خاموش کنیم.
2 - هر چه می توانیم دورتر از مودم بنشینیم.
این دومی درباره کودکان مهم تر است.
 



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 18 مهر 1395
وحشت سعودی‌ها از حضور میلیونی زائران ایرانی در اربعین

حضور میلیونی زائران کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی وحشت و نگرانی رسانه‌های وهابیون را به دنبال داشته است.  
رسانه‌های سعودی به طور مشخص هجمه همه‌جانبه‌ای را علیه بزرگترین تجمع محبان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یعنی پیاده‌روی اربعین و مراسم باشکوه اربعین در کربلای معلی به راه‌ انداخته‌اند و شگردی که در پیش گرفته‌اند این است که ادعا می‌کنند سفر زائران ایرانی به عراق برای حضور در اربعین حسینی یک اقدام سازمان‌ یافته از سوی دولت ایران است و ایران یک میلیون ایرانی را به کربلا سرازیر می‌کند.
تیتر منفی عکاظ با عنوان« تهران یک میلیون ایرانی را به کربلا سرازیر می‌کند»، نشان می‌دهد که رسانه‌های سعودی هنوز از درک واقعیت‌های اربعین و زائران بی‌شمار سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عاجز و ناتوان هستند یا خود را به نادانی زده‌اند، این رسانه با این تیتر درصدد القای این ادعاست که حضور زائران ایرانی در کربلا یک برنامه دولتی صرف و برنامه‌ریزی شده و هدفمند از سوی نظام ایران است نه برخاسته از عشق و علاقه و ابراز ارادت زائران.

عکاظ ادعا کرد تهران یک میلیون ایرانی را به عراق از طریق گذرگاه مرزی زرباطه سرازیر کرده است بدون این‌که بیشتر آنها روادید داشته باشند که اعتراض وزارت کشور عراق را به دنبال داشته است.

عکاظ به نقل از آنچه منبع پارلمانی عراقی خوانده، مدعی شد پارلمان عراق مسئله گذرگاه زرباطه و عدم پایبندی ایران به توافق درباره اجازه دادن به ورود فقط نیم میلیون زائر ایرانی را بررسی خواهد کرد.

عکاظ همچنین به نقل از یک مسئول در وزارت کشور عراق ادعا کرد که عراق نیم میلیون روادید به ایرانی‌ها در چارچوب توافق دولتی اعطا کرده، اما پس از ورود نیم میلیون ایرانی از اقدام تهران در سرازیر کردن نیم میلیون ایرانی دیگر بدون روادید غافلگیر شده است.

رسانه سعودی مدعی شد که وزارت کشور عراق تهدید به بستن گذرگاه مرزی برای جلوگیری از ورود زائران ایرانی کرده است.

از سوی دیگر شیوخ وهابی که هیچ اعتقادی به امامت و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نداشته و همواره مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب مظلوم و باوفایش را به زعم واهی خود بدعت می‌خوانند، بار دیگر از تریبون حرمین شریفین سوء‌ استفاده کرده و به سم‌پراکنی درباره عقاید محبان و پیروان اهل بیت(ع) پرداخته و خواستار جشن و شادمانی در محرم ماه خون و قیام و گرفتن روزه در روز عاشورا برای اظهار شادی شدند.

خطیبان دستوری سعودی در خطبه‌های حرمین شریفین عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) نوه گرامی رسول خدا را بدعت خواندند و مدعی شدند از بدعت‌های عاشورا برحذر باشید.

وهابیت و تبلیغ روزه عاشورا

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یوسفی غروی، عضو کمیته علمی، تخصصی تاریخ در مدارج حوزوی یوسفی غروی درباره دلایل تبلیغ روزه عاشورا از سوی وهابیت تصریح کرده است: اهل سنت توجه دارند که روز عاشورا روز شهادت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان است و طائفه بزرگی از مسلمانان، یعنی شیعیان به معنای عام کلمه( شامل شیعه 4 امامی، شیعه 6 امامی و شیعه اثنی عشری) این روز را عزاداری می‌کنند. بنابراین انگیزه ای برای تقدس بخشی به روز عاشورا ندارند. اما وهابیت ادعای تدین و تقدس بیشتری نسبت به سایر مسلمانان دارد و شاید انگیزه ضدیت با شیعه نیز در برجسته کردن موضوع تقدس بخشیدن به عاشورا، در اعمال وهابیت موثر باشد. از سوی دیگر سایر فرق اسلامی در رابطه با مسئله عزاداری برای امام حسین (ع) چندان انگیزه ای برای مخالفت نداشته و ادعای بدعت و تحریم نمی‌کنند، اما وهابیت این مسئله را بدعت دانسته و حرام می‌دانند. بنابراین وهابیت چون این عزاداری ها را بدعت می‌دانند در مقابل این عزاداری ها جنبه اموی این موضوع را بزرگ می کنند. چرا که اظهار خوشحالی و شادمانی در عاشورا سنت بنی امیه بود به شکرانه پیروزی بر امام حسین (ع) 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 18 مهر 1395
امام حسین(ع)



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
10 فایده پیاز برای سلامتی
تراکم استخوانی خانم هایی که روزانه یک بار پیاز مصرف می کنند 5 درصد بیشتر از خانم هایی است که میزان مصرفشان یکبار در ماه است. خطر بروز شکستگی ران در خانم های مصرف کنند پیاز 20 درصد کمتر است. همه ما روزانه پیاز مصرف می کنیم. اما شاید توجه چندانی به خواص آن نداشته باشیم. امروز در خصوص فواید مثال زدنی آن صحبت می کنیم تا با آگاهی به سمت این ماده غذایی مفید بروید. فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان مقابله با تشکیل لخته های خونی خطرناک بر اساس نتایج پژوهشی که در Journal of Clinical Investigation به چاپ رسیده، یکی از ترکیبات پیاز و سیب به نام روتین مانع از تشکیل لخته های خونی می شود. روتین مانع از تجمع پلاکت ها و همچنین مانع از تشکیل فیبرین در عروق می شود که هر دو در تشکیل لخته نقش دارند. پیاز دشمن سرطان محققان دانشگاه کرنل با مقایسه اثرات پیازچه روی رشد سلول ها و رادیکال های آزاد متوجه شدند که این سبزی در مقایسه با 10 نوع دیگر پیاز تأثیر آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و در مقابله با سلول های سرطانی کبد موثر است. بنابراین توصیه می شود از مصرف پیازچه غافل نشوید. پیاز سرشار از اسیدفولیک اسیدفولیک برای عملکرد مغز و سلامت روحی لازم است. نصف لیوان پیاز سبز 9 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند. پیاز دوست استخوان ها پیاز همانند سیب و توت ها منبع خوب کرستین است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه یوتاه انجام شده نشان می دهد کرستین باعث کاهش فشار خون بالا می شود. نتایج پژوهش های محققان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان می دهد تراکم استخوانی خانم هایی که روزانه یک بار پیاز مصرف می کنند 5 درصد بیشتر از خانم هایی است که میزان مصرفشان یکبار در ماه است. خطر بروز شکستگی ران در خانم های مصرف کنند پیاز 20 درصد کمتر است. پیاز برای کاهش علائم پیش از قاعدگی به عقیده محققان آمریکایی خانم هایی که تغذیه آن ها سرشار از منگنز است کمتر از مشکلات خلق و خوی و دل دردهای ناشی از قاعدگی رنج می برند. پیاز برای کاهش فشار خون بالا پیاز همانند سیب و توت ها منبع خوب کرستین است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه یوتاه انجام شده نشان می دهد کرستین باعث کاهش فشار خون بالا می شود. این ترکیب از جداره عروق محافظت می کند. در نتیجه خطر بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد پیاز کم کالری پیاز بسیار کم کالری است. هر یک عدد پیاز متوسط 44 کالری دارد. پیاز منبع فیبرها پیاز همچنین منبع خوب فیبرها است. یک عدد پیاز متوسط 1.9 گرم فیبر وارد بدن می کند. پیاز منبع ویتامین C هر 100 گرم پیاز حدود 12 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین می کند. باید بدانید که هر یک عدد پیاز متوسط تأمین کننده حدود 13 درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین محسوب می شود. پیاز منبع سلنیوم پیاز منبع خوب سلنیوم است. این ماده خواص ضدسرطانی قوی دارد. البته محققان بر این عقیده هستند که برای تائید این خاصیت پیاز نیاز به بررسی های بیشتری دارد اما در هر حال توصیه می شود از مصرف روزانه این ماده غذایی مفید غافل نباشید.

:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
امام حسین(ع)



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
علایمی که خطر سکته قلبی را هشدار می‌دهد
افزایش شمار افرادی که براثر سکته قلبی، دچار مشکل شده یا جان خود را از دست می‌دهند، طی سال‌های اخیر در اکثر جوامع خصوصا ایران رو به افزایش بوده است، لذا ارتقاء آگاهی‌ها پیرامون این بیماری یک ضرورت محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا، صاحب‌نظران اعتقاد دارند که سکته قلبی با ارتقاء آگاهی‌های فردی و ایجاد امکان شناختی بهتر از علائم و نشانه‌های پیش آگهی دهنده، تا حدودی قابل پیشگیری است اگرچه زمان دقیق وقوع حمله قلبی حتی توسط متخصصان هم بسیار دشوار تلقی می‌شود. در این بین، می‌توان با انتقال برخی اطلاعات، ضمن ایجاد حساسیت خصوصا در گروه‌های سنی و جنسی پرخطر، افراد را برای مواجهه صحیح با سکته قلبی، مجهز کرد. کارشناس غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص گفت: افراد ابتدا باید بدانند که تمام بیماری‌ها یا شرایطی که باعث رسوب چربی و گرفتگی عروق قلب شود چه عوامل و شرایطی است. سارا جوادپور گفت: دیابت، پرفشاری خون، چاقی، اختلالات چربی خون، اعتیاد به سیگار، سن بالا (مردان بالاتر از 55 و زنان بالاتر از 65 سال)، سابقه خانوادگی (بیماری عروق کرونر یا سکته قلبی در پدر یا برادر جوان تر از 45 سال یا مادر یا خواهر جوانتر از 55 سال)، از عوامل و بیماری‌هایی است که فرد را در گروه پرخطر قرار می‌دهد. این کارشناس بیماری‌های غیرواگیر اضافه کرد: در اکثر مواقع رسوب چربی در دیواره‌های عروق قلب بدون علامت است و هنگامی بیماری علامت‌دار می‌شود که حداقل 70 درصد از مجرای رگ مسدود شده باشد. جوادپور تاکید کرد: بروز علائمی نظیر درد قفسه سینه، تنگی نفس در هنگام فعالیت یا در حالت استراحت و احساس خستگی شدید و زود هنگام در زمان فعالیت، بعضی از نشانه‌های تنگ شدن عروق قلب است و باید آنها را جدی گرفت. بر اثر رسوب چربی در دیواره رگ‌های قلب و ایجاد تنگی‌هایی در مسیر جریان خون و کاهش خونرسانی به عضلات قلب، بیمار دچار دردهای قلبی می‌شود. او اضافه کرد: در اکثر موارد، دردهای قلبی با استراحت یا مصرف نیتروگلیسرین بر طرف خواهد شد، اما هر موقع درد قلبی بیش از 30 دقیقه و به طور مداوم به طول انجامد، احتمال سکته قلبی مطرح می‌شود. این کارشناس سلامت تصریح کرد: وقتی خون در محل تنگی‌ها لخته شده و جریان خون به عضله قلب به طور کامل قطع می‌شود، بخشی از دیواره قلب به‌دلیل نرسیدن خون دچار آسیب شده و به این عارضه اصطلاحا سکته قلبی اطلاق می‌شود. جوادپور با تصریح اینکه عارضه سکته قلبی، ناگهانی حادث می‌شود، افزود: به طور معمول کاهش خونرسانی به عضلات قلب، منجر به احساس درد در قفسه سینه می‌شود و این دردها از نظر کیفیت، می‌توانند به احساس فشار، احساس سنگینی یا احساس سوزش درک شوند. او ادامه داد: دردهای قلبی به تدریج و طی چند دقیقه آغاز شده و با استراحت یا استفاده از دارو به آهستگی و طی حدود سه تا پنج دقیقه از بین می‌روند؛ همچنین دردهای قلبی، به طور معمول در سمت چپ قفسه سینه احساس می‌شوند، اما ممکن است به صورت درد سر دل، درد معده، درد در ناحیه گلو و فک پایین، درد بین دو کتف، بازو ها و شانه‌ها هم بروز داشته باشد. جوادپور با بیان اینکه امکان احساس دردهای قلبی، از بالای ناف تا فک پایین وجود دارد، اضافه کرد: در بعضی از بیماران ممکن است عروق قلب دچار تنگی شدید و بدون درد باشند و در این موارد، ممکن است نشانه‌های بیماری، شامل تنگی نفس در هنگام فعالیت یا در حالت استراحت و احساس خستگی شدید و زود هنگام در زمان فعالیت، باشد. این کارشناس بیماری‌های غیرواگیر گفت: دردهایی که به صورت ناگهانی به وجود می‌آید و به صورت ناگهانی و طی چند ثانیه تا حداکثر کمتر از یک دقیقه کاملا بر طرف می‌شود، منشأ قلبی ندارند و در صورتی که برای بار نخست، درد قفسه سینه با حالت مداوم و افزایش یابنده ایجاد شود و بیشتر از یک دقیقه طول بکشد، بیمار باید در سریع‌ترین زمان ممکن به نزدیک‌ترین مرکز درمانی اورژانس مراجعه کند. او افزود: مواقعی که قرص زیر زبانی یا اسپری زیر زبانی نیتروگلیسرین، در دسترس باشد، توصیه می‌شود قبل از مراجعه به مرکز درمانی حداکثر در سه نوبت و به فاصله هر پنج دقیقه از این داروها استفاده شود.

:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
توصیه سرلشکر فیروزآبادی به مردم آمریکا
مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: مردم آمریکا شیطنت‌های سران دولت آمریکا را بشناسند و بدانند این جنگ‌افروزی‌ها برای مردم آمریکا هیچ نفعی ندارد. به گزارش نامه نیوز، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا در سخنانی با بیان این مطلب که دموکرات‌های آمریکا می‌خواهند با جنگ‌افروزی در سوریه و عراق طرح‌های شکست خورده خود طی سالهای گذشته را فعال نشان دهند و رای دهندگان آمریکا را در انتخابات فریب دهند، گفت: آنها سالها وعده پیروزی در سوریه و عراق را علیه تروریست‌ها می‌دادند ولی اکنون جنگ را به نفع تروریست‌ها فعال کرده‌اند. وی افزود: آنها در سوریه ارتش دولت و نیروهای مردمی را بمباران کردند و در عراق نیروهای مردمی اهل سنت را در جنگ باترورست‌ها کشتند و خونهای به ناحق ریخته ملت سوریه و مردم عراق را وسیله تبلیغاتی انتخاباب در آستانه ریاست‌جمهوری آمریکا قرار داده‌اند. مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: مردم آمریکا باید بدانند این خشونت‌ها و خون‌ریزی‌ها که تاکنون با هزینه کردن مالیات‌های آنها انجام می‌شد، اکنون وسیله فریب قرار گرفته است و شیطنت‌های سران دولت آمریکا را بشناسند و بدانند این جنگ‌افروزی‌ها برای مردم آمریکا هیچ نفعی ندارد و تنها به سفارس صهیونیست‌های اشغالگر فلسطین و تحریکات وهابیت سعودی انجام می‌شود و اسلام و مسلمین را هدف قرار گرفته است و به خواست خدا با پیروزی مردم منطقه و شکست ظالمان خاتمه خواهد یافت.

:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
رزمایش دریایی سعودی ها٬ بازی با دم شیر آن هم در خلیج فارس؟
تهران-ایرنا- عربستان سعودی هفته گذشته یک رزمایش دریایی در مجاورت آب های ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار کرد وهدف از آن را ارزیابی قدرت نیروی دریایی و آمادگی برای حفاظت از منافع دریایی خود در برابر تجاوزات احتمالی عنوان نمود. به گزارش ایرنا، عربستان در این رزمایش دریایی، از کشتی های جنگی، قایق های تندرو، نیروهای هوابرد، نیروهای مسلح دریایی و نیروهای امنیتی دریایی ویژه بهره برده و خبرگزاری دولتی عربستان اعلام کرد که در این رزمایش از مهمات جنگی استفاده شد. **ناوگان دریایی عربستان ناوگان دریایی عربستان شامل چند کشتی جنگی ساخت فرانسه، آمریکا و انگلیس است. این کشور حدود هفت ناوچه جنگی ساخت فرانسه مجهز به تسلیحات نظامی، جنگ الکترونیک و باند فرود بالگرد ، قایق های تندرو ساخت دهه 80 در آمریکا ، سه مین یاب دریایی و دو کشتی امداد و پشتیبانی در اختیار دارد. نیروی دریایی عربستان همچنین چند بالگرد نظامی از نوع یوروکوپتر EC565 در اختیار دارد که این بالگردها، از هواگردهای متوسط وزن و چند کاربردی به شمار می آیند. این بالگردها در سال 1984 تولید شده و وظایفی چون نبردهای هوایی-دریایی، حمایت از نیروهای غواص و تفنگدار، انجام عملیات امداد و نجات و انتقال مجروحان را برعهده دارد. یگان ویژه نیروی دریایی ارتش عربستان علاوه بر نیروهای غواص، چترباز، تک تیرانداز و نیروهای پیاده، امکاناتی مانند قایق های تندرو، پهپاد و تجهیزات دید در شب را در اختیار دارد. آمریکا پس از امضای توافق هسته ای و حتی پیش از آن به جایگاه و قدرت منطقه ای ایران ولزوم تعامل با این کشور در حل بحران های منطقه ای وبی نتیجه بودن حمایت ها از عربستان که خود یکی از حامیان تروریسم در جهان است٬ پی برده بود و این بر انزوای عربستان افزود . حال این کشور با برگزاری رزمایش در آب های خلیج فارس و در نزدیکی ایران می خواهد این پیام را به آمریکا بدهد که به تنهایی وبدون واشنگتن هم می تواند دست به ماجراجویی بزند ودر نزدیکی کنام شیر با دم آن بازی کند!. این رزمایش به دنبال ناکامی باراک اوباما در نجات عربستان با استفاده از وتوی قانون جاستا و تصویب نهایی آن در کنگره وهمچنین تاکید همیشگی رسانه های غربی و بخصوص آمریکایی بر این نکته که هم پیمانی عربستان با آمریکا برای دریافت حمایت در مقابل نفت٬ برگزار شد و ریاض تلاش کرد چنین نشان دهد که قدرت و امکانات نظامی کافی برای دفاع از خود و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در اختیار دارد وآنقدر ها هم به حمایت آمریکا نیازی ندارد. عربستان درحالی تلاش می کند با ایجاد هیاهو درباره این مانور خود را به عنوان یکی از قدرت های نظامی خاورمیانه معرفی کند که دخالت نیروهایش در بحرین ( با عنوان سپر جزیره) ویمن ( عملیات طوفان قاطعیت) به بهانه کمک به حاکمان آنها و سرکوب انقلاب مردمی هنوز کاری از پیش نبرده است. عربستان یک سال و نیم است در باتلاق تجاوز به یمن گرفتار است و به جای خاک یمن اکنون در جنوب خود در حال جنگ است. این کشور با وجود قراردادهای کلان نظامی وخرید تجهیزات از آمریکا و با وجود اینکه سال گذشته رتبه اول خرید تجهیزات نظامی را داشت٬ در برابر ارتش مردمی یمن ناتوان بود وبا وجود حمایت نظامی و مالی دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، تلفات بالای مالی و جانی در یمن متحمل شده است که این مسأله بر شدت اختلافات داخلی عربستان نیز تأثیر گذاشته و میزان نارضایتی در دربار این کشور را افزایش داده است. به نظر می رسد یکی دیگر از اهداف عربستان از اجرای این رزمایش بهبود چهره آسیب دیده ارتش این کشور در منطقه، وتحت الشعاع قرار دادن جنایت های این کشور در یمن با ایجاد موج ایران هراسی در منطقه است، چراکه سعودی ها احساس کرده اند نقش آنها در منطقه با توجه به پرونده های لبنان، سوریه، یمن و دخالت آنها در امور سیاسی عراق دچار تزلزل شده است. از این رو می توان این رزمایش را در راستای ارتقاء پرستیژ بین المللی از دست رفته سعودی ها ارزیابی کرد که مسبب اصلی آن سران سیاسی، امنیتی و نظامی این کشور هستند. پیام دیگر عربستان از این رزمایش نشان دادن اعتراض خود به حکومت ایتالیاست که اخیرا رزمایش دریایی مشترکی با ایران برگزار کرد. اما مهمترین پیام آشکار این اقدام تحریک آمیز عربستان در مجاورت آب های ایران به اعتراف کارشناسان نظامی عربی٬ به چالش کشیدن ایران و کشورهای محور مقاومت، قدرت نمایی و نشان دادن برتری نظامی خود است؛ ریاض می خواهد بگوید ما هم در خلیج فارس٬ دریای عمان و تنگه هرمز حضور داریم و با وجود اینکه درگیر جنگ یمن هستیم می توانیم از خاک خود و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در برابر حمله احتمالی ایران دفاع کنیم. از منظری دیگر، این اقدام سعودی ها نوعی بازسازی نظامی آنها در سطح مرزهای آبی محسوب می شود. آنها می خواهند علاوه بر حضور خود در خلیج فارس٬ به کشورهای دیگر بفهمانند که می توانند سطح عملیات خود را به حوزه دریایی بکشانند. هر چند سیاست ایران تا حد امکان حفظ اصل حسن همجواری و برادری میان کشورهای منطقه است اما اگر همسایه ای بخواهد در اقدام های تحریک آمیز وماجراجویانه با دم شیر بازی کند، با برخورد و مشت محکم و آهنین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبه رو خواهد شد. عربستان باید بداند که نباید پا از حریم خود فراتر گذارد ٬ سعودی ها باید بدانند که نیروهای مسلح ایران آماده پاسخگویی به هر گونه تجاوزی هستند. به طور کلی باید گفت که ریاض در سیاست خارجی و به خصوص در محور نظامی دچار خطای راهبردی شده است به گونه ای که تحرکات و عملکرد نظامی عربستان سعودی در مواجهه با کشورهای همسایه و حتی محیط اطراف یک سناریوی منفی است که وجهه بین المللی آن را مخدوش می کند. اگر رفتار عربستان را پس از بهار عربی تا کنون بررسی کنیم٬می بینیم که این کشور از هر جهت به دنبال افزایش نفوذ خود در کشورهای منطقه و حتی آسیای مرکزی است تا از این طریق بتواند به دنیا ثابت کند که رهبر جهان عرب و در مرحله بعدی رهبر جهان اسلام است. از سوی دیگر، برداشت غلط از موازنه قدرت در سطح منطقه ای توسط سعودی ها موجب شده تا عربستان بدون تفکر دست به باز کردن پرونده هایی مانند یمن بزند که امروزه شاهد هستیم پس از گذشت بیش از یک سال و نیم ٬ هیچ دستاوردی جز کشتار و به خاک و خون کشیدن شهروندان یمنی نداشته است. از جهتی دیگر باید توجه کرد که عربستان با برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس رابطه نزدیک دارد اما آنها بدون شک در برخی از پرونده ها ریاض را همراهی نخواهند کرد.

:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
کودکان هوش و ذکاوتشان را از مادرشان به ارث می‌برند

دانشمندان - مادر را مسئول به ارث رسیدن هوش و ذکاوت فرزندان می‌دانند. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که کودکان هوش خود را از مادرشان به ارث می‌برند. بر اساس گزارش ایندیپندنت، به گفته این دانشمندان پدر در به ارث رسیدن میزان هوش و ذکاوت به کودکان هیچ دخالتی ندارد. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که زنان به خاطر داشتن دو کروموزوم X احتمال بیشتری برای انتقال ژن هوش به فرزندانشان دارند. این در حالی است که مردان فقط یک کروموزوم X دارند و علاوه بر این دانشمندان اکنون بر این باورند که ژن حامل عملکردهای شناختی پیشرفته که از پدر به ارث می‌رسد ممکن است به طور خودکار غیرفعال شوند. مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از موش‌های اصلاح ژنتیک شده نشان داد که کسانی که با یک دوز اضافی از ژن مادر به دنیا آمده‌‌اند مغزی بزرگ و جسمی کوچک دارند اما این موضوع در مورد کسانی که این دوز اضافی را از پدرانشان به ارث برده‌اند بلعکس است یعنی مغزی با حجم کوچکتر و جسمی بزرگتر دارند. این موضوع یک پیوند قوی میان کودک و مادر ایجاد می‌کند و تصور می‌شود احساس امنیتی که به این واسطه در کودکان ایجاد می‌شود به آنها اجازه می‌دهد تا به کشف جهان بپردازند و در حل مشکلات اعتماد به نفس داشته باشند. علاوه بر این، به گفته محققان مادران تمایل دارند به کودکانشان در حل مشکلات کمک می‌کنند به جای اینکه آنها را راهنمایی کنند تا با استفاده از پتانسیل بلقوه خود به رفع مشکلاتشان بپردازند.

:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
بازدید فرمانده کل ارتش از تیپ ۲۲۸ زرهی خاش

 فرمانده کل ارتش از تیپ ۲۲۸ زرهی خاش بازدید کرد. به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر عطا الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از تیپ 228 زرهی خاش بازدید کرد. فرمانده کل ارتش در جریان این بازدید، از نحوه آمادگی نظامی و خدماتی تیپ 288 زرهی خاش و بهداری کوی سازمانی امام حسن مجتبی(ع) نیز بازدید به عمل آورد.

:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 17 مهر 1395
محرم



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
محرم

با آب طلا نام حسين قاب کنيد با نام حسين يادي از آب کنيد

خواهيد مه سربلند و جاويد شويد تا آخر عمر تکيه بر ارباب کنيد





فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر بر همه عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت و تعزیت باد.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
تحقیق روی علت بزرگی مغز انسان

آکاایران نتایج مطالعات یک تیم تحقیقاتی به رهبری دانشمندان رشته کامپیوتر دانشگاه کاردیف، حاکی از آن است که افزایش سریع اندازه مغز انسان در دو میلیون سال اخیر، بر اساس تمایلات یک فرد برای همکاری با دیگران، نسبت به شهرت و اعتباری که انجام آن کار برایش در پی دارد، صورت می گرفته است.


بزرگی مغز انسان, علت بزرگی مغز انسان, بزرگی مغز, علت بزرگی مغز, دلیل بزرگی مغز انسان, نحوه بزرگی مغز انسان, دلایل بزرگی مغز انسان, آشنایی با مغز انسان, درباره مغز انسان, مقایسه مغز انسان با شامپانزه ها, اندازه مغز انسان, بزرگ شدن اندازه مغز, علت بزرگ شدن مغز, بزرگ شدن اندازه مغز

آکاایران: تحقیق روی علت بزرگی مغز انسان


به گزارش آکاایران نسبت وزن مغز به بدن در انسان، خیلی بیشتر است



در مطالعه ای منتشر شده در مجله “گزارشات علمی”، تیم تحقیقاتی با حضور روانشناس تکاملی “پروفسور رابین دونبار از دانشگاه آکسفورد”، به طور مشخص دریافت که تکامل یا فرگشت مغز در افرادی سریع تر و بیشتر صورت می گیرد که تمایل بیشتری به همکاری با افراد در سطح خود یا موفق تر از خودشان، نشان می دهند. پایه گذار اصلی این مطالعه، پروفسور راجر ویتاکر از دانشگاه انفورماتیک کاردیف خاطر نشان کرد: نتایج حاکی از آن است که تکامل همکاری میان انسان ها، که کلیدی برای زندگی سعادتمند محسوب می شود، ذاتاً به مقایسه اجتماعی مربوط است – قضاوت در مورد دیگران و تصمیم گیری برای اینکه دائماً می خواهیم به دیگران کمک کنیم یا نه.
نشان دادیم که در گذر زمان، فرگشت مغز در افرادی سریع تر رخ می دهد، که از استراتیژی هایی برای کمک به افراد در سطح خود یا موفق تر از خود استفاده می کنند. این تیم در مطالعه شان از شبیه سازی کامپیوتری برای انجام صد ها هزار شبیه سازی، یا “بازی بخشش” استفاده کردند، تا بتوانند سختی استفاده از روشهای تصمیم گیری را در انسان های معمولی کاهش دهند؛ تا از این راه، بفهمند چرا بعضی از انواع رفتار های میان انسان ها، در گذر زمان تقویت می شوند.
در هر دور از “بازی بخشش”، دو بازیکن شبیه سازی شده، از جمعیت به صورت تصادفی انتخاب شدند. سپس، بازیکن اول، با توجه به شهرت و مقامی که انجام آن کار برایش در پی می داشت، باید تصمیم می گرفت که آیا می خواهد به بازیکن دیگر چیزی ببخشد و اهداء کند، یا نه. اگر بازیکن تصمیم می گرفت چیزی اهداء کند، خسارت می دید و دریافت کننده سود می برد. در مرحله بعد، میزان شهرت هر بازیکن نسبت به کاری که انجام داده بود، بروز رسانی می شد و بعد بازی دیگری شروع می شد.



امر قضاوت دیگران، احتمالاً به بزرگ شدن اندازه مغز انسان کمک کرده است



در مقایسه با گونه های دیگر (مثل نزدیک ترین خویشاوند ما “شامپانزه ها”)، نسبت وزن مغز به بدن در انسان، خیلی بیشتر است. انسان ها همچنین بزرگ ترین قشر مخ را در بین پستانداران دارند؛ که اندازه آن نیز، بسته به اندازه مغز آنهاست. این منطقه، از نیمکره های مغز محافظت می کند که خود، مسئولیت های سنگین تری مثل حافظه، تفکر و ارتباظات ما را دارد. تیم تحقیقاتی نتیجه گرفت که قضاوت کردن در مورد دیگران برای کمک کردن یا نکردن آنها، تأثیر بسزایی در بقای نسل داشته است. همچنین نتیجه گیری کرد که امر قضاوت مداوم انسان ها، به قدر کافی کار سختی برای افزایش بزرگی مغز انسان ها در عصر انسان بوده است.
پروفسور رابین دونبار، که قبلاً فرضیه “مغز اجتماعی” را داده بود، گفت: طبق فرضیه “مغز اجتماعی”، اندازه مغز انسان که بطور نامتناسبی بزرگ است، نتیجه حضور او در گروه های اجتماعی بزرگ و پیچیده است. تحقیق جدید ما، درستی این فرضیه را مستحکم تر می کند، و بینش جدیدی نسبت به نقش مفید همکاری در کنترل فرگشت مغز ارائه می دهد. و به نوعی نتیجه گرفت که امر قضاوت دیگران، احتمالاً به بزرگ شدن اندازه مغز انسان کمک کرده است.
طبق گفته تیم، این تحقیق همچنین می تواند تأثیر بسزایی بعداً در مهندسی داشته باشد؛ مخصوصاً در موقعیت هایی که ماشین های هوشمند و خودکار، باید تصمیم بگیرند چه مقدار مهربانی و بخشش، در تعامل های لحظه ای، از خود نشان دهند. پروفسور ویتاکر گفت: مدل هایی که می توانیم استفاده کنیم، به صورت الگوریتم های کوتاهی با نام “فرایند های کاوشی” نمایش داده می شوند؛ که به دستگاه این اجازه را می دهند درباره ی همکاری کردن یا نکردن، سریعاً تصمیم بگیرد. تکنولوژی های خودکار جدید، مثل شبکه های بی سیم توزیع شده یا ماشین های بی سرنشین، مجبورند خودشان رفتار خود را مدیریت کنند، و در همین هنگام، با یکدیگر در محیط اطرافشان همکاری کنند.



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
جلوگیری از هک شدن تلگرام با روشی ساده

آکاایران: شرکت تلگرام برای افزایش امنیت محیط این شبکه پیام رسان کاربران را به استفاده از کلمه عبور علاوه بر وارد کردن کد ارسالی از طریق سامانه اس ام اس توصیه کرد.
هک شدن تلگرام

به گزارش آکاایران: بعداز انتشار خبر هک شدن ۱۵ میلیون شماره تلفن کاربر ایرانی در شبکه تلگرام، کارشناسان امنیتی گفتند: علت آن به ضعف تلگرام در استفاده از پیام های متنی SMS به هنگام فعال شدن یک وسیله جدید به این سامانه بر می گردد.

یعنی زمانیکه کاربر می خواهد تلگرام را بر روی گوشی جدید خود نصب کند، این شرکت با فرستان کد از طریق سامانه SMS فرآیند اجازه کاربر به تلگرام را می دهد که کد ارسال شده می تواند برای هکرها هم به اشتراک گذاشته شود.
بر همین اساس، کارشناسان شرکت تلگرام به کاربران توصیه کردند برای بالا بردن ضریب امنیتی فضای شبکه تلگرام می توانند از کلمه عبور اضافی استفاده کنند.

در واقع با رفتن به قسمت تنظیمات و (مرحله دوم تایید) Privacy and Security – 2-Step Verification می توان امنیت تلگرام خود را ارتقاء داد. در این قسمت از کاربر علاوه بر کد SMS یک کلمه عبور هم برای ورود به تلگرام درخواست می شود که در این صورت دیگر هکرها به کلمه عبور اضافی کاربر برای ورود به صفحه تلگرام او دسترسی نخواهند داشت.



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
اخطار به هواپیماهای رژیم صهیونیستی روی باند فرودگاه خودشان

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص):
اخطار به هواپیماهای رژیم صهیونیستی روی باند فرودگاه خودشان
خبرگزاری میزان- فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اشراف اطلاعاتی ایران گفت: امروز با اشراف اطلاعاتی به هواپیماهای رژیم صهیونیستی روی باند فرودگاه خودشان به آنها اخطار داده می‌شود.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سرتیپ فرزاد اسماعیلی در جمع مردم شهرستان لاهیجان با اشاره به اشراف اطلاعاتی ایران گفت: امروز با اشراف اطلاعاتی به هواپیماهای رژیم صهیونیستی روی باند فرودگاه خودشان به آنها اخطار داده می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به ساخت سامانه «یاور 373» ادامه داد: برد این سامانه 5/1برابر اس 300 بوده و باور ساخت این تکنولوژی برای دشمن غیرممکن است که با این سامانه می‌خواستیم ثابت کنیم که کمر اطلاعاتی دشمن و استکبار را شکستیم.

وی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: امروز فرهنگ غربی‌ها در فیلم‌های آنها وجود دارد و تهاجم فرهنگی به خونریزی کاری ندارد برای اینکه به جغرافیای کشور حمله نمی‌کنند و افکارانسان ها را مورد حمله قرار می‌دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دشمن عرصه فرهنگی را مورد تهاجم قرار می‌دهد، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی از تحریم فرهنگی آغاز نشده یعنی ابتدا جمهوری اسلامی تحریم فرهنگی نشد که بعد تهاجم فرهنگی شود و از آنجا که نمی‌توانند ما را تحریم فرهنگی کنند به‌ راحتی تهاجم فرهنگی می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) کشور را بدون مشکل فرهنگی دانست و ادامه داد: مشکل فرهنگی نداریم چون شهدا، جانبازان و رهبری را داریم.

وی اضافه کرد: مشکل فرهنگی نداریم اما تهاجم فرهنگی داریم و دشمن بدون تحریم تهاجم می‌کند و خاکریزی نیز وجود ندارد زیرا خاکریز خود را روی پشت بام‌ها و موبایل‌های ما کار گذاشته‌ است.

امیراسماعیلی جهاد فرهنگی را نسبت به جهاد اقتصادی اولویت‌دار خواند و گفت: هفت سال پیش آمریکا 11 راهبرد اطلاعاتی برای ادامه سلطه استکباری در جهان نوشت که 9 راهبرد مربوط به جمهوری اسلامی ایران بود .

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه در عرصه فرهنگی و اقتصادی نیز کمر دشمن را می‌شکنیم، افزود: امروز دشمن می‌خواهد به بهانه برجام از درون مراکز نظامی ما دیدن کند . وی خطاب به دشمن گفت: شما غلط می‌کنید که داخل مراکز نظامی ما را ببینید.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این عطش دشمن در شناسایی نشان می‌دهد که اشراف اطلاعاتی ندارد، یادآور شد: دشمن به مرزهای جغرافیایی حمله نمی‌کند بلکه داخل کشور را بمباران می‌کند.

وی به بمباران داخل یمن اشاره کرد و ادامه داد: در طول 13 یا 14 ماه مرزهای یمن بمباران نشد بلکه داخل یمن و پایتخت آن بمباران شد تا زیر ساخت‌ها را برای پایین آوردن تحمل مردم نابود کنند.

این مقام مسؤول از وجود 40 پایگاه فعال در کشورهای اطراف ایران خبر داد و اظهار کرد: ما نیز به تمام پروازهای آنها اخطار می‌دهیم که بدانند 3 هزار و 700 نقطه رصد می‌شود.

وی یادآور شد: امروز پرواز هواپیمای رژیم صهیونیستی را در فرودگاه فلسطین می‌بینیم و اگر اجازه داشته باشیم می‌توانیم به او اخطار دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه از روی باند فرودگاه ، نفس دشمن را احساس می‌کنیم، افزود: در انتظار فرمان حضرت آقا هستیم تا دشمن را در آهن پاره‌های خودشان مدفون کنیم .

اسماعیلی با اشاره به اینکه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران به طور کامل اشراف اطلاعاتی دارد، خاطرنشان کرد: ریگی در حالی روی مرزها دستگیر شد که صدها کیلومتر آن طرف‌تر پدافند هوایی وی را رصد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز می‌توانیم پهپاد جاسوسی دشمن را حتی در کویر بر زمین بزنیم به طوری که نتواند پرواز کند، خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ پهپاد دشمنی در کشور ما پرواز کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه کوچک‌ترین دست‌درازی دشمن به مرزهای ایران رصد می‌شود، متذکر شد: نیروهای مسلح ایران در صورت مشاهده کوچک‌ترین تجاوز به مرز کشور متجاوزان را در آهن‌پاره‌های خود مدفون می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
ایران چگونه جزو ۴ قدرت پهپادی جهان شد؟

ایران چگونه جزو ۴ قدرت پهپادی جهان شد؟

گزارش ویدئویی تسنیم درباره نحوه دستیابی ایران به فناوری طراحی و تولید پهپاد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، گزارش ویدئویی "ایران چگونه جزو 4 قدرت پهپادی جهان شد؟" با موضوع چگونگی دستیابی ایرانی به فناوری طراحی، تولید و به‌کارگیری پهپادهای شناسایی و رزمی منتشر شد.

اولین نمونه از پهپادهای ایرانی در سال 62 و در دوران دفاع مقدس به‌همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنابر نیاز جبهه‌های جنگ برای شناسایی هوایی و گرفتن عکس‌های دقیق از مواضع دشمن بعثی، طراحی و تولید شد.

اولین پهپادهای شناسایی مجهز به دوربین‌های عکاسی به تیم‌هایی اطلاعات سپاه تحویل داده شد و سپس، پهپادهای رزمی مسلح به موشک‌های آرپی‌جی7 نیز طراحی و به یگان‌های رزمی سپاه تحویل شدند.

این پهپادها به‌همت جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان و با پشتیبانی و حمایت سپاه پاسداران تولید شدند و در سال‌های بعد با افزایش حمایت‌ها، پهپادها دارای پیشرفت‌های شگرفی شده و طراحی پهپادهای پیشرفته‌تر در دستور کار قرار گرفت.

حالا با گذشت بیش از 30 سال از آن روزها، جمهوری اسلامی ایران یکی از برترین طراحان و تولیدکنندگان انواع پهپادهای رزمی و شناسایی در سطح جهان است به‌طوری که، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه دو روز پیش در جریان رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی با نام "صاعقه"، ایران را چهارمین قدرت پهپادی جهان معرفی کرده بود. (لینک)

سردار حاجی‌زاده گفته بود: ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی‌ها هم‌تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهانکار و بمب‌افکن‌ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی‌ها در تلاش هستند در این بخش همتراز ما شوند.


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌اکنون با در اختیار داشتن پهپادهای مدرنی مانند شاهد 129 (در چند مدل)، صاعقه، سیمرغ، انواع پهپادهای ابابیل و مهاجر و. . .، یگان قدرتمندی در حوزه پهپادی در اختیار دارد و علاوه بر این، با به اسارت درآوردن پهپادهای پیشرفته‌ای همچون پهپاد MQ-1C ،RQ-170 ،RQ-7 و. . . فناوری بالایی در نفوذ به سامانه‌های هدایت و ناوبری پهپادهای روز جهان به دست آورده است.

علاوه بر این، وزارت دفاع نیز با تولید انواع پهپادهای دیگر از جمله فطرس، حماسه و. . . نیز، تولید کننده پهپادهای پیشرفته نظامی است.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
حضور فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش



 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح چهارشنبه در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری حضور یافتند.
رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر لزوم آمادگی‌های روزافزون «ایمانی و اعتقادی»، «علمی و فنی» و «سازمانی و انضباطی» نیروهای مسلح و انتقال تجربیات گران‌بهای دفاع مقدس به نیروهای جوان، تأکید کردند: امروز ملت ایران به‌دلیل پافشاری بر اسلام، استقلال، ارزش‌های والای خود و اعتقاد به حاکمیت دین خدا، با جبهه‌ی وسیعی از دشمنان مواجه است و نیروهای مسلح باید همواره آماده‌ی ایفای نقش خود -در صورت نیاز- باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیروهای جوان، مؤمن و کارآمد را ثروت بزرگ و واقعی کشور خواندند و با اشاره به دوران دفاع مقدس گفتند: دوران دفاع مقدس، آزمونی دشوار بود که در آن، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار، و کارهای برجسته و درخشانی به‌دست نیروهای ارتش انجام شد.
ایشان یکی از اقدامات ضروری در دانشگاه‌های نیروهای مسلح را آشنایی با دوران دفاع مقدس و تبیین آن شرایط برای نیروهای جوان دانستند و افزودند: جنگ تحمیلی هشت‌ساله درواقع یک جنگ بین‌المللی و تهاجم همه‌جانبه‌ی قدرت‌های بزرگ و دنباله‌روهای جهانی و منطقه‌ای آنها به مرزها، هویت، ارزش‌ها، نظام اسلامی و انقلاب ملت ایران بود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این قیامت کبرا و معرکه‌ی عظیم، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح با اتکا به نیروی ایمان و مقاومت و اعتماد به خدا و متکی به روح‌الله، قیامِ لله کردند و توانستند بر همه‌ی قدرت‌ها غلبه کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش گفتند: نسل گذشته‌ی شما چنین نسل پرافتخاری بود و اکنون شما جوانان میراث‌بَر آنها هستید.
ایشان با تجلیل از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها و مجاهدت‌های سرداران و امیران ارتش همچون صیادها و بابایی‌ها، خاطرنشان کردند: امروز همه‌ی دنیا اعم از دوست و دشمن، بر زبان و در دل خود به عظمت، هوشمندی، شجاعت و اقتدار ملت ایران و نظام اسلامی معترف هستند.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از فرماندهان ارتش و فرماندهان دانشگاه‌های ارتش، در پایان سخنان خود تأکید کردند: به لطف و توفیق الهی، فردای کشور به‌مراتب بهتر و درخشان‌تر از امروز آن خواهد بود.
در ابتدای این مراسم، رهبر انقلاب اسلامی با حضور در یادمان شهدا، به شهیدان سرافراز، ادای احترام و با قرائت فاتحه علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت کردند.
فرمانده کل قوا، سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
در این مراسم، یک روحانی نمونه، یک ایثارگر نمونه، سه تن از فرماندهان، دو تن از اساتید و پژوهشگران و شش نفر از دانش‌آموختگان نمونه‌ی دانشگاه‌های ارتش، هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند. همچنین فرمانده دانشگاه شهید ستاری، دانشنامه‌ی دانش‌آموختگان دانشگاه را اخذ کرد و نماینده‌ی دانش‌آموختگان و نماینده‌ی دانشجویان دانشگاه شهید ستاری نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.
قرائت سوگندنامه‌ی دانشجویان جدید، اجرای سرود دسته‌جمعی و رزمایش میدانی «مدافعان حریم ولایت» از دیگر برنامه‌های مراسم امروز بود.
در این مراسم همچنین امیر سرلشکر عطاءالله صالحی -فرمانده کل ارتش- با تأکید بر آمادگی ارتش، خاطرنشان کرد: ارتش انقلابی ملت ایران بر تهدیدات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و توطئه‌های انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌خوبی اشراف دارد و آماده‌ی پاسخگویی و دفع هرگونه تجاوز و تهدید دشمن در دورتر از مرزها هستیم.
امیر سرتیپ دوم هادیان -فرمانده دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری- نیز گزارشی از روند تحصیلی و آموزش‌های تخصصی، علمی و برنامه‌های تربیتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش بیان کرد.
در ادامه‌ی مراسم، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
جدیدترین پهپاد ایرانی رونمایی شد/ «صاعقه» همپای پهپادهای آمریکایی

جدیدترین پهپاد ایرانی رونمایی شد/ «صاعقه» همپای پهپادهای آمریکایی
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، پهپاد «صاعقه» را جدیدترین پهپاد رزمی ایران در سری سیمرغ اعلام کرد و گفت: در زمینه پهپاد پنهان کار و بمب‌افکن، آمریکایی‌ها هم‌تراز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در مراسم بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی این نیرو اظهار داشت: در ۲۸ سال پیش که جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران پایان یافت، جهاد دیگری آغاز شد، جهاد در حوزه تحقیقات و تولید تسلیحات که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، نبود آن برای ما آزاردهنده بود و در واقع به واسطه فقدان سامانه ها و تجهیزات دفاعی خسارت ها و شهدای فراوانی دادیم.

وی افزود: مجاهدت‌ها و تلاش‌های ۲۸ ساله، امروز ما را به نقطه ای از اقتدار و توانمندی های دفاعی رسانده است که در صدد هواپیماهای بدون سرنشین در تراز کشورهای اول جهان هستیم و در برخی از بخش‌های مرتبط، با ترکیب هنر تاکتیک و هنر طراحان، محصولاتی تولید کرده‌ایم که کارایی آنها از محصولات و روش های دشمنان به مراتب برتر است.

سردار حاجی زاده در تبیین مزیت ها و سطح کارایی تولیدات دفاعی کشور به ویژه در نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: امروز ما هم فناوری داریم و هم هنرمان در زمینه بکارگیری مهارت ها و روش ها به گونه ای است که کارایی سلاح های دفاعی تولید شده توسط ما را متمایز کرده است. ما در قبال حمله دشمن یک مقاومت و یا حرکت ناقص برای دفع حمله انجام نداده‌ایم، بلکه حمله را با ضد حمله جواب داده ایم. یعنی آنچه را که به عنوان تهدید آزاردهنده بوده است، به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت: ما امروز سامانه ها و تجهیزاتی بهتر از مدل های آمریکایی ساخته ایم و این هزینه های است که آمریکایی ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته‌اند. توانسته‌ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم و ان‌شاءالله که ملت ایران روزی را شاهد خواهند بود که قدرتی معادل موشکی در بخش هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند.

وی در تشریح ابعاد اهمیت هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ های امروز بیان داشت: امروز هواپیماهای بدون سرنشین مأموریت های متنوعی دارند. در حوزه های پدافند، رادار، موشک و دریا هرگونه تسلیحاتی که نام ببرید، یک مأموریت منحصر به فردی دارند و تنها ابزاری که در همه این حوزه ها و حتی بیشتر از آن می‌تواند ایفای نقش و مأموریت کند، پهپاد است.

سردار حاجی زاده افزود: پهپاد هم در حوزه تولید اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندی و هم در حوزه رزم تهاجمی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و بر اساس همین قابلیت‌ها است که کشورهای غربی سرمایه‌گذاری سنگین و هنگفتی را در تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما امروز در حوزه پهپاد صاحب ایده، فناوری و صنعت هستیم و با ترکیب آن با روش‌های جنگ نامتقارن، طراحی و تولید آن را بر اساس ایده‌های عملیاتی و روش های خاص و انحصاری خود انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی ها هم تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب‌افکن‌ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی ها در تلاش هستند در این بخش همطراز ما شوند.

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به خطوط تولید پهپاد بمب افکن های خانواده سیمرغ، «صاعقه» را به عنوان جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی، دستاورد نهراسیدن از تهدیدها دانست و گفت: این پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دوردست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جدیدترین پهپاد ایران است.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: «صاعقه» جدیدترین پهپاد ایران در سری سیمرغ است و بعد از این هم قرار نیست متوقف شویم، کار دفاع از کشور مانند دوچرخه‌سواری است که اگر بایستیم خواهیم افتاد. دشمن در مسیر دشمنی به پیش می رود و ما هم باید برای تقویت بنیه خود برای دفاع برابر دشمن، مسیر خود را ادامه بدهیم.

وی تولید پهپاد RQ ۱۷۰ آمریکایی یا همان «سیمرغ» را نقطه حیرت و عصبانیت آمریکایی ها دانست و افزود: سیمرغ ایرانی بحمدالله در مقیاس و اندازه های مختلف برای انجام ماموریت‌های متنوع تولید شده است، ادامه تولید این پهپاد راهبردی و بومی را بر اساس ایده های عملیاتی و متناسب با نیازهای خود سفارش می‌دهیم و عزیزان در بخش تحقیقات و تولید با سرعت غیرقابل باور به آن پاسخ می‌دهند.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه این محل، نمایشگاه کوچکی از پهپادها بوده و شهر پهپادهای نیروی هوافضای سپاه در جای دیگر است و گفت: این نمایشگاه، تنها در پی آن بوده است که نشان دهیم چگونه توانسته ایم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. در حقیقت می‌خواستیم یک الگو و مدل را به سایر بخش های کشور ارائه کنیم و بگوییم همانطور که جنگ ۸ ساله یک تهدید بزرگ بود، در انتها تبدیل به یک فرصت و برکت برای حوزه دفاعی کشور شد.

سردار حاجی زاده تأکید کرد: سپاه، ارتش و مجموعه نیروهای مسلح و عزیزان وزارت دفاع به خوبی مشق تبدیل تهدید به فرصت را یاد گرفته‌اند و این مشق و نسخه که حاصل ایمان و اتکال به یاری خداوند و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری است، می‌تواند الگوی سایر حوزه ها و بخش های کشور قرار بگیرد.

وی در پایان در بیان میزان و چگونگی اقتدار دفاعی کشور گفت: قدرت ایران را ما نباید بگوییم، آنچه امروز دارید می بینید، مردم عزیزمان لمس می‌کنند. امنیت امروز نتیجه قدرت ایران است، لمس کردنی به گفتن ما نیست. در واقع آن چیزی که دیگران از بیرون مرزها می گویند و آنچه در داخل از نزدیک حس می کنیم، این نتیجه همین قدرت است که به فضل خداوند محفوظ خواهد ماند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 12 مهر 1395
4 آنتی بیوتیک طبیعی فوق العاده

هنگامی که به یک عفونت باکتریایی مبتلا می شویم، تعداد اندکی از ما استفاده از گیاهان دارویی را مد نظر قرار می دهند. اما با توجه به تاثیرگذاری آنها در درمان طیف گسترده ای از عفونت ها شاید بهتر باشد از گیاهانی که دارای خاصیت دارویی هستند هر چه بیشتر استفاده کنیم

چهار نمونه از بهترین گیاهان دارویی ضد باکتری:
سیر
سیر به واسطه آثار گسترده ضد باکتری خود شناخته شده است. طی یک مطالعه، پژوهشگران ارزش آبگوشت سیر و توانایی آن در مبارزه با عفونت ئی کولای را ارزیابی کردند. آنها دریافتند هرچه میزان سیر بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن در کشتن باکتری ئی کولای نیز افزایش می یابد.
بابونه آلمانی
کامیشن ئی (Commission E)، یک سازمان دولتی آلمانی، استفاده از بابونه آلمانی به عنوان یک درمان پوستی و مبارزه با باکتری، و همچنین یک چای یا مکمل برای کاهش دردهای معده را تایید کرده است. پژوهشگران فعالیت ضد میکروبی عصاره بابونه آلمانی در برابر قارچ کاندیدا آلبیکنس و باکتری انتروکوک فکالیس را ارزیابی کردند. کاندیدا آلبیکنس یک بیماری قارچی شایع (گاهی اوقات با دقت کم به عفونتی مخمری ارجاع داده می شود) شناخته شده و انتروکوک فکالیس یک عفونت مقاوم در برابر آنتی بیوتیک است که اغلب زندگی فرد را در معرض خطر قرار می دهد. عصاره قوی بابونه می تواند به از بین بردن هر دو این میکروب ها کمک کند. این مطالعه می تواند به توضیح شهرت بابونه آلمانی در درمان آبسه های دندان و التهاب لثه کمک کند.
زنجبیل
مطالعات مختلف و روزافزون به قدرت زنجبیل در برابر باکتری ها و ویروس ها اشاره دارند که حتی در مواردی که داروهای آنتی بیوتیک با شکست مواجه شده اند، زنجبیل سربلند از آزمایش ها خارج شده است. در مطالعه ای که در نشریه پزشکی تغذیه منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که زنجبیل توانایی بالایی برای مهار باکتری دارد. از آنجایی که با روند نگران کننده مقاومت ابرباکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مواجه هستیم، این قبیل اخبار بسیار مهم محسوب می شوند.
ارگانو یا پونه کوهی
ارگانو به لطف ترکیبات خود به نام های کارواکرول و اسید رزمارینیک، گیاهی با قدرت ضد عفونی کنندگی بالا است. برخلاف داروهای آنتی بیوتیک که فقط برای باکتری های مضر کارایی دارند، این ترکیبات در ارگانو برای مبارزه با باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و حتی انگل ها مانند کرم ها کارایی دارند و آن را به ضد عفونی کننده ای همه فن حربف در قالب دارویی طبیعی تبدیل می کنند.
پژوهش های صورت گرفته تاثیرگذاری ارگانو در برابر کلبسیلا اکسی‌توکا و کلبسیلا پنومونیه را نشان داده اند. این باکتری ها می توانند روی پوست، زخم ها، گلو، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری و به ویژه ریه ها ساکن شده و از این رو، ارگانو یک گزینه بالقوه خوب در طیف گسترده ای از شرایط عفونی است. همچنین، اثربخشی ارگانو در برابر عفونت های استرپتوکوکی مقاوم به آنتی بیوتیک که به واسطه ایجاد گلو درد شناخته شده اند، نشان داده شده است.



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 10 مهر 1395
یک عادت 30 ثانیه ای که زندگی تان را تغییر می دهد!

مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند اما می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید. دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند.

یک عادت 30 ثانیه ای که زندگی تان را تغییر می دهد!

شاید برایتان جالب باشد وقتی بدانید که مدیران برخی از بزرگترین برندهای دنیا در زمینه های مختلف، صبح اول وقت یک لیوان آب را به چای یا قهوه ترجیح می دهند. حتی برخی از آنها چند قطره آب لیموی تازه را هم در لیوان خود می ریزند و صبحشان را با این نوشیدنی شروع می کنند. به نظر شما چرا آنها ترجیح می دهند به جای قهوه، نسکافه یا چای با یک لیوان آب روزشان را آغاز کنند. خب در ادامه دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند.

آب به بدن شما بازمی گردد

6 تا 8 ساعت خواب شبانه زمان بسیار زیادی برای آب نخوردن است. بنابراین نوشیدن یک تا دو لیوان آب بلافاصله بعد از بیدار شدن وظیفه آب رسانی به بدن شما را در بهترین حالت ممکن انجام می دهد. اگر چه بیشتر مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند که خب البته هر دو از منابع آنتی اکسیدان هستند و به هر حال به بدن آب رسانی می کنند اما شما همچنان می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید و آنها را برای باقی ساعات روز بگذارید.

اول صبحی حسابی هوشیار می شوید

یکی از بزرگترین نشانه های بی انرژی و کرخت بودن کم شدن آب بدن است. از آنجایی که آب به نظم و علکرد مغز کمک بسزایی می کند ، پس می تواند در تنظیم حالت روحی افراد هم تاثیر گذار باشد.
بعد از ساعت های طولانی که نه چیزی خورده و نه چیزی نوشیده اید ، هر آنچه که میل کنید می تواند به منزله شوکی به بدن شما باشد. اگر این شوک یک لیوان آب باشد ، کارکرد همین یک لیوان آب در بدن شما سبب می شود هم انرژی بیشتری بگیرید و هم اینکه هوشیارتر شوید.

سوخت رسانی به مغز

وقتی پای فعالیت های روزانه وسط است ، آب رسانی به بدن از ضروریات خواهد بود. مغز انسان از 73 درصد آب تشکیل شده است. بنابراین آب رسانی به بدن بخصوص برای فعالیت مطلوب مغز از ضروریاتی است که نباید هرگز آن را دست کم بگیرید. هر چند همین آبرسانی هم یک پروسه بلند مدت روزانه است اما آغاز کردن روز با یک لیوان آن فعالیت روزمره بدن شما را در جهت درستی هدایت می کند.
یادتان باشد آنچه که صبح هنگام انجام می دهید روز شما را می سازد بنابراین اگر کرخت و بی انرژی باشید طبیعی است که روی همه فعالیت های روزمره تان تاثیر بگذارد.

جنگ تمام عیار با بیماری ها

وقتی شما خواب هستید بدنتان در حال ریکاوری و در واقع بازسازی خود است. در این دوره زمانی سیستم ایمنی بدن شما به شدت مشغول رها شدن از شر سموم است. با نوشیدن آب کافی شما به این پروسه سرعت می دهید و سریعتر سموم را از بدنتان بیرون می رانید.
گذشته از مغز در قسمت های عمده ای از سایر اعضای مهم بدن مانند قلب ، کلیه ها و ریه ها آب وجود دارد. بنابراین موضوع خیلی ساده است. برای سالم ماندن نوشیدن آب به مقدار کافی از ضروریات است.

وقتی سوخت و ساز بدن زیاد می شود

سوخت وساز کربوهیدارت ها و پروتئین های ضروری که شما میل می کنید از طریق آب موجود در بدن شما اتفاق می افتد. بنابراین وقتی شما آب کافی به بدن خود می رسانید ، متابولیسم شما به طور کامل فعال می شود و به زبان ساده تر اینکه سوخت و ساز بدنتان بیشتر می شود که همین مسئله می تواند به لاغر شدن هم کمک کند.
بنابراین وقتی بدن ما به اندازه کافی آب دریافت نکند ممکن است تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیریم ؛ اتفاقی که باعث می شود بیشتر بخوریم و بیشتر خوردن هم مترادف با اضافه وزن است.



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 10 مهر 1395
برای داشتن خواب آرام این 4 خوراکی را نخورید
محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن چیزبرگر، شکلات تلخ، ادویه تند و گوشت قرمز در پایان شب می‌تواند اختلالات خواب را باعث شود.
به گزارش مشرق، خواب آرام در هنگام شب از مهم‌ترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که شما را برای یک روز پرمشغله آماده می‌کند. ولی چطور می‌توان داشتن یک خواب آرام را در هنگام شب تضمین کرد؟
 
توجه داشته باشید بین خواب آرام شبانه و خواب نه‌چندان عمیق کوتاه تفاوت فراوان وجود دارد. مطالعات علمی نشان داده است که نداشتن خواب آرام و عمیق می‌تواند افزایش وزن، فشار خون بالا و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی را باعث شود.
 
در مجموع خواب آرام شبانه که چندان مهم به نظر نمی‌رسد، می‌تواند روی بخش‌های مختلف زندگی انسان تاثیر بگذارد و اگر می‌خواهید چنین خوابی را تجربه کنید، بهتر از پیش از خوابیدن چهار خوراکی زیر را نخورید:
 
چیزبرگر
 
چیزبرگر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و با این وجود می‌تواند روی کیفیت خواب تاثیر عمیق برجا بگذارد. چربی‌های موجود در چیزبرگر معده را تحریک می‌کنند تا اسید بیشتری ترشح کند. این اتفاق سوزش معده را به دنبال دارد
 
شکلات تلخ
 
علاقمندان به خوراکی‌های شیرین توجه داشته باشند که شکلات تلخ می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شود. شکلات تلخ حجم قابل ملاحظه‌ای از کافئین را در خود جا داده است و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت یک مربع کوچک از این نوع شکلات 20 میلی‌گرم کافئین را شامل می‌شود. این حجم از کافئین می‌تواند افزایش ضربان قلب و ناآرامی را باعث شود
 
ادویه تند
 
محققان استرالیایی در بررسی جدید خود متوجه شدند افراد جوانی که در پایان شب سس فلفلی و خردل را همراه با غذای خود میل می‌کنند، نسبت به دیگر افراد هنگام خوابیدن اختلالات بیشتری را پیش‌ روی خود می‌بینند. این افراد نمی‌توانند خواب عمیق را تجربه کنند و مطالعه جدید نشان داده است که ادویه‌های تند سوزش قلب را نیز در آنها باعث می‌شود
 
گوشت قرمز یا پروتئین
 
گوشت قرمز حجم قابل ملاحظه‌ای از پروتئین را شامل می‌شود و توجه داشته باشید هر نوع از پروتئین که مصرف می کنیم می‌تواند سیستم گوارشی ما را به شدت درگیر کند. پروتئین‌ها در 50 درصد موارد زمانی که خواب هستیم باعث می‌شوند معده ما همچنان درگیر باشد. بنابراین توصیه می‌شود پایان شب پروتئین مصرف نشود


:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 10 مهر 1395
تفاوت درس خواندن دخترها و پسرها

 

تفاوت درس خواندن دخترها و پسرها

دخترها:

بعضي از اونا واقعاً مي خونند وقتي ميرن سر کتاب تا يکي دو ساعت ديگه کلشونو از کتاب بر نمي دارند . عادت دارند زير مطالب کتاب خط بکشند که بعدا بخونند

بعضي هاشون هم که مثلا درس مي خونند کتاب جلوشونه چشمشون هم روي کتابه ولي حواسشون يه جاي ديگست ...

يه عده اي هم هستندکه به بهونه اينکه مشکل دارن زنگ ميزنند خونه دوستشونو دوستشون هم از خدا خواسته حدود يک ساعت و اندي به طوري که اشک و دود تلفن در مياد !!

 

 

و اما پسر ها:

يا درس نمي خونند يا وقتي مي خواند بخونند بايد حسش بياد. وقتي حسش مياد که شب امتحانه... يه کم که درس خوندند يه موردي پيش مياد و بهش خيره مي شوند و به يه چيزي فکر مي کنند بعد انگار که درس خوندند بلند ميشند ميرن استراحت مي کنند بعد از يک ساعت استراحت دوباره ميرند ميشينند فکر مي کنند . وقتي فکرشون تموم شد کتاب را ورق ميزنند يه کم براندازش ميکنند وزنش مي کنند استخاره مي کنند براي خودشون تقسيمش مي کنند ميگند تا ساعت فلان اينقدر مي خونم تا ساعت فلان اينقدر بعد ميرن استراحت کنند . حين استراحت حسشون تموم ميشه حال ندارند برند بخونند ولي چون مي دونند فردا امتحان دارند پا ميشند ميرند سر کتابشون.

همينجور که مي خونند هيچي حاليشون نيست چون جاي ديگه فکر مي کنند(لازم به ذکر است که هيچ وقت در هيچ موقعيتي فکر نمي کنند فقط موقع درس خوندن فکرشون مياد) بعد از نيم ساعت دوباره ميرن استراحت، بعد سه ربع استراحت مي بينند خيلي دير شده .دوباره ميرنند درس بخونند اين بار مي خونند يه چيزايي هم ياد ميگيرند ولي چيزايي که ياد نمي گيرند را ميذارند که فردا از دوستاش بپرسند يه کم به معلمشون فحش ميدند مي گند اينارو درس نداده . خلاصه آخرش نميرسند کتاب را تموم کنند فردا ميرند ميبينند که دوستاشون يه چيزايي مي گند که تا حالا به گوششون نخورده بعد اعصابشون خرد ميشه اونايي هم که خونده بودند يادشون ميره به همين سادگي



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
تفاوتهای من و رییسم !!!

تفاوتهای من و رییسم !!!

 



طنز روز کارمند , من و رییسم

طنز کارمندی

 

وقتی من یک کاری را دیر تمام میکنم، من کند هستم.
وقتی رییسم کار را طول دهد ، او دقیق و کامل است.

 

وقتی کاری رابدون اینکه از من خواسته شود انجام دهم،من قصد دارم خودم را زرنگ جلوه دهم.

وقتی رییسم این کار را کند ، او ابتکار عمل به خرج داده است.


وقتی من سعی در جلب رضایت رییسم داشته باشم ، من چاپلوسم.
وقتی رییسم ، رییسش را راضی نگه دارد ، او همکاری میکند.

 

وقتی یک روز مرخصی استعلاجی داشته باشم ، من همیشه مریض هستم.
وقتی رییسم در مرخصی استعلاجی باشد، او حتما خیلی بیمار است.

 

وقتی من مرخصی بخواهم، باید یک جلسه دلیل و توجیه بیاورم.
وقتی رییسم به مرخصی برود، باید میرفت چون خیلی کار کرده است.

 

وقتی من کار خوبی انجام میدهم، رییسم هرگز بخاطر نمی آورد.
وقتی من کار اشتباهی انجام دهم، رییسم هرگز فراموش نمیکند.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
ماجرای سفر سناتور امریکایی به ایران

"جیم داباکیس" سناتور ایالت یوتا آمریکا، به ایران سفر کرده است.

این سناتور دموکرات آمریکایی پس از بازگشت از سفر به ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی " کی یو تی وی " شهر سالت لیک سیتی آمریکا ، خبر سفر خود را منتشر کرده است.

این سفر به دعوت یک دانشگاه ایرانی انجام شده و جنبه سیاسی نداشته است.

او گفته است : "مردم ایران عاشق آمریکایی ها هستند. در خیابان های همه شهرهایی که از آنها بازدید کردیم مردم به دنبال ما می آمدند با ما صحبت می کردند و ما را به خانه هایشان دعوت می کردند.

او گفته است : مردم ایران آماده عادی سازی روابط با آمریکا هستند حتی اگر دولت شان این آمادگی را نداشته باشد.

به گفته این سناتور ایالتی آمریکا : هدف این سفر خدمت به مردم ایالت یوتا و همه مردم آمریکا با پیدا کردن راهی برای برقراری صلح میان کسانی که چندان با هم صحبت نمی‌کنند؛ بوده است.

این سناتور گفته است از سوی یک گروه دانشگاهی ایرانی این دعوت از او انجام شده و او فورا این دعوت را اجابت کره است چون به گفته این سناتور:" اگر در دنیای امروز یک سوء تفاهم باشد، آن مشکل بین دنیای اسلام و ایالات متحده آمریکا است."

شکاف و جدایی که به گفته این سناتور آمریکایی حتی می تواند بدتر و شدید تر شود. او گفته است در جریان این سفر چیزهای جالبی به چشم دیده از جمله وجود لباس های زیر برند معروف " ویکتوریا سکرت " تا علاقه برخی از مردم ایران به مسیحیت.

واکنش ها در ایران

اعلام خبر سفر این نماینده کنگره ایالتی آمریکا به ایران واکنش هایی در داخل ایران به همراه داشته است.

علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دربره این سفر اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است هیچ دیداری بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و این سناتور آمریکایی صورت نگرفته است.

جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز وزیر اطلاعات را تهدید به سوال درباره سفر این سناتور ایالتی آمریکا کرده است.

داباکیس در سال 2012 به کنگره ایالتی یوتا راه یافته است. او پیشتر رییس کمیسیون حزب دموکرات در ایالت یوتا بوده است. این سناتور همجنسگرای آمریکایی از فعالان حقوق همجنسگرایان بوده و خود در سال 2013 با شریک زندگی خود ازدواج کرده است. این مساله می تواند حساسیت های داخلی را در ایران درباره این سفر بیشتر کند. هنوز جزییات بیشتری از زمان سفر این سناتور و نیز نهاد دانشگاهی دعوت کننده از او منتشر نشده است و تنها به گفته این سناتور، این سفر در ماه می سال جاری و در قالب یک هیات 12 نفره انجام شده است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
موگرینی: آزمایش‌های موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکید کرد که آزمایش موشکی ایران، نقض برجام نیست.
 
به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی پس از اولین نشست پسابرجامی وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک به خبرنگاران گفت: در این نشست در باره موشک‌های بالستیک ایران صحبت نشد آزمایش‌های موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد و نقض برجام نیست.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس

بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس

ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا،  متن این  بیانیه به این شرح است:

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏ترین و بارزترین برهه ‏های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارکِ تاریخ حماسه،  ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏درخشد و در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‏ طلبانه ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی فروزان خواهد ماند. مقاومتی که شکل گرفته و برخاسته از روح وحدت و ایمان و هدایت‏های قائد عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت جهانگیر شد.

ارتش در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یک فرصت گرانمایه و جاودانه برای شناخت دوباره حماسه عظیم ملت فداکار ایران و برتری ایمان و اراده ملتی نستوه و استوار در مقابل کفر می باشد، آورده است: جنگ تحمیلی هشت ساله نه تنها خیال باطل محو انقلاب و نظام اسلامی را برای دشمنان محقق نساخت بلکه دفاع علوی و مجاهدت عاشورایی را در مکتب دفاعی انقلاب و ملت ایران تحکیم بخشید و به فرصتی برای خودباوری، شکوفایی، عزت و استحکام نظام تبدیل شد به نحوی که با گذشت سی و شش سال از طلیعه آن، ملت ایران با بهره‌گیری از تجارب گران‌سنگ خود در عرصه‌ رویارویی با تهدیدهای دشمنان، بیش از هر مقطع دیگری حرکت تکاملی خود را دنبال می‌کند.

این بیانیه در ادامه، رهبری حضرت امام (ره)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، وحدت و یکپارچگی مردم برای مقابله بادشمن، فرماندهی و مدیریت خلاق در کنارمولفه‌هایی چون خدامحوری، معنویت گرایی، روحیه مقاومت، سلحشوری و شهادت طلبی رزمندگان اسلام، مسئولان و دلسوزان نظام و نیز اتحاد نیروهای مسلح و تبعیت از ولایت فقیه را از مهم ترین عوامل عبور افتخارآمیز ملت ایران از توطئه جنگ تحمیلی قلمداد و تصریح کرده است: این مولفه ها و عوامل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در شرایط خطیر و سرنوشت ساز امروز نیز کارآمد و تأثیر گذار است و علاوه بر اینکه توان بازدارندگی و بالندگی دفاعی کشور را به جایگاهی برتر در منطقه‌ رسانده، موجب سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر لزوم تبیین حقایق و واقعیت های جنگ تحمیلی در بالندگی دفاعی جامعه، تصریح شده است: تردیدی نیست امروز امنیت پایدار و کم نظیر ملی و بازدارندگی تهدیدها که همراه با اقتدار و اِشراف بر روند تحرک ها و طرح ‌های جبهه دشمن و منطقه‌ای آن حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس می باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود با گرامیداشت یاد و خاطره الهام بخش و حرکت آفرین امام خمینی (ره) و شهیدان عالی مقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه 48 هزار لاله گلگون کفن ارتش و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، بر ضرورت تبیین عالمانه و تأثیرگذار فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس برای نسل جدید و توجه به این نکته که دشمن میدان نبرد را از "جنگ سخت" به "جنگ نرم" تغییر داده، تأکید کرده و آورده است: سربازان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آموزه‌ های هشت سال دفاع مقدس و تجارب نوین از رویارویی با تهدیدهای فرامنطقه‌ای، همراه سایر نیروهای مسلح و آحاد مردم غیور انقلاب اسلامی با هوشمندی و هوشیاری، تحرک های دشمنان را به طور کامل رصد کرده و با تأسی از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا، هرگونه خطا و اشتباه محاسباتی دشمنان را با پاسخ سخت و قاطع مواجه ساخته و اجازه نخواهد داد کوچکترین تهدیدی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور شود.

 

انتهای پیام



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
نمایش بخش‌های مختلف سامانه موشکی اس 300

نمایش بخش‌های مختلف سامانه موشکی اس 300

سامانه اس ۳۰۰  S300

در مراسم رژه روز هفته دفاع مقدس جدیدترین ادوات و سامانه‌های دفاعی نیروهای مسلح کشور در معرض نمایش قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (چهارشنبه) در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، جدیدترین ادوات و تجهیزات و سامانه‌های پدافندی نیروهای مسلح کشورمان در معرض نمایش قرار گرفت.

در رژه یگان‌های محمول قرارگاه پدافند هوایی ارتش، بخش‌هایی از سامانه موشکی اس 200  به نمایش گذاشته شد.

همچنین بخش‌های مختلف سامانه پدافندی اس 300 از جمله رادار 64 سامانه اس 300، رادار 30 N سامانه اس 300، زیپ سامانه پدافند هوایی اس 300 و خودروی رله ارتباطی این سامانه در معرض دید عموم  قرار گرفت.

رادار حافظ، موشک هاگ TLV، لانچر سامانه موشکی تلاش و خودروی YZ-3 از جمله دیگر ادوات نظامی پدافند هوایی ارتش بود که در مراسم رژه امروز به نمایش  در آمد.

در رژه یگان‌های محمول نیروی دریایی ارتش نیز ماکت ناوشکن جماران، ناو موشک‌انداز سینا، زیردریایی کلاس غدیر، موشک‌های نور و نصر، شناور هجومی ضربتی شهاب و قایق هجومی رعد، سامانه مین‌چسبان، توپ 76 میلی‌متری فجر 27، اژدر والفجر، سایت متحرک موشک‌انداز، سامانه خوداتکای پرتاب موشک نور برد بلند، سامانه خوداتکای نصر ساحلی و سامانه راهبردی گسترده ساحل به دریا از جمله تجهیزات نیروی راهبردی دریایی بود که در مراسم رژه هفته دفاع مقدس امسال در معرض نمایش قرار گرفت.

در رژه سامانه‌ها و سلاح‌های متعلق به نیروی هوایی ارتش نیز برج مراقبت سیار، بمب‌های قاصد 3 و قاصد، موشک‌های قائم، قادر، نصر و فکور 90، لانچر 99 و بمب 500 پوندی لیزری و موشک‌های دامی T42، R27 ، AIM7 و موشک‌های  آموزشی TGM ، R73، R60 و بمب دامی KIB-1500  و موشک PL-7  در معرض نمایش قرار گرفتند.

در رژه نیروی زمینی ارتش یگان‌های نمونه زرهی، توپخانه و موشکی برخی از تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند. سلاح شش لول اخگر، نفربر پست فرماندهی M13، توپخانه اتوماسیون استاپ لایزر، نسل جدید تانک ذوالفقار، تانک مدرنیزه شده ایران و سامانه پدافند هوایی بهمن 57 میلی‌متری و همچنین خودروی راکت‌انداز فجر و موشک‌های برد متوسط نازعات و نازعات M10 از مقابل جایگاه ویژه فرماندهان ارشد نظامی عبور کردند.

نیروهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رژه امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس بخشی از جدیدترین تجهیزات و سامانه‌های در اختیار خود را در معرض نمایش قرار دادند.

تانک‌ رخش، زره واکنش نسل یک، یگان‌های نمونه توپخانه و موشکی، موشک زلزال و سکوی پرتاب، راکداندازهای فجر 3 و 5، موشک‌های دوش پرتاب و سامانه موشکی پدافند هوایی سوم خرداد، سامانه‌های موشکی پدافند هوایی طبس، صیاد، رعد 1، سام6، سوم خرداد، تور ام 1، سامانه‌های موشکی دوربرد قدر F و H، موشک دوربُرد عماد و سجیل از جمله این تجهیزات بودند. در رژه امروز تعداد 16 فروند موشک‌ بالستیک دوربرد به نمایش در آمد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال سرلشکر باقری رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح به سخنرانی پرداخت.

پس از سخنرانی وی، یگان‌های نمونه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی با همراهی یگان رزم‌نوازان از مقابل جایگاه فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی عبور کردند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
جنگلی از موشک در تونل‌ها و اماکن خاص برای دشمن آماده کرده‌ایم

جنگلی از موشک در تونل‌ها و اماکن خاص برای دشمن آماده کرده‌ایم/ تعامل با آمریکا به هیچ دردی نمی‌‌خورد/ دل‌بستن به عملکرد عادلانه آمریکایی‌ها ساده‌لوحی است

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تعامل با آمریکا به هیچ درد ما نمی‌خورد، گفت: این ساده‌لوحی سیاسی است که فکر کنیم آنها در معاهدات خود عادلانه، منصفانه و مردانه عمل می‌کنند.

به گزارش مشرق، سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور تبیین توانمندی های نیروی مسلح در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافت .

سردار «حسین سلامی» با بیان اینکه کشور ما به واسطه حماسه‌های ماندگار سال‌های دفاع مقدس در امنیت کامل قرار دارد، گفت: امروز ضرورت خوداتکایی و استقلال در توسعه قدرت دفاعی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و ما افتخار داریم که در تولید، توسعه و گسترش همه جنگ‌افزارها کاملاً براساس استعداد و توان داخلی خود عمل کرده و مستقل هستیم.

سردار سلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین با قدرت‌های بزرگی مثل آمریکا، روسیه و چین برابری می‌کند و برخی قدرت‌های بزرگ خواهان محصولات ما هستند، گفت: امروز پهپادهای ما در عمق 3 هزار کیلومتر قابلیت تصویربرداری و شلیک راکت دارند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با موشک‌های نقطه‌زنی نظیر فاتح، ذوالفقار، بدر، سجیل، خلیج فارس و هرمز اهداف دشمن را مورد هدف قرار دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز جنگلی از موشک‌ها در تونل‌ها و سیلوها و اماکنی خاص آماده شلیک هستند.

سردار سلامی در خصوص خرید سامانه S300 از روسیه نیز گفت:‌ما از این سامانه کاملاً بی‌نیاز هستیم و ورود آن به کشور تنها به خاطر قراردادی بود که داشتیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به هیچ کشوری تمام تسلیحات را خودش ساخته و به‌روز می‌کند، گفت: این در حالی است که ما در حصر تسلیحاتی و محاصره اقتصادی به این توان رسیده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:‌آمریکایی‌ها همواره برای حل چالش‌های خود از قدرت نظامی‌شان استفاده کرده‌اند و این قدرت را ابزار سیاسی خود می‌دانند لذا همیشه اولویت آنها را در مواجهه با نظام‌های مخالف‌شان دیده‌ایم و معتقدیم اگر آمریکایی‌ها در طرف مقابل خود اقتدار نظامی نبینند آن وقت مسائل سیاسی‌‌شان را در هوا، دریا و زمین حل می‌کنند

 

سردار سلامی ادامه داد: در دیپلماسی هسته‌ای، آمریکایی‌ها همواره از گزینه نظامی سخن گفتند اما جرأت نداشتند در این خصوص اقدامی کنند و برای این است که آنها در مقابل ما احساس اقتدار نمی‌کردند و همه موضوعات از طرف آنها با احتیاط، احترام و نگرانی دنبال می‌شد و دلیل آن نیز این است که می‌دانند عواقب حمله به ایران برای‌شان بسیار مخرب است.

وی تأکید کرد: هر دشمنی بخواهد به عزت و استقلال ملت ایران خدشه‌ای وارد کند آنها را در هر نقطه‌ای از جهان که باشند دنبال می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص برخی اظهارنظرهای اخیر درباره نیروهای مسلح گفت: خلع سلاح آلمان و ژاپن خواست و اراده خود آنها نبود بلکه این قدرت‌های جهانی بودند که این کار را کردند و حتی قانون اساسی آلمان را آمریکایی‌ها نوشتند و امروز آمریکایی‌ها در ژاپن مستقرند و هر چند وقت یکبار خبری از تجاوز ناموسی از سوی آنها اعلام می‌شود.

سردار سلامی اظهار داشت:‌ اگر امروز کشور ما در میان این همه ناامنی منطقه و محاصره همه‌جانبه مسیر پیشرفت را طی می‌کند به خاطر اقتدار ملت تحت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: مطمئنم همان بدعهدی‌ها و تعاریف ناعادلانه و ساختگی که در روابط بین‌الملل ساخته می‌شود در FATF هم وجود خواهد داشت. اصلاً موضوع پولشویی و گردش مالی به سمت گروه‌های تروریستی مطرح نیست والا داعش با کدام پول و حمایت چه کسی به وجود آمد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اسناد بسیار دقیقی داریم که نشان می‌دهد چند فروند هواپیمای باربری از سال 2012 تا 2014 برای داعش و گروه‌های تروریستی سلاح و تجهیزات بردند آیا همین‌ها الان از FATF دفاع نمی‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: مطمئنم این کنوانسیون و معاهده FATF وسیله‌ای برای رصد گردش مالی ما و اهرمی برای تأثیرگذاری بر ما است.

وی تأکید کرد:‌ این موضوع ابداً هیچ تأثیری روی حرکت سپاه نخواهد داشت چون سپاه یک نهاد قانونی و قدرتمند است و شرایط برای مقابله با قدرت‌های بزرگ را دارد و تأثیر خود را در دوردست‌ها ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما هیچ نگرانی‌ای در این موضوع نداریم، گفت:‌ اینگونه تعهدات راهگشای تغییر سیمای امنیتی منطقه و جهان نخواهد بود.

سردار سلامی در خصوص حمایت ایران از گروه‌های مقاومت اظهار داشت: حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی گروه‌های کاملا مردمی هستند که از حق خود دفاع می‌کنند و اینکه از ما بخواهند آنها را تروریست بشماریم به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

وی گفت:‌ اگر ما نیرنگ سیاسی آمریکا را بپذیریم و به آنها اعتماد کنیم باید بدانیم آنها برابری و مساوات در تعامل را نمی‌پذیرند و ما مجبور می‌شویم از دستاوردهای خودمان دست بکشیم و براساس ملاحظات آنها زندگی کنیم در حالی که می‌دانیم آنها تاکنون هیچ دردی از هیچ مظلومی را دوا نکرده‌اند و این منطق آنها است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها اصلاً منطق سیاسی ندارند و فقط منطق قدرت را می‌فهمند، گفت: بنابراین چه دلیلی دارد با آنها معاهده ببندیم و بخواهیم با آنها دوست شویم در حالی که آنها هیچ‌گاه دوست ما نخواهند شد.

سردار سلامی تصریح کرد: این تعامل به هیچ دردی نمی‌خورد و بهتر است ما هم وقت خود را تلف نکنیم.

وی گفت: این ساده‌لوحی است که فکر کنیم آمریکایی‌ها در معاهدات خود عادلانه، منصفانه و مردانه عمل می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
از جهالت نظامی ‌صدام تا شهدا و دنیای آمار و ارقام
از شهدای دفاع مقدس 43 درصد بسیجی، 19 درصد نیروی کادری و وظیفه سپاه پاسداران، 23 درصد از نیروهای کادر و وظیفه ارتش، 2.8 درصد از نیروی انتظامی ‌و 1.2 درصد از نیروهای جهاد سازندگی هستند.

به گزارش مشرق، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس دو نگاه متفاوت از این رویداد هشت‌ساله، در یک بخش با عنوان «جهالت نظامی صدام» و  در بخشی دیگر با عنوان «شهدا و دنیای آمار و ارقام»، در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

* جهالت نظامی ‌صدام

ارتشبد کلاس‌ندیده رژیم بعثی حاکم بر عراق یعنی صدام حسین از آن دست نظامیانی است که حماقت‌های نظامی او در طول تاریخ به‌عنوان سندی برای جهالت و نادانی از این سنخ باقی خواهد ماند.

حماقت‌های او در اشغال کویت و سپس طرح‌های دفاعی خود‌ساخته او برای جلوگیری از جمله قوای متحدین (ائتلاف بین‌المللی علیه عراق) برای بیرون راندن او از کویت، از آن دست حماقت‌هایی است که خواندن دارد.

کتابی سه جلدی به‌عنوان خاطرات میخاییل رمضان، بدل صدام در اروپا چاپ شد که گوشه‌ای از زوایای تاریک و پنهان رژیم بعث عراق را آشکار کرد، میخاییل رمضان به‌علت شباهت با صدام، 19 سال بدل صدام بوده و به‌جای او در ملاقات‌ها و مکان‌های حساس و خطرناک ظاهر می‌شده است، او در بخشی از کتاب خود در مورد حماقت‌های نظامی ‌صدام در جریان اشغال کویت می‌نویسد: «یک بار صدام دستور داد این مسأله را بررسی کنند که آیا می‌توان در اطراف کویت از سمت جنوب و غرب آن،‌ کانالی حفر و پر از نفت شود تا در صورت حمله متحدین به آتش کشیده شود؟»

جواب متخصصان امر، منفی بود، آنها گفتند این کار غیرممکن است و دلایل عدم موفقیت چنین طرحی را برشمردند، یکی از دلایل آنها به طبیعت زمین بر می‌گشت که برای حفر چنین کانالی مناسب نیست، زیرا ماسه‌های متحرک به‌زودی آن را پر می‌کند،‌ ضمن اینکه نفت در رمل فرو می‌رود، از سوی دیگر امکان از بین بردن تأسیسات و دستگاه‌هایی که بخواهد نفت را به این کانال منتقل کند برای متحدان به آسانی وجود داشت، علاوه بر این آنها با دارا بودن امکانات نظامی عالی توانایی پر کردن کانال و یا حداقل امکان پر کردن قسمت‌های زیادی از آن را داشتند، همچنین دلایل دیگری نیز برای صدام آورده شد، اما او اصرار بر این کار داشت.

صدام با میلیون‌ها دلار هزینه و بدون اینکه ایده‌ای داشته باشد، تلاش‌های فراوانی را به هدر داد، او با خوشحالی از طریق رادیو و تلویزیون اعلام کرد که در صورت حمله متحدین،‌ آنها را با نفت کویت کباب خواهد کرد اما سرانجام این طرح بنا به همان دلایلی که ذکر شد، کاملاً شکست خورد و هرگز آتش در آن کانال‌ها روشن نشد.

* شهدا و دنیای آمار و ارقام

دنیای اطلاعات و آمار و ارقام دنیای جالبی است و وقتی که این علم به‌کار گرفته می‌شود، نکات جالبی را از یک واقعه، حادثه و حماسه ظاهر می‌شود، بنیاد شهید طی یک تجزیه و تحلیل آماری، نکات جالبی را در مورد شهدای دفاع مقدس به‌دست آورد که با هم آنها را می‌خوانیم:

* میانگین سنی شهدا در هشت سال دفاع مقدس 23 سال است.

* از تعداد کل شهدای جنگ تحمیلی 171 هزار و 235 نفر در جنگ و 16 هزار و 780 نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن به شهادت رسیده‌اند.

* 44 درصد شهدا در گروه سنی 16 تا 20 سال، 30 درصد 21 تا 25 سال، 8 درصد 26 تا 30 سال و بقیه در دیگر گروه‌های سنی قرار دارند.

* شهدای 20 ساله 14 درصد شهدا هستند که به نسبت دیگر سنین شهدا بیشترین میزان را شامل می‌شوند.

* از شهدای دفاع مقدس 43 درصد بسیجی، 19 درصد نیروی کادر و وظیفه سپاه پاسداران، 23 درصد از نیروهای کادر و وظیفه ارتش، 2.8 درصد از نیروی انتظامی ‌و 1.2 درصد از نیروهای جهاد سازندگی هستند.

* وضعیت شغلی شهدا در زمان شهادت بدین‌گونه است: 45.3 درصد شهدا دارای مشاغل نظامی ‌و انتظامی، 1.85 درصد دانش‌آموز، 18.1 درصد دارای مشاغل آزاد، 9.2 درصد دارای مشاغل کشوری، 1.3 درصد روحانی و 1.2 درصد دانشجو بوده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395