10تصویر حیرت انگیز از جنگ جهانی اول

10تصویر حیرت انگیز از جنگ جهانی اول

 جنگ جهانی اول یا جنگ بزرگ به مدت 4 سال طول کشید؛ این جنگ که از سال 1914 تا 1918 رخ داد بزرگترین تلفات را(بیش از 10میلیون کشته) برای بشر تحمیل کرد.

جنگ جهانی اول به دنبال ترور ولیعهد امپراتوری اتریش-مجارستان توسط یک ملی گرا در سارایه‌وو بوسنی به وقوع پیوست؛ در نتیجه  این اقدام تروریستی اتریش-مجارستان به صربستان اولتیماتوم داد و امپراتوری روسیه که متحد صربستان بود به بسیج نیروهای خود دست زد. بسیج نیروهای روسیه از آن طرف باعث نگرانی متحد اتریش-مجارستان، یعنی امپراتوری آلمان شد. این نگرانی باعث شد تا آلمان به متحد روسیه، یعنی فرانسه حمله کند و این شروع جنگ بزرگ بود.

در ادامه تصاویر عجیبی از جنگ جهانی اول را خواهید دید:



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1396
فرزندان رهبر انقلاب در حاشیه بازدید از کرمانشاه + عکس

بامداد دیروز رهبر انقلاب به طور سرزده به اتفاق هیئت همراه و فرزندانشان برای بازدید از مناطق زلزله زده به کرمانشاه سفر کردند. 

تصویر زیر رهبر و فرزندان ایشان را در حاشیه این بازدید نشان می‌دهد. 

 فرزندان رهبر انقلاب در حاشیه بازدید از کرمانشاه



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1396
پیام سرلشکر سلیمانی به محضر مقام معظم رهبری:

پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام و این پیروزی بزرگ را به حضرتعالی و جهان اسلام تبریک می‌گویم

 ،فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.

در پی پیروزی تاریخ ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه امریکایی - صهیونیستی در "ابوکمال" رقم خورد؛ سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام مهمی به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) منتشرکرد. 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1396
اظهارات تازه خواهران مرموز که حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بودند

اظهارات تازه خواهران مرموز که حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بودند+عکس

  تیری و لیندا جامیسون دو خواهر آمریکایی هستند که ادعا دارند قبل از وقوع حادثه 11 سپتامبر آن را پیش بینی کرده بودند و این در حالی است که بسیاری از کاربران چیزی از  صحبتهای این دو خواهر در رسانه ها به یاد نمی آورند.

اکثر کاربران عنوان کرده اند که این اولین باری است که نام از آنها به گوششان خورده یا تصویری از این دو نفر می بینند.

اکنون اظهارات تازه آنها را درباره وقایع احتمالی در سال 2018 مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1396
لزوم تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان در جمع مسئولان استانی و محلی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تاکید کردند: مهمترین اولویت کنونی، مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است که باید با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی و با مدیریت متمرکز و کار جهادی و با سرعت عمل لازم، انجام گیرد.
ایشان با تاکید بر اینکه مردم آسیب‌دیده باید پیشرفت کار را حس کنند، گفتند: در این زمین‌لرزه، وسعت مناطق آسیب‌دیده زیاد است و اگرچه شهر سرپل ذهاب و برخی شهرهای دیگر خسارات سنگینی دیده‌اند اما برخی روستاها به کلی ویران شده‌اند که حادثه مهمی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مصائب و سختی‌ها و گرفتاری های زلزله‌زدگان افزودند: ما چون خودمان به حادثه زلزله مبتلا نشده‌ایم، شاید متوجه مصیبت زلزله‌زدگان نشویم. کسانی که تا دیروز در کنار خانواده خود در یک مسکن، با آرامش زندگی می‌کردند، به یکباره هم زندگی خود را از دست داده‌اند و اکنون در فصل سرما همه زندگی آنان در یک چادر خلاصه شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه باید اهمیت این حادثه را متوجه شد تا بتوانیم به اهمیت وظایف خود پی ببریم، خاطرنشان کردند: در حوادثی همچون زلزله، یکی از موارد مورد نیاز در همان ساعات اولیه، موضوع نجات است که در این منطقه به دلیل حضور بموقع ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، مسئله نجات تقریباً به شکل قابل قبولی انجام شد.
ایشان خاطر نشان کردند: با توجه به بازدیدی که از برخی مناطق زلزله‌زده داشتم و با توجه به گستردگی منطقه آسیب‌دیده، اگر موضوع نجات در همان ساعات اولیه به سرعت انجام نمی‌گرفت، تلفات قطعاً چندین برابر میزان فعلی بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد خود با مسئولان دولتی در زمان زلزله بم، گفتند: در پی آن جلسات، ستاد مدیریت بحران شکل گرفت تا در همان لحظات اولیه حوادث طبیعی، این ستاد وارد عمل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موضوع «امداد» را بعد از موضوع «نجات» یکی دیگر از مسائل مهم در حوادث و بلایای طبیعی برشمردند و افزودند: اگرچه در امداد نیز سرعت مورد نیاز است اما امداد، فوری و تمام‌شدنی نیست زیرا در هر برهه از زمان، بخش‌های مخصوص به خود را دارد.
ایشان تاکید کردند: در حادثه‌ای همچون زلزله، در مراحل اولیه امداد، تامین نیازهای فوری همچون غذا، آب، امکانات زندگی و لباس مورد توجه است اما بعد از این مراحل، مهمترین مرحله جمع‌آوری نخاله‌ها در شهرها و روستاها و سپس تامین مسکن است که کار  عظیم و دشواری است و باید حتماً انجام گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی، سرعت عمل در ساخت خانه‌های مردم آسیب‌دیده و همچنین تامین وسایل گرمایشی را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: برای انجام این مسئولیت سنگین، مدیریت متمرکز لازم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از زحمات مسئولان بویژه دستگاه‌ها و نهادهایی که کمر همت بستند و از همان ابتدای حادثه بطور جدی وارد عمل شدند، گفتند: علاوه بر تمرکز مدیریت، کار جهادی و پیگیری مستمر کارها و سرعت عمل باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1396
ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله‌زده‌گان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند

ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله‌زده‌گان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند

  به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اولین ساعات وقوع زلزله غرب کشور در محل حادثه حضور داشتند و به امدادرسانی به زلزله‌زده‌گان مشغول بودند. به همین مناسبت سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت‌وگویی انجام دادند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اقدامات ضربتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله‌زده‌گان غرب کشور اظهار کرد: ما از همان دقایق اول زلزله با امیر سرتیپ حیدری ارتباط تلفنی داشتیم و در به صورت دو طرفه درباره زلزله گفت‌وگو می‌کردیم. بنده به اقدامات برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی زمینی ارتش آگاه هستم.

وی افزود: مهم این است که در دقایق اولیه حادثه، فرمانده نیروی زمینی ارتش در صحنه حضوری مقتدرانه داشتند و همچنان به حرکت پرتلاششان برای امدادرسانی به زلزله‌زده‌گان ادامه می‌دهند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1396
باید مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه آن را سیاسی‌ کنیم

25 سال با جهانگیری همکار بوده‌ام/ باید مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه آن را سیاسی‌ کنیم

 ؛ سردار وحید حقانیان معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری که به منظور بررسی وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور به قصر شیرین و سرپل ذهاب سفر کرده است، درباره اظهاراتی که دیروز از وی در فضای مجازی پخش شد، توضیحاتی ارائه کرد.

حقانیان که هم اکنون در منطقه سر پل ذهاب به سر می‌برد، اظهار کرد: روز گذشته بنده به منظور بررسی وضعیت زلزله‌زدگان در قصر شیرین بودم و در جمع محدودی از جهادگران سخنانی گفتم که ظاهرا به معاون اول محترم رئیس جمهور برخورده، در حالی که بنده 25 سال با ایشان همکار بودم و قصد توهین و جسارت نداشتم.

وی با بیان اینکه آن سخنان در یک جمع خصوصی صورت گرفت و قرار بر انتشار آن نبود، اظهار داشت: البته اینها یک واقعیت است که ما نباید مسائل این‌چنینی را سیاسی کنیم.

حقانیان افزود: بخشی از این منطقه از جمله محل مسکن مهر بر روی گسل بوده که بسیاری از خانه‌های بتنی که توسط خود مردم هم ساخته شده کاملا فرو ریخته، اما سازه مسکن مهر سالم است.

معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردم مشکلات زیادی دارند که ما باید آنها را کم کنیم نه اینکه طوری صحبت کنیم که 12 میلیون نفر از ساکنان مسکن مهر هم با مشکل مواجه شوند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1396
شهر "بوکمال" آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

 نیروهای مقاومت شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه را کاملا پاکسازی و آزاد کردند، تروریستها به مزارع اطراف گریخته اند و درگیری ها در اطراف شهر ادامه دارد.

گفتنی است؛ شهر بوکمال آخرین منطقه شهری مهم در سوریه بود که همچنان در اشغال داعش بود. ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد که توانسته کنترل این شهر را به دست بگیرد اما ظاهرا به دلیل ضد حمله‌ای گسترده از سوی داعش مجبور شده بود تا فاصله چند کیلومتری اطراف شهر عقب‌نشینی کند.

نیروهای ارتش سوریه که روز جمعه بر چند محله از شهر بوکمال سیطره یافته بودند، امروز این شهر را به طور کامل آزاد کردند تا به این ترتیب به سیطره چهار ساله داعش بر مناطق شهری در سوریه پایان دهند.

داعش اکنون تنها برخی مناطق بیابانی به ویژه در مرکز و شرق سوریه در مجاورت با مرزهای عراق را در کنترل دارد که به نظر می‌رسد پاکسازی این مناطق نیز چندان به طول نینجامد.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1396
ارتش ۵۰ تریلی "کانکس‌های بهداشتی" به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد

موسوی

فرمانده کل ارتش گفت: ۵۰ تریلی حاوی کانکس‌های حمام و سرویس بهداشتی وارد استان کرمانشاه شده است.

  امیر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه بازدید مجدد از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در جمع خبرنگاران‌ اظهار داشت: در دو روز ابتدایی حادثه زلزله در استان کرمانشاه حضور داشتیم و امروز نیز برای بررسی اقدامات انجام شده به بازدید از این مناطق پرداختیم.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1396
کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

استعفای سعد الحریری هرچند غیرمنتظره و مشکوک است، اما سؤال‌برانگیزتر و عجیب‌تر از آن اینکه انگیزه و عامل این اقدام به ایران و سفر اخیر ولایتی به لبنان نسبت داده شود. نخست وزیر لبنان استعفای خود را نه در خاک کشور خود بلکه از عربستان و در برابر دوربین شبکه العربیه اعلام کرده و در متن استعفایش به‌صورت مستقیم و صریح جمهوری اسلامی ایران را دلیل نابسامانی اوضاع لبنان و چالش‌های منطقه برشمرده و مدعی شده است سیاست‌های تنش‌زای تهران در منطقه در نهایت گریبانگیر ایران خواهد شد.

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 24 آبان 1396
چرا سعودی‌ها به‌دنبال جنگ دیگری در لبنان هستند؟

الحریری و سلمان

 

یک روزنامه اتریشی شکست عربستان در پروژه کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران را دلیلی دانست که ریاض حالا می‌خواهد جنگ دیگری را در لبنان به‌راه بیندازد.

ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 24 آبان 1396
نرخهای جدید اینترنت غیرحجمی اعلام شد + جدول قیمت

شهرهای تحت پوشش اینترنت 3G و 4G همراه اول ایرانسل رایتل تا پایان خرداد 96

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه جدید سرویسهای پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 24 آبان 1396
زلزله کرمانشاه| برپایی بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل ذهاب
بیمارستان صحرایی ارتش

نیروی زمینی ارتش اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان سرپل ذهاب برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله کرمانشاه کرد.

   نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگاه تیپ 71 سر پل ذهاب برای ارئه خدمات درمانی به مصدومان مناطق زلزله‌زده کرده است.

همچنین بالگردهای هوانیروز ارتش هم از صبح امروز مشغول انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه به مراکز درمانی هستند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 24 آبان 1396
کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی با بیان اینکه ولیعهد عربستان در حال تبدیل کردن این کشور به یک دیکتاتوری فردمحور است، حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های وی را «بازی با آتش» توصیف کرده است.

کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 24 آبان 1396
تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده استامیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی    درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی رادر محورقصر شیرین  به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 24 آبان 1396
اگر روده تان زیادی گاز دارد بخوانید!

 

 

 

هنگامی که غذا به طور کامل در روده کوچک تجزیه نمی شود، به همان شکل وارد روده بزرگ می شود، جایی که باکتری ها غذا را هرچه بیشتر گوارش می کنند، اما این کار با تولید گاز همراه است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تولید گاز در دستگاه گوارش یکی از مشکلات شایع برای بسیاری از مردم جهان است. در بیشتر موارد، گاز به دام افتاده نشانه ای از وجود یک مشکل بزرگتر نیست، اگرچه می تواند شرایطی شرم آور، دردناک، و ناراحت کننده را موجب شود. اما اگر با تولید گاز اضافی مواجه هستید که به تغییر در عادات رژیم غذایی و سبک زندگی شما واکنشی نشان نمی دهد، بهترین گزینه مراجعه به پزشک برای ارزیابی دقیق شرایط است.
 

 



:: موضوعات مرتبط: علمی , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 19 آبان 1396
ماجرای حضور امام زمان (ع) در میان سه جوان
 
 
به گزارش روزپلاس، حدود صد سال پیش، هشت نفر جوان اهل شوشتر با هم رفیق می‌گردند، و تصمیمی می‌گیرند که مسیر توسل به حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با هم طی کنند و به قصد توجه به حضرت، هر هفته یک جلسه در خارج از شهر روی یک تپه برگزار می‌کرده‌اند و دعائی می‌خواندند.

 
هر هفته یکی از آنها موظف به پذیرایی از جمع بوده است و غذای مختصری مثل نان و پنیر تهیه می‌کردند که هم هزینه‌ای نداشته و هم قصد و هدفشان خالصانه برای توسل به حضرت باشد؛ به تعداد نفرات هفته‌ها می‌گذرد و حال و هوایی عجیب و امام زمانی بر جلساتشان حکم فرما بوده است.

 
هفته بعد در حال برگزاری جلسه و توسل و راز و نیاز به مولایشان هستند که می‌بینند یک آقا سیدی در جمعشان حضور پیدا کرد و خیلی با عظمت و دوست داشتنی است، و زیبایی صورت و سیرت از آن بزرگ مرد پیداست. خلاصه جلسه مثل هر هفته البته با حالی بهتر و شور و شعفی وصف ناپذیر برگزار می‌گردد، حتی قسمتی از دعا را هم به ایشان می‌دهند و آقا هم قرائت می‌کنند تا اینکه دعا تمام به پایان می‌رسد و قصد صرف نهار را دارند که آقا می‌فرماید: «این هفته را اجازه دهید من پذیرایی کنم، آنها هم قبول می‌کنند و آقا از زیر عبایشان وسایل پذیرائی را بیرون می‌آورند و از جمع پذیرائی می‌کند».

 
در آخر که می‌خواهند از هم جدا شوند، از او می‌پرسند، خیلی از شما استفاده کردیم و بهره‌مند شدیم، فقط نفرمودید که اسم شما چیست؟ و کجا می‌توانیم خدمت شما برسیم؟ جواب می‌دهد: «من همان کسی هستم که هر هفته شما به عشق او دور هم جمع می‌شوید. تازه همگی متوجه حضور حضرت می‌شوند در حالی که آقا از نظرها پنهان شده است».

 
آن تپه هم اکنون به نام مقام حضرت امام زمان (عج) در کنار شهر شوشتر، که تبدیل به قبور شهداء شده است و معروف به گلستان شهداء می‌باشد، مورد توجه شیفتگان و ارادتمندان مولا صاحب العصر (عج) است و مردم در همان مکان از عنایات آن موجود نازنین بهره می‌برند و حاجاتشان را می‌گیرند».

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 19 آبان 1396
دنیا باید از " قاسم سلیمانی" تشکر کند

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دنیا باید از " قاسم سلیمانی" تشکر کند/ عربستان چنان سیلی‌ای بخورد که نتواند بلند شود

سیداحمد خاتمی

خطیب نماز جمعه تهران گفت: عربستان با کمال پررویی در امور داخلی لبنان دخالت می‌کند و نخست‌وزیر کشور دیگر را فرا خواند، تحت‌الحمایگی در عرصه سیاسی ذلیلانه‌تر از این نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه محمدحسین طباطبایی و علامه محمدتقی جعفری، آنها را رزمندگان عرصه فرهنگی قلمداد کرد و گفت: یاد و خاطره شهیدان عزیر مرزبان در چالدران که در مصاف با ضد انقلاب به شهادت رسیدند را نیز گرامی می‌داریم و از همه نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی سپاسگذاریم که کشور را زبانزد و نمونه در عرصه امنیت ساخته‌اند.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 19 آبان 1396
تست جدیدترین تسلیحات هوایی جنگنده‌های نهاجا در رزمایش فردا

امیر روزخوش

سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با شرکت کلیه پایگاه‌های نهاجا صبح فردا آغاز می‌شود.

  امیر سرتیپ مسعود روزخوش سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت صبح امروز (دوشنبه 8 آبان) با حضور در یک نشست خبری گفت: هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با شرکت کلیه پایگاه‌های نهاجا و با محوریت پایگاه اصفهان از صبح فردا آغاز می‌شود.

امیر روزخوش تصریح کرد: در این مرحله ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به‌مدت 2 روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1396
ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است

عالمی توانائی ادارے کے سربراہ یوکیا آمانو کا تہران دورہ

 

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی تاکید کرد.

 به نقل از رویترز، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه در سخنانی در یک کنفرانس خبری در ابوظبی تاکید کرد: ایران در حال پایبندی و اجرای تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی است و بازرسان برای تلاش های راستی آزمایی خود با هیچ مشکلی روبرو نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌تواند اعلام کند که تعهدات هسته‌ای در حال اجرا شدن است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1396
محدودیت مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق به زودی برطرف می‌شود

بازدید سرلشکر باقری از نمایشگاه دستاوردهای بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محدودیت مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق به زودی برطرف می‌شود.

 ، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در حاشیه همایش ملی پدافند غیر عامل در جمع خبرنگاران، درباره رفع محدودیت‌های مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق، گفت: محدودیت مرزی بین ایران و اقلیم کردستان عراق به زودی و طی چند روز آینده برطرف می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1396
مقابله با سپاه اسم رمز فشار همه جانبه بر جمهوری اسلامی ایران است

مایک پمپئو

 

ایران برای پیگیری فعالیت‌های اصطلاحاً «ماجراجویانه» خود نیاز شدیدی به منابع مالی ندارد بنابر این عمده تمرکز راهبردیِ واشینگتن بر افزایش هزینه اقدامات ایران است.

رئیس سیا صراحتاً بیان کرد «رئیس‌جمهور از همه دستگاه‌ها خواست یک طرح جامع برای مقابله با نیروی قدس، سپاه پاسداران به طور کل و خودِ رژیم ایران ارائه کنیم». او گفت «برنامه هسته‌ای به کنار، ما قصد تمرکز بر مقابله با اقدامات غیرهسته‌ای را داریم.»



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1396
اگر تحریم‌ها بازگردد خروج ما از برجام قطعی است

سرلشکر باقری

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر تحریم‌ها به‌بهانه‌های دیگری برگردد، تصمیم نظام آن خواهد بود که ماندن در برجام معنایی نخواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1396
سامانه ‌پیشرفته راداری "آفاق" رونمایی شد

وزارت دفاع

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آستانه خیزش دگربار شور اربعین حسینی و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، به همت متخصصان دفاعی کشورمان، با حضور وزیر دفاع از سامانه پیشرفته راداری "آفاق" رونمایی شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از این رادار در تشریح این دستاورد مهم‌دفاعی اظهار داشت: ‌ با تلاش و مجاهدت متخصصان افتخارآفرین صاشیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع امروز شاهد رونمایی از سامانه ‌پیشرفته راداری "آفاق" هستیم.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1396
اقدام به موقع سربازان گمنام مانع توزیع ویزاهای جعلی شده است

اقدام به موقع سربازان گمنام مانع توزیع ویزاهای جعلی شده است/جای نگرانی نیست

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، ستاد خبری این وزارتخانه درباره ویزاهای اربعین حسینی اطلاعیه ای صادر کرد. 

متن اطلاعیه به شرح زیر است: 

بسمه تعالی
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

ضمن عرض تسلیت ایام عزای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و آرزوی توفیق و سلامتی برای زائرین محترم اربعین حسینی به استحضار می‌رساند با عنایت به زیر ضربه قرار گرفتن کیس بزرگ جعل ویزای کشور عراق و تقارن آن با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، برای برخی از زائرین محترم پرسش و ابهام پیرامون جعلی یا اصلی بودن ویزای خود به وجود آمده است.

اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) مانع توزیع این ویزا‌های جعلی شده و به شکل عمومی جای نگرانی برای زائرین محترم وجود ندارد.

یادآوری می‌نماید تمایل به اخذ ویزا از مبادی غیر رسمی با انگیزه تسریع در روند دریافت ویزا و یا پرداخت هزینه کمتر، زمینه را برای فعالیت باند‌های سودجو و جاعل، فراهم کرده و موجب بروز مشکلات عدیده برای زائرین محترم می‌گردد.

اقدام به موقع برای دریافت ویزا، مراجعه به مبادی رسمی و انجام مراحل قانونی، باعث اطمینان و آرامش خاطر زائرین محترم و جلوگیری از سوء استفاده باند‌های متخلف خواهد شد.

همچون گذشته از زائرین محترم انتظار می‌رود ضمن حفظ هوشیاری کامل خود در طول این سفر معنوی، به اطلاعیه‌های مبادی ذیربط توجه کامل داشته باشند. ستاد خبری وزارت اطلاعات.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1396
در این مواقع مصرف ماهی باعث بروز سکته می‌شود!

 

 

افزایش احتمال سکته، افزایش احتمال ابتلا به MS، ضعف شدید، تحلیل قوای جنسی، برص، لک و پیس،ناراحتی‌های عصبی و ... تنها برخی از عوارض خوردن ماهی بدون رعایت تدابیر خاص مصرف آن است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یکی از نکات بسیار کلیدی و مهم در حوزه تغذیه و حفظ سلامتی، آگاهی از «تداخلات مضر مواد غذایی» است به این معنی که مصرف برخی مواد غذایی با هم و در یک وعده غذایی می‌تواند بسیار مضر و خطرناک باشد.

یکی از این موارد پرهیز، مصرف گوشت "ماهی" با برخی اقلام غذایی مانند ماست یا دوغ است که می‌تواند منجر به مشکلات و عوارض شدیدی برای انسان شود؛ خوردن همزمان ماهی و ماست مخصوصاً در وعده شام می‌تواند بسیار پرعارضه باشد.



:: موضوعات مرتبط: علمی , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1396
موافقت مشروط اربیل با بازگشت به مرزهای ۲۰۰۳

مسعود بارزانی

منابع آگاه در منطقه کردستان عراق اعلام کردند که اربیل با بازگشت مشروط به مرزهای سال ۲۰۰۳  موافقت کرده است.

 به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم» این منابع اعلام کردند: ریاست منطقه کردستان در حال مذاکره با طرف آمریکایی به عنوان میانجی میان بغداد و اربیل است و به وی اعلام کرده است که آماده است کلیه گذرگاه‌های مرزی مشترک را به بغداد تحویل دهد به شرطی که در اداره آن مشارکت داشته باشد و این مشارکت بر اساس توافقی میان دولت مرکزی عراق و اربیل و با ضمانت آمریکایی یا بین‌المللی صورت گیرد.

 بر اساس این گزارش، طرف آمریکای نمی‌خواهد کلیه مناطق مورد منازعه به بغداد بازگردد و اصرار دارد که این موضوع تا زمان اجرای ماده ۱۴۰ قانون اساسی، به حالت تعلیق درآید.

 این چیزی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به آن اذعان داشته و گفته است که کشورش در بحران جاری میان اربیل و بغداد به کردها پشت نخواهد کرد ضمن اینکه وزارت دفاع آمریکا دخالت ایران در منطقه را نیز زیر نظر دارد و مانع ایجاد هلال شیعی خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1396
شایعه احتمال وقوع کودتای جدید در ترکیه افزایش یافته است

  روزنامه جمهوریت نوشت: در روز‌های اخیر شمار روزنامه‌نگارانی که از احتمال وقوع کودتای جدید در ترکیهسخن می‌گویند، افزایش یافته است.

این روزنامه چاپ ترکیه نوشت: جمیل بارلاس، فرزند مهمت بارلاس (از معروف‌ترین روزنامه‌نگاران ترکیه)، نیز دیشب در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت: شایعه احتمال وقوع کودتای خائنانه در فوریه یا مارس (بهمن-اسفند-فروردین) افزایش یافته است. این بار نیز هدف اردوغان و مظنون همیشگی نیز شبکه بین‌المللی است.

او نوشت: این احتمال وجود دارد که آمریکا نیز با هدف کشاندن رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و خانواده‌اش به پای میز محاکمه، بخشی از طرح خائنانه باشد.

جمیل بارلاس شایعات مطرح شده را به شایعاتی تشبیه کرد که پیش از کودتای نافرجام ۱۵ ژوییه گذشته در ترکیه منتشر شده بود



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1396
امیر قطر: تنها راهمان کمک گرفتن از ایران بود

امیر قطر

 

تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در گفتگو با شبکه سی بی اس به تشریح علت روی آوردن کشورش به ایران پرداخت.

وی با اشاره به همسایگی قطر و ایران مدعی شد که دوحه بیش از کشورهای محاصره کننده از سیاست خارجی این کشور مشکل دارد.

امیر قطر با این حال تاکید کرد زمانی که کشورش از سوی چهار کشور عربی مورد محاصره و فشار سیاسی و اقتصادی قرار گرفت، ایران تنها راه تامین دار و غذا بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی استقلال قطر را خط قرمز دوحه دانست و گفت اجازه نخواهد داد هیچ کس در امور کشورش مداخله کند.

وی که پیشتر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده از آمادگی کشورش برای گفتگو با کشورهای محاصره کننده برای حل اختلافات خبر داد.

امیر قطر همچنین از پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری نشستی مشترک با همسایگان عرب قطر در کمپ دیوید با هدف حل اختلاف‌های به وجود آمده خبر داد و گفت که این پیشنهاد مورد موافقت دوحه قرار گرفته است.

گفتنی است عربستان، مصر، امارات و بحرین از اواسط خرداد ۹۶ با ادعای حمایت قطر از تروریسم و ارتباط با ایران، روابط خود را با این کشور قطع کرده اند؛ موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1396
تکاپوی آمریکا در مرزهای سوریه و عراق

ارتش آمریکا

    به نقل از پایگاه خبری المیادین، فرماندهی میدانی آمریکا در سوریه با میانجیگری شیوخ عشایر محلی سرگرم گفت وگو با داعش است و نقشه ای را در دست دارد که بر اساس آن باید از تسلط نیروهای ارتش عراق و سوریه بر نقاط مرزها جلوگیری شود.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1396
آمادگی نیروهای بارزانی برای آتش‌بس نهایی

پیشمرگه

سرتیپ «هلکورد حکمت» سخنگوی نیروهای نیروهای بارزانی، امروز (شنبه)، برای اعلام آتش‌بس به طور نهایی اعلام آمادگی کرد.

 وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «موازین نیوز»، اظهار داشت: نیروهای بارزانی یک نیروهای نظامی مامور دفاع از مرزهای اداری منطقه کردستان است و به هیچ نیروی نظامی در مناطق دیگر، حمله نمی‌کند و به همین دلیل برای آتش‌بس به طور نهایی، آماده است.

سخنگوی نیروهای بارزانی اعلام آتش‌بس را یک اقدام مثبت توصیف کرد و گفت: مذاکرات نظامی باید با توافق‌های سیاسی و گفت‌وگوهای دوجانبه، تقویت و تثبیت شود زیرا ما به عنوان نیروهای بارزانی و حتی نیروهای نظامی دولت فدرال نمی‌خواهیم با یکدیگر بجنگیم زیرا هر دو طرف قربانی خواهیم داد.

 «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، جمعه شب (دیشب)، دستور توقف حرکت نیروهای تحت فرمانش برای مدت ۲۴ ساعت را صادر کرد تا تیم فنی مشترک نیروهای دولت فدرال را در مرزهای بین‌المللی و کلیه مناطق مورد منازعه بدون هیچ خونریزی مستقر کند.



:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1396
چرا یمنی‌ها «معین شریم» را به صنعا راه ندادند؟/ تلاش آمریکا برای توقف جنگ در یمن

 تماس‌ها در منطقه در رابطه با پرونده بحران یمن در سایه تحرکات بی‌سابقه غرب در ریاض با افزایش قابل توجهی مواجه شده و پیشنهادات جدیدی از سوی اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد در یمن مطرح شده است. صنعا این تحرکات را همچنان در سطح وجود ارتباطات و تماس ها توصیف می کند، این در حالی است که به نظر می رسد ریاض با ایده‌های جدید مطرح شده، به صورت مثبت تعامل می کند. از سوی دیگر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن نگرانی زیادی در رابطه با این رویکرد دارد. علاوه بر اینها علت توجه بی سابقه آمریکا به بستن پرونده جنگ در یمن نیز نگرانی ها و سوال هایی را بر انگیخته است.

 

تصمیم‌سازان جنگی در ریاض به این نتیجه مستحکم رسیده‌اند که ابزارهای جنگی آنها در یمن متزلزل شده و باید جلوی روند فرسایش سعودی ها در این کشور گرفته شود. آنها از مدت‌ها پیش آمادگی خود برای گفت‌وگو با تهران در این خصوص را آغاز کرده اند ، با این وجود همچنان هزینه دادن برای خروج را رد می کنند  و معتقدند باید راهکاری شرافتمندانه برای خروج آنها از جنگ مهیا شود که آبروی آنها را حفظ کند و چهره پیروز به آنها بدهد، سعودی ها می گویند که این پیروزی باید صوری نباشد و دستاوردهایی به ریاض بدهد که آنها در میدان جنگ قادر به تحقق آن نبودند.


 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 7 آبان 1396
قدردانی صمیمانه فرمانده سپاه از فرمانده ارتش

سرلشکرجعفری

فرمانده کل سپاه در پیامی خطاب به امیر موسوی گفت:بی‌تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می رود.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در پیامی خطاب به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اظهار خرسندی از کیفیت برگزاری آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در محضر فرماندهی معظم کل قوا و ستایش از رویشهای ارزشی آن سازمان تأکید کرد: بی تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می رود.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر برادر سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛ با احترام و تعزیت مصائب آل الله در ماه صفر،

خداوند تبارک و تعالی را شاکرم که از زمان انتصاب جناب عالی به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اقداماتی مبارک و تعالی بخش در حیات طیبه ارتش برای ایفای رسالت خویش، تدبیر و تجلی یافت.

امروز ارتش به برکت برخورداری از فرماندهی مکتبی، انقلابی، فکور و با تقوی، بیش از پیش در مسیر یک تحول بزرگ برای ساخت انقلابی خود قرار گرفته تا هندسی ای از قدرت برای انقلاب اسلامی و نظام مقدسمان به ارمغان آورد که در آن وحدت و برادری در ارتش و سپاه حقیقتاً یک ضرورت محسوب می شود. بی تردید این وحدت، ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام خواهد شد.

اراده‌ی مخلصانه، دلسوزانه و جدی شما در تعمیق وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه و نیز مدیریت برجسته‌ی معنوی و ارزشی آن فرمانده فداکار در برگزاری مراسمی متفاوت، از نمایش صلابت دینی و تعهد به ولایت از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های آجا در محضر مولی و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مایه افتخار، سربلندی و دلخوشی همگان قرار گرفت.

در پایان ضمن اعلام آمادگی همه جانبه‌ی سپاه برای همکاری همدلانه و شانه به شانه ی سپاه با ارتش در تمامی عرصه ها و نیز ستایش از این رویش های ارزشی، توفیق جناب عالی را در تحقق اوامر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) از ساحت ربوبی خواستارم.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
طرح "افزایش حقوق نیروهای مسلح"در مجلس

 مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران

ابراهیم رضایی عضو کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح، گفت: برای پیگیری این موضوع، کمیته‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند. 

وی افزود: این کمیته متشکل از نماینده وزارت دفاع، ستادکل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه بوده و اعضای کمیته در حال بررسی و یافتن راهکاری مورد توافق برای حل این موضوع هستند. 

رضایی ادامه داد: در این زمینه تلاش خوبی در حال انجام است و امیدواریم این مشکل در بودجه سال 97 به نتیجه مطلوب برسد و نیروهای مسلح نیز به سطح حقوق مناسبی دست‌ یابند. 

عضو کمیته دفاعی مجلس درباره وضعیت تخصیص اعتبارات دفاعی، اظهار داشت: به نسبت منابع موجود و تخصیص اعتبارات به سایر دستگاه‌ها، تخصیص اعتبارات دفاعی از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
فرجام قانون مربوط به «کسر خدمت فرزندان ایثارگران»

فرجام قانون مربوط به «کسر خدمت فرزندان ایثارگران»

 در اواخر سال ۹۵، در جریان بررسی و تصویب قانون برنامه ششم توسعه، بندهای مربوط به ایثارگران چندین بار بین کمیسیون تلفیق و صحن علنی دست به دست شد؛ سرانجام بندهایی مرتبط با ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه با اصلاحات و ملاحظات بسیار به تصویب رسید، یکی از مهم‌ترین بندهای این بخش مرتبط با کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر بود.

بر اساس بند ۱۱ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی، از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه برخوردار می‌شوند.

این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس برای رفع ایراد شورا، اذن فرماندهی کل قوا را در ابتدای ماده قرار داد.

اواخر تیر ماه سال جاری فرمان اجرای قانون برنامه ششم صادر شد؛ این امر در شرایطی بود که بخش مربوط به کسری خدمت ایثارگران در قانون برنامه ششم، کماکان در هاله‌ای از ابهام بود.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه گفت که مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه،به این سبب تعیین تکلیف نشده که نیازمند اقدام کارشناسی است.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
داعش چه بلایی بر سر فیلیپین آورد+تصاویر

در عملیات بازپس‌گیری ماراوی از دست داعش دست‌کم ۱۱۳۱ نفر کشته شده که ۹۱۹ نفر آنها شبه‌نظامی و ۱۶۵ نفر از سربازان و پلیس فیلیپین بودند.

بلایی که داعش بر سر فیلیپین آورد +تصاویر



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
نظر بدهید توانمندی موشکی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست

توانمندی موشکی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست/ اجازه بازدید از مراکز نظامی به هیچ کشوری  داده نخواهد شد

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش   درباره احتمال مطرح شدن مذاکرات در موضوع موشکی توسط غرب اظهار کرد: توانمندی موشکی ما از قابلیت هایی است که به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

جانشین فرمانده ارتش با تاکید بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح موضع ایران اسلامی را در حوزه دفاعی مشخص کرده است؛ اضافه کرد: اجازه بازدید از مراکز نظامی به هیچ شخصیت و هیچ کشوری داده نخواهد شد.

وی درباره آخرین تحولات سوریه عنوان کرد: انسجام و هماهنگی بسیارخوبی در مجموعه نیروهای مسلح حاضر در سوریه و مستشاران ایرانی وجود دارد.

امیر پوردستان افزود: وقتی شرایط تکفیری ها را در سوریه مرور می کنیم؛ مشاهده می کنیم که این تروریست ها در مرحله اضمحلال و عقب نشینی هستند.

جانشین فرمانده ارتش در پایان گفت: با توجه به تحولات و شرایطی که در سوریه در حال رقم خوردن است در ماه های آینده شاهد از بین رفتن گروهک های تروریستی در سوریه خواهیم بود.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
خرمشهری که تا قلب اسرائیل امتداد دارد/ گرز آهنین در مقابل گنبد آهنین

رژه ۳۱ شهریورماه امسال نیروهای مسلح با رونمایی از دستاوردی جدید همراه بود و موشک خرمشهر به عنوان دومین موشک بالستیک بدون بالک و اولین بالستیک دوربرد بدون بالک ایرانی، در نمایش با شکوه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حاضر شد.

تسلیحات مورد نیاز کشورها را می توان به دو بخش تقسیم کرد: تسلیحات تهاجمی و تسلیحات دفاعی. برخی تسلیحات مانند حتی بمب اتم هم عموما جزء تسلیحاتی به حساب می آید که برای در امان ماندن از دشمن تولید می شود و نه برای حمله به دشمن چون به جز ایالات متحده هیچ کشوری تا به حال از این سلاح استفاده نکرده و کشورها زمانی به سمت تسلیحات اتمی می‌روند که بخواهند به دشمن بگویند اگر به ما حمله کنید ما چنین تسلیحاتی را داریم.

خرمشهری که تا قلب اسرائیل امتداد دارد/ گنبد آهنین در مقابل گرز آهنین

 موشک‌ها هم جزء همین تسلیحات به حساب می‌آید. در واقع شما نمی توانید با استفاده از موشک ها مخصوصا بالستیک آن، کشوری را مورد تهاجم نظامی قرار دهید و فقط می توانید به کشور مقابل آسیب برسانید و این تسلیحات بیشتر برای این استفاده می‌شود که بتوان طرف مقابل را بر حذر داشت که اگر دست به ماجرا جویی نظامی بزند با واکنش مواجه خواهد شد وعمق استراتژیک دشمن در تیررس است.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
آمریکا با طرح بازسازی رقه اعلام شکست کرد

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه  پاسداران   درباره توافق آمریکا و عربستان برای بازسازی رقه سوریه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند عمر داعش به  پایان  رسیده به همین  دلیل در پی شروع  مرحله  جدیدی با عنوان بازسازی هستند.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حضور آمریکا برای بازسازی رقه سوریه حضوری تبلیغاتی و پروگاندایی است، تصریح کرد: این  طرح  در جهت  تقویت  دیپلماسی عمومی واشنگتن است؛ اما  مشارکت عربستان  در بازسازی موجب تضاد  در مردم  سوریه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا، داعش را به وجود آورد و عربستان این گروهک  تروریستی را حمایت  مالی و تسلیحاتی می‌کند، گفت: بازسازی شهرهای جنگ زده در جهت کمک به مردم سوریه نیست، بلکه یک جریان  تبلیغاتی و دیپلماسی عمومی است.   

مقدم‌فر گفت: آمریکایی‌ها بعد از جنگ  به  دنبال  نفوذ بیشتر در سوریه هستند، چرا که نگرانند مردم این کشور بیش از تمایل به آمریکا و عربستان به  روسیه  و ایران اقبال داشته باشند.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده  کل سپاه با بیان اینکه طرح بازسازی سوریه به  معنای اعلام  شکست  و پایان  جنگ است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها  طرح  خود را در منطقه شکست خورده  می‌دانند؛ اما  به دنبال  حفظ جای پای خود در غرب آسیا هستند، چرا که  واشنگتن هیچ  وقت  دست از دشمنی با مسلمانان بر نخواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396
کابوسی به نام توان موشکی آن هم از نوع ایرانی

در روزهای اخیر بحث بسیار داغی که محافل سیاسی را پر کرده؛ اظهارات جنجالی دونالد ترامپ مبنی بر برجام و بحث موشکی ایران است. کاخ‌نشینان واشنگتن معتقدند که تسلیحات نظامی فقط برای خود و دار و دسته خودشان است و سایر کشورها حق استقاده از آنها را ندارند، حتی اگر تسلیحات تولید داخلی خودشان باشد.

از زمان ورود موشک‌های بالستیک در جنگ جهانی دوم تا امروز؛ اولین چالش درباره این موشک‌ها حفظ آنها در برابر حمله پیش‌دستانه و متقابل موشکی و هوایی دشمن بود که این امر موجب پیشرفت شگرف تکنولوژی و به وجود آمدن خلاقیت‌ها در حوزه‌های مختلف شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نیز در رتبه‌بندی قدرت‌های موشکی دنیا  در رده سوم قرار دارد.

کابوسی به نام توان موشکی آن هم از نوع ایرانی

طبق همه مقررات بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران حق دارد که تسلیحات دفاعی مورد نظر خود را تولید کند و بر همین اساس هم ایران به تولید تسلیحات دفاعی خود ادامه می دهد، بدیهی است هر چه قدر تهدید علیه ایران بیشتر باشد، ایران نیز به نوبه خود اقدام به تولید و تهیه تسلیحات دفاعی مدرن تر و پیشرفته تر خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396